Leifs verden (side 44)

Joanna & Pål
Disse C.Atropersonatus er flotte, Loffa. Heldig du er som får slike i hus! For noen dager siden så jeg i gjennom listen på AF over corydoras og skrev ned corydoras jeg ønsker meg, og denne arten er høyt på listen. Dessverre er hverken lommeboken eller leiligheten helt enig.. Sukk!



Ja de er virkelig flotte. Har en selv som jeg fikk gratis på klubben. Det er her snakk om 6 yngler til 200 kroner så det er ikke så ille det da. Har lyst på så mye coryer, men må holde igjen. Kan sikkert ramse opp 5-6 typer... iallefall... jeg har lyst på men kan ikke la alt løpe løpsk. Penger er til for annet ved siden av fisk hehe.
Black_Flys
Du er sannelig hekta. Hadde jeg hatt plass hadde det sikkert vært samme ståa her. Egentlig litt glad for at jeg ikke har plass. Kommet til å blakket meg enda mer. hehe Husk vi trenger bilder Leif. ;) Espen



Jepp Espen skal få ut flere bilder i løpet av helgen for da er jeg alene. Kona og guttungen skal til mine svigers noen dager i forbindelse med noen bursdager til tantebarna hennes. Får mer tid til karene og alt det andre da. Noe spesielt du/dere vil ha bilder av? Kamera er så dårlig til å ta fiskebilder med, men ta det dere får....hehe
Det var en veldig fin pris ja! Får håpe på egg av de du får deg snart, så kommer vi og henter neste sommer
Joanna & Pål
Det var en veldig fin pris ja! Får håpe på egg av de du får deg snart, så kommer vi og henter neste sommer ;)



Ja må jo satse på egg på alt en får i hus. Har jo nå liggende 40 Metae egg
; =) Mulig jeg selger aeneus gruppa mi. Dem har jeg hatt lenge og fått mange hundre egg på, så dem har jeg "klart" greit, så dem er "unnagjort". Er ganske mange av dem så får vel dele dem i to grupper. Har vel 10-15 yngel i det samme karet også. Legger vel ut på AF etterhvert.....
Da har jeg holdt på noen timer i kjellern i kveld. Byttet litt vann og fått klart karret til de 10 corydoras adolfoi som jeg henter i morgen. Er ei stri tørn når en skal over fra mallekar til corykar. Alle som har maller vet hvordan dem griser :- =)
Hadde ut sanda og skylte den godt, vasket karret og plukket ut plante rusk. Ja det ser greit ut sånn til å begynne med, så får jeg ordne litt mer i løpet av helgen. Må bare si jeg gleder meg til i morgen folkens
I morgen så må jeg si gratulerer som adolfoi eier.
Fikk i dag 4 stk pygmeer til 75 kr, så må handle noen flere i løpet av helga. Hvilken nusselig liten cory.
Black_Flys
I morgen så må jeg si gratulerer som adolfoi eier. Fikk i dag 4 stk pygmeer til 75 kr, så må handle noen flere i løpet av helga. Hvilken nusselig liten cory. :)



Har også sett litt på disse pygmeene, hehe, men synes de for det første skiller seg litt ut fra andre coryer, samtidig som de er så små. Jeg for min del ønsker å se fisken i karet... uten å måtte bruke lupe, hehe.
Joanna & Pål
Har sendt deg en mail :)



Hei på dere. Jeg har svart på mailen og alt er i skjønneste orden ;- =)
Litt sliten nå etter å ha kjørt tur-retur Arendal i efta-kveld. Avlevert kona og minste guttungen til svigers. Så nå blir det vel ca 1 uke alene hjemme. Mon tro om jeg sulter ihjel forran matboksen?? Hehe. Fikk også hentet Corydoras Adolfoiene. Hællædussen så skjønne. Dette ble etter 5 sekunder min nye favoritt blant mine corydoras som har et vidt spekter nå.

Fikk helt fnatt når jeg kom hjem, for skulle bare mate fiskene før vi reiste til Arendal. Fnatt av hundrevis av egg i Aeneus karret og 30 egg i Metae karet. Hadde vannbytter i går og så i Aeneus karet (rettere sagt kjente) at vannet var alt for varmt, så ikke rart det ikke har kommet egg der på en stund. Men i dag kom det, ja det kom i bøtter og spann. Tok også turen ned når jeg kom hjem, og enda en drøss med egg. Himmelen har endelig åpnet seg. Vil anta ca 300 Corydoras Aenus egg og ca 30-40 Corydoras Metae egg.........
Og Mona O som sa disse ikke la så mange egg.... Har vel nå CA 70-80 Metae egg!!! Om bare 50% av eggene klekkes vil jeg være fornøyd. Mer enn fornøyd ;- =)
loffa
Da har jeg satt opp en dato for et sosialt akvamøte her hos meg. Det vil bli servert kaffe, kaker, brus og jeg har vel også noe alkoholfritt øl stående (Aass uten) *knegg* Ønskes noe annet må dette medbringes selv av gjestene. Det er åpent for alle akvarister, samme om hovedintressen er Corydoras, maller, ciklider eller annet. Lørdag 24. oktober 2009. Klokken 15 er kanskje en grei tid å møtes på.... Adressen er Eikefaret 15 i Hvittingfoss. Tlf 99446703 Om det er noe du lurer på, eller trenger veibeskrivelse er det bare å ta kontakt. Som alle andre har vi (jeg) også begrenset med plass, men 12-13 stykker skulle det nok være plass til ;- =) Fint om dere sender en mail eller legger igjen en beskjed her om dette er noe av intresse. Det er fortsatt flere seter ledig her så gi bare beskjed om at du/dere kommer så ska kaffen og kakene stå fremme, samt en akva skravle bøtte som er klar for utvekling av erfaringer og omvisning i akvakjelleren min. Jo flere vi er jo hyggligere blir det. Ikke vær redd, bare ta kontakt Vel møtt, og vi ses den 24.oktober
Skulle gjerne kommet og gratulerer med adolfoier.
Neste prosjekt blir noen pygmeer da eller?
Hehe.

Ha ei god helg og et fantastisk møte i morgen, eller det blir vel i dag nå.. hehe

Espen
Ønsker dere en koselig kveld med masse akvarie prat lørdag.
Gratulerer med nye coryer,setter meg på liste for metaer når
(sl)ynglene blir gamle nok
Black_Flys
Skulle gjerne kommet og gratulerer med adolfoier. Neste prosjekt blir noen pygmeer da eller? Hehe. Ha ei god helg og et fantastisk møte i morgen, eller det blir vel i dag nå.. hehe Espen




Som jeg skrev på corydoras, vil jeg ikke ha disse pygmeene, da en må ha forstørrelses glass for å se dem. Men må innrømme at jeg tittet litt på dem når jeg var å leverte albino ynglene til zoo butikken på Kongsberg forrige helg. Men synes de var små, men pygmeerer jo det da ;- =)

God helg til deg også Espen
frosken
Ønsker dere en koselig kveld med masse akvarie prat lørdag. Gratulerer med nye coryer,setter meg på liste for metaer når (sl)ynglene blir gamle nok :-)



Hehe setter deg opp på slyngel lista jeg Frosken. Skal jeg ha mer cory nå så må jeg ha flere kar.

OBS! Skulle sprengningen her i natt høres helt til Drammens området er det bare jeg som utvider akvarierommet mitt ; +)
Hehe,skal du flytte hele sofaen inn på akvarierommet og mangler plass?
Eller var det ønske om flere reoler,som startet dynamitt-harry's utvidelser?
Tiiimber...


frosken
Hehe,skal du flytte hele sofaen inn på akvarierommet og mangler plass? Eller var det ønske om flere reoler,som startet dynamitt-harry's utvidelser? Tiiimber...



Ingen sofa og stolen jeg satt inn der måtte ofres.... det ble for trangt. Trenger mer plass, men det gjør vel alle akvarister. Jeg startet på en ny reol, men la det foreløbig prosjektet på hylla. Har en reol på jobben jeg kan få, men trenger to seksjoner for å utnytte plassen.... og da går bordet med 4 kar ut og jeg får iallefall plass til seks stk. Det er 2 mer enn de 4 som er i forbindelse med bordet i dag. Det vil si 2 corygrupper til. ....Kjøpte en del ancistrus i dag samtidig med adolfoiene. Skulle egentlig bare ha noen i 350L, men kjøpte en drøss, ja for det var billig til den størrelsen å være. Så de okkuperer det karret som atropersonatusene, var vel det dem het? skal inni. Dem får jeg på klubbmøte neste gang ettersom jeg skjønte. Så resten av Ancistrusene må ut som jeg ikke skal ha. Må vel ta det med på klubben neste gang til auksjon. Fleste var vel på 3-5 cm. Kan iallefall ikke tape på dem.... Var nede i kjelleren og gjennomsøkte Metae karet faktisk med LUPE for å se om det var egg jeg ikke hadde funnet tidligere i kveld. Jaggu fant jeg flere, og jaggu ble de store gjennom det glasset..... Godt folk ikke ser meg stående der som en etterforsker med lupe. Tenker noen og enhver hadde fått seg en latter. Men fant ca 10 egg til på baksiden av plantene med minst blader. De legges selvfølgelig også på undersiden da, og da er det ikke lett å få med seg alt, spesielt ikke når en kun ser på et øye. Den unnskyldningen bruker jeg ofte når jeg overser ting, knegg knegg. Men nå må jeg finne tid til søvn før atter en dag gryr...

Legger ved noen cory bilder
så bilder av

etter stripping av mossambicus ciklide
mossambicus yngel
metae egg
Hold av to ancistrus jenter til meg
frosken
Hold av to ancistrus jenter til meg :-)



Desverre var du litt sent ute Trine. Har byttet bort resten av ancistrusene i et 54L kar. Skal ha en ny gruppe med cory som hentes neste helg. Beklager
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap