Leifs verden (side 39)

blondviking
MÅ vel hilse på og si at jeg har skratta godt i denne tråden. Hærlige venner du har :-) Mvh Per



Hei Per.
I stille stunder hender det at jeg også blar tilbake i tråden min, og må si jeg både skratter, ler, gråter, river meg i håret og til tider grøsser på ryggen. Men må si det er mange gode minner og tanker som går gjennom hodet også. Mye rart og hyggelig å lese. Har mange herlige venner her inne Per og noen av dem møter jeg tidt og ofte. Frosken som skrev her før deg, treffer jeg relativt ofte da vi er medlem av samme klubb, selger og kjøper fisk av hverandre, bytter og styrer på, jaja, jatta jatta ikke sånn da.... hehe. Hun er ei strålende dame som jeg setter stor pris på og som bestandig får meg i godt humør. Er hun borte fra et klubbmøte, savner jeg henne med en gang. Det finnes veldig mange spesielle mennesker, også blant oss akvarister. Ja vi er vel spesielle alle på hver vår måte antar jeg. Gleder meg til å se bilder i tråden din av det nye karret dere får den 24. denne mnd.

Får vel legge inn årene nå om en skal komme seg opp til auksjon i morgen

Skal tømme mobtelf for gamle bilder så det bli plass til noen fler.
tenkte litt på Vergar jeg da hehe, lite frekk den gutten *flirer* Ellers kan sies om jeg er på deres trakter, ha kaffen klar :P

Mvh Per
blondviking
Skal tømme mobtelf for gamle bilder så det bli plass til noen fler. tenkte litt på Vergar jeg da hehe, lite frekk den gutten *flirer* Ellers kan sies om jeg er på deres trakter, ha kaffen klar :P Mvh Per



Lover at kaffen skal stå klar om du skulle være i nærheten blondviking. Fikk noen kjøp på auksjonen i Drammen i dag. Fikk kjøpt en GOD del planter og endelig fikk jeg tak i juvel ciklider. Faktisk 11 stk, men noen av dem går til naboen. Ble også 3 (1+2) flotte Heros. Ellers ble det ei pumpe til yngelkarr og litt annet småtteri. I går kveld fikk jeg vasket 530Literen og den ble ren og pen;- =) Da står det igjen å få orden på lysarmaturet før jeg selger det hele igjen.
Takk for en hyggelig søndag i fiskens tegn.
Mange flotte objekter på auksjonen,jeg skulle ønske jeg hadde kommet hjem med sverddrager av arten cortezi.
Men den får stå øverst på lista mi.

Så kjekt med juveler,nå kan du stryke de fra din ønskeliste.
Håper de yngler snart.
mye bra på auksjonen da?
Gleder meg til det blir auksjon i Bergen. Aldri vært på det før, så det blir spennende.
Plussmedlem
Black_Flys
mye bra på auksjonen da?

En enslig guppyhunn til kr 70,-... Skulle tro den var veldig spennende... Hehe.
PC som auksjonarius fikk dratt opp prisen på den

Leif hadde sikkert lyst på den selv også
Loomis
[QUOTE=Black_Flys]mye bra på auksjonen da?

En enslig guppyhunn til kr 70,-... Skulle tro den var veldig spennende... Hehe.
PC som auksjonarius fikk dratt opp prisen på den

Leif hadde sikkert lyst på den selv også



Skal si han hadde det i kjeften Loomis hehe. Den dagen jeg betaler 70 kr for en vanlig hu guppy vil vi ikke kunne få oppleve. Her i huset vil det aldri komme inn noen guppy. Den veike fisken der er historie i mine karr. Trodde du visste hva jeg har i mine karr Loomis? Maller, cory og litt ciklider er hva en finner her, fordelt på 12 karr som er oppe å går. Levendefødere har jeg ikke hatt på laaaaang tid. Skulle det bli et lite karr med det igjen, blir det vel sverddragere antar jeg. Hadde noen sverddragere i noen dager her for ikke så veldig lenge siden, men et par naboer overtok dem da jeg trengte karret. Ellers var det lite med akvarie utstyr etter min mening. Ett karr og 2 veggakvarier samt et par varmekolber var nær det meste bortsett fra noen røtter med planter. Hadde jeg hatt med meg litt mer penger hadde det nok blitt corydoras sp black på meg. En flott pris på dem ;- =) Trist at det kun ble solgt i poser med 4 i hver, for en måtte da kjøpe to om en skulle få hva jeg kaller ei gruppe. Ei gruppe kaller jeg fra 6 coryer og oppover. Ellers var det hyggelig som vanlig med masse kjente og kjære fjes. Også mange fra klubben
Da har jeg fått flyttet inn 3 av juvelciklidene i karret som er her i stua. Ser ut som juvelene har vært i krig noen av dem. Dem har nok gått litt mange i et litt for trangt karr da det er noen haletipper som er litt "møllspist". De vokser jo ut igjen så det er ingen fare. Må ha ut noen av fiskene før det blir for mye der. Kommer til å selge noen acara i div str og noen palettciklider (jeg får noen flere i løpet av et par dager) så det må noen ut. Rekene skal det bli gøy å starte opp igjen med, klo reker. Kjøpte og så et Golden malawi parr, men desverre var den ene død når jeg kom hjem. Den som er igjen lyser opp med sin flotte gulfarge så jeg har lyst på noen få til. 3-4 kanske når de andre er ute. Tror nok sebra leikstrioen også blir borte. De yngler jo som kaniner.. Har hatt sebra før også men disse står jaggu på
Plussmedlem
loffa
Trodde du visste hva jeg har i mine karr Loomis?

Ja, jeg regnet egentlig med at du skulle by på weitzmaniene og sp. black
Loomis
[QUOTE=loffa]Trodde du visste hva jeg har i mine karr Loomis?

Ja, jeg regnet egentlig med at du skulle by på weitzmaniene og sp. black


weitzmaniene ligger litt for høyt i pris for lommeboka mi akkurat nå, men hadde nok handlet sp. black om det var 6 i posen og ikke 4. Hadde jeg solg, ville et minimum vært 6. Måtte evnt hatt 2 poser. Er jo nydelige coryer og har vel aldri sikklet så mye som når jeg så dem når dem kom inn døra i bagen. Gikk vel for 50+ pr stk og antar butikkpris ligger på 250 pr stk, om jeg ikke hørte feil? Men det er lov å ha drømmer. Mine drømmer er ca 100 stk 60 litere med 100 forskjellige cory arter. Ja det som er så fint med drømmer er at ingen kan ta dem i fra deg ;- =) Nei da en må vel være litt realist og si at det får komme etter hva lommeboka rår over. Har jo en tom 530L akvastabil stående og den kan jo fint deles opp i flere rom for flere corytyper..... hehe. Blir vel litt for mye styre og ordne det vel. Har som tidligere nevnt i tråden vært å kikket på veldig mye corydoras siste tiden og neigu er det lett å kunn plukke etter pungen.... En får ta det over langen og plukke nye grupper fremmover etter som en har råd til. Men noen cory til 2-300 kr stk blir ikke aktuelt, iallefall ikke i nær fremtid. Men di fineste koster det og helst mer.
loffa
Trist at det kun ble solgt i poser med 4 i hver, for en måtte da kjøpe to om en skulle få hva jeg kaller ei gruppe. Ei gruppe kaller jeg fra 6 coryer og oppover.


Dette ble jeg overraskt over også. Hadde det vært flere i posen, eller de hadde opplst om at det ville komme flere poser med de etterhvert, hadde jeg bydd på de. Selvsagt kunne jeg jo gått opp og sjekket selv hva som stod på bordet, men men... nybegynner på auksjon Uansett... 4 stk cory er ikke en passe gruppe for meg. Men, fikk nå kapret med meg en pose Weitzmani. Forresten Loffa, så du hvilken cory det var som ble solgt ensom i en pose ganske tidlig? Satt for langt bak til å se hva det var...

Håper ikke jeg har surret til tråden din nå... ikke meningen altså

Så du trakk deg ut av Corydoras.no. Synes det var synd for tråden din der var gøy å følge med på. Men nå setter jeg denne på abonnement så jeg får fulgt med
Disse artene var forhånds annonsert fra klubben som salgsobjekter,men kan ikke si akkurat hvilken poser som gikk i starten.

Maller etc.

Corydoras aspidoras

Corydoras davidsandsi

Corydoras sp. Black

Corydoras weitzmani

SivH
[QUOTE=loffa]Trist at det kun ble solgt i poser med 4 i hver, for en måtte da kjøpe to om en skulle få hva jeg kaller ei gruppe. Ei gruppe kaller jeg fra 6 coryer og oppover.


Dette ble jeg overraskt over også. Hadde det vært flere i posen, eller de hadde opplst om at det ville komme flere poser med de etterhvert, hadde jeg bydd på de. Selvsagt kunne jeg jo gått opp og sjekket selv hva som stod på bordet, men men... nybegynner på auksjon Uansett... 4 stk cory er ikke en passe gruppe for meg. Men, fikk nå kapret med meg en pose Weitzmani. Forresten Loffa, så du hvilken cory det var som ble solgt ensom i en pose ganske tidlig? Satt for langt bak til å se hva det var...

Håper ikke jeg har surret til tråden din nå... ikke meningen altså

Så du trakk deg ut av Corydoras.no. Synes det var synd for tråden din der var gøy å følge med på. Men nå setter jeg denne på abonnement så jeg får fulgt med


Så desverre ikke hvilken cory som ble solgt enslig. Ble mye kaffe og derfor gjentatte do besøk. Jeg valgte å trekke meg ut fra corydoras.no av en enkel sak og kan vel likegodt ta det her. Jeg ble lovet 6 sterbai yngel på msn av en hovedperson der inne mot at jeg ble en aktiv bruker der inne. Jeg må vel med god tro si jeg har vært like aktiv der som her på AF. Jeg ringte for å avtale tid for henting, men den helgen passet det ikke h*n. Jeg skulle ta kontakt igjen... Og det har jeg gjort via tråden min, h*n sin tråd, msn og på mail, men har ikke fått noen form for svar. Ser på dette som svært useriøst og valgte derfor det jeg gjore. Personen vet og visste hvor hypp jeg er og var på sterbai, og det sårer en stor cory fan som meg. Jeg har likt hele tiden å dele mine tanker rundt akvariehobbyen, vise hva jeg har av fisk, reoler jeg har bygget, følge opp med oppdrett, innkjøp etc. Dette vil nå kun skje her på AF. Hyggelig å høre at du tar abo på tråden min og det er gøy å vite at det finnes andre enn meg selv som har intresse og moro av å lese hva som skjer
Det virker jo ganske useriøst av den personen spør du meg.
Godt du fortsetter her hvertfall, for det er så gøy å lese om all byggingen din av reoler Mye inspirasjon her.
Har riktignok ikke kommet meg gjennom hele tråden enda, men jobber med saken.

Keep up the good work!

Hva som avtales mellom privatpersoner og de uenigheter som oppstår vil jeg anbefale holdes på det private plan.

Alle saker har to sider og hvis de berørte personene skal begynne å argumentere for sin sak, i tråder på offentlige forum, så vil dette ende med en offentlig krangel som vi er nødt til å moderere.

Ta dette direkte opp med vedkommende og hold denne uenigheten på yttersiden av AF.
Tar sjansen på et innlegg til,og det gjelder sterbai
Masse flott sterbai hos Dahls i Moss,var der i går.Flott stim med røde bukfinner og husker jeg ikke helt feil ligger pr.stk på 59.-
Du får ta deg en kjøretur,men ring og sjekk prisen først og ikke minst at de har fisken fortsatt
Geir Kristiansen
Hva som avtales mellom privatpersoner og de uenigheter som oppstår vil jeg anbefale holdes på det private plan. Alle saker har to sider og hvis de berørte personene skal begynne å argumentere for sin sak, i tråder på offentlige forum, så vil dette ende med en offentlig krangel som vi er nødt til å moderere. Ta dette direkte opp med vedkommende og hold denne uenigheten på yttersiden av AF.



Den er helt grei den Geir. Tar det til etteretning eller hva det heter. Skal ikke gjenta seg
I går kveld kom klo rekene i hus så dette skal bli artig å følle videre. Det yngler i hytt og pine her for tiden. Et nytt kull med sebra ciklider klekket i dag. Eggene hos albino ancistrusen har også klekket og jeg tok ut en drøss cory albino egg i dag. Trist at jeg får frem så få av disse eggene til albinoene. Har nå lagt ut annonse på salg av 530L min og noen fisk. Det blir litt for mye fisk og trenger å tynne ut. Juvel ciklidene napper finner så de går rett ut av huset her igjen og til naboen. Han ville ha dem i et karr for seg selv. Kan ikke huske at de forrige juvelene jeg hadde nappet finner. Pokkers fisk... ;- =)
Og jeg som hadde så lyst på dem. Er fisk i alle karrene nede nå, så jeg må slå sammen noen fisketyper for å få plass til coryer. De skal selvfølgelig få artskarr disse herlige coryene.
gøy at du har slik lekestue i huset da. hehe
de fleste cory eggene jeg reddet ut har klekt nå. Så håper de klarer seg bra. De som klekte for 4 dager siden er jo dobbelt så store. ikke dårlig.
Da ble 530Literen solgt i dag, og hentes på lørdag. Ellers har jeg fått en ny albino ancistrus hann i hus i dag, i bytte med noen av mine yngler. Så da er albino ancistrus gruppa mi på 2 hanner og 3 huer. Da slipper heldigvis den eldste hannen min og slite seg ut. Han har ligget på 3 kull med egg på en drøy mnd nå og er i ferd med å slippe det siste kullet ut av skiferhula. Fikk de halenappende juvelciklidene ut av hus i går og det er en lettelse. Vil ikke ha fisk i det store hoved karret som napper finner. Golden som jeg kjøpte på auksjon i helgen lyser flott opp i karret med sin fine gulfarge, og noen flere slike ønsker jeg når jeg har fått ut noen acara og paletter. Får titte litt mer rundt etter fisk med litt sterke farger som kan gå i det karret. Trenger det for mossambicusene er generelt gråe. Ja hannene er flotte da i leiks drakta si, men trenger likevek litt mere fareinnslag i karret
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap