Skjøtestykke, tetratec 700
Postet 25.07.08 kl 16:01
Jeg kjenner i alle fall ikke til at dette finnes. Men det må jo være en svært høy kant på karet ditt, for at dette ikke passer overens. Er vel ca 5cm denne "albuen" hos meg, og det er mer enn nok på alle karene jeg har.
Eneste settene som jeg vet er ganske tilpassningsdyktige, er Eheims nyere sett, med transparente rør. Men hvor mye en har å gå på der, det er jeg usikker på.
Om det er ett stort problem, er det jo bare å mekke rør selv Transparent PVC kommer i alle fall til å bli tatt i bruk til slikt her i gården.
Eneste settene som jeg vet er ganske tilpassningsdyktige, er Eheims nyere sett, med transparente rør. Men hvor mye en har å gå på der, det er jeg usikker på.
Om det er ett stort problem, er det jo bare å mekke rør selv Transparent PVC kommer i alle fall til å bli tatt i bruk til slikt her i gården.
Postet 25.07.08 kl 17:28
Postet 25.07.08 kl 17:49
Ta saga fatt, lag hakket til slanger dypere En trenger ikke hele biten av bakstykket, så det er bare å file i vei.
Om det er lettere: borr med ett 20mm bor, sag så vekk det som blir over hullet, og mot det originale hakket.
Utrolig rart at ikke Juwel forlengst har innsett at det er mange som velger bort det originale filteret, og at hakkene bakpå ikke egner seg til annet enn kabler.
Om det er lettere: borr med ett 20mm bor, sag så vekk det som blir over hullet, og mot det originale hakket.
Utrolig rart at ikke Juwel forlengst har innsett at det er mange som velger bort det originale filteret, og at hakkene bakpå ikke egner seg til annet enn kabler.
Postet 25.07.08 kl 22:28
Postet 25.07.08 kl 22:59
Postet 26.07.08 kl 00:54
Postet 26.07.08 kl 08:56
Jon BruceVoila`5 cm haveslange, 10 cm slamsugeslange, aqua-silicon og O-ringer, og problemet ble løst. Må ha tenkt på det i søvne, for jeg ordnet det i dag tidlig før jeg egentlig hadde våknet. Jon
Jepp en helt grei metode det.
Gleder meg virkelig til du henter konge fiskene dine.
Diskuser er "livet"i akvarium bransjen.
Karret ditt er virkelig fint Jon.
Og den lille utvendige pumpen du nå har kjøpt deg, vil nok fungere fint sammen den innvendige juwel pumpwn du har i tillegg.
Postet 26.07.08 kl 09:27