For til betta s. yngel.


Nå begynner jeg å litt panikk her.
Har pugget svein sin side om kampfisk hold og oppdrett, og vet at man skal fore yngel med enten eddikål eller infusiorer.

Men, uansett hvor dumt det høres ut trodde jeg ikke at de kom til å leke ennå. Har bare en hann og en hunn i det. Men trodde at hannen var for ung, for hunnen har hatt striper i lang tid, men han bare overså henne.

Nå er leggene lagt og de klekkes om ca 34 timer, hvis alt går bra. Da har jeg enda 48 timer på meg ca. før de er frittsvømmende.

Problemet er at eddikål tar uker å lage, og infusiorer tar litt for lang tid. Etter min beregning vil infusiorene være "serveringsklare" først en til to dager etter yngelet er frittsvømmende.

Men jeg har hørt om noe som kalles Liquid Small Fry? Kan dette brukes? Hvor kan det kjøpes?

Er det noe annet jeg kan fore med? Har avskallet artemiaegg, men det er vel ikke aktuelt?
Jeg bruker bananvann og liquid fluid artemia i begynnelsen og går over på nyklekkede artemia etter 2-3 uker.. Bananvann lager du av tørket banaskall. Du legger en bit av tørket bananskall i en kopp eller glass med lunkent vann og lar det stå i ca 2 dager før du bruker det, da skal vannet være grått.. Jeg kjøper liquid fluid artemia på tropehuset, men vet ikke om andre plasser de tar det inn.. du kan jo høre med din lokale dyrebutikk?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap