Leifs verden (side 45)

Hvilken corydoras art skal du hente?
En hel 54 liter til Corydoras pygmaeus - Pygmépansermalle
Ikke dårlig Leif...
Hvordan var treffet i dag da?
Ny corydoras gruppe
Joanna & Pål
Hvilken corydoras art skal du hente?



Denne gangen er det 11 Corydoras Ambiacus F1 som skal inn i en 54L ;- =)
Black_Flys
En hel 54 liter til Corydoras pygmaeus - Pygmépansermalle Ikke dårlig Leif... ;) Hvordan var treffet i dag da?



For deg må jeg nok si desverre INGEN pygmeer her hos meg, og kommer heller ikke i hus her, om jeg ikke skulle få noen gratis en dag da ;- ?
Ble ikke noe av møte og grunnen var vel at ingen hadde tid, heller ikke de to som hadde meldt seg. Skal gjøre et forsøk til litt senere og er det like dårlig da driter jeg i det. Trodde jeg tok et fint iniativ, men det er nå så. Jeg lever vel videre likevel jeg i min egen corydoras verden ;-=)

Plukket for uten aeneus egg også noen albino egg i dag. Det er jaggu lenge siden. Venter bare på nå at paleatusene skal sette inn er stor-rykk i sin egglegging. De legger jo nær like mye egg som aeneusene når de først setter igang. Med de to alene blir det egg booooom her og tid for eggedosis. Det fikk jeg lyst på nå, hehe
frosken
Kult Leif :o)



Er det ny cory du mener er kul`? Ja det blir kjempe kuuult frosken. I tillegg til denne atropersonatusen som jeg får på neste klubbmøte har det gått surr i antall corygrupper når jeg regner med den jeg henter hos bjørn neste helg. Passerer iallefall 10, tror det er totalt 11 eller 12 når de to siste gruppene er hentet

Jeg får skylde på alderen og tempo på innkjøpene av corygrupper....
hei leif lenge siden jeg har skrivd her inne nå da
er et fint alternativ du har starta med møtene... beklager jeg ikke kunne komme til 3 men jeg kom jo til klokka 6 hehe:O) fortsett med dette så kommer det nok flere bare vinteren har kommet å folk roer seg litt ned hehe
bichir
hei leif:) lenge siden jeg har skrivd her inne nå da:) er et fint alternativ du har starta med møtene... beklager jeg ikke kunne komme til 3 men jeg kom jo til klokka 6 hehe:O) fortsett med dette så kommer det nok flere bare vinteren har kommet å folk roer seg litt ned hehe



Hallois Ronny. Jo da, jeg gir ikke opp. Jeg kommer til å sende ut en del mailer til de jeg vet kunne tenke seg et møte med to alternative helge datoer.
Men lar det beroe litt til auksjoner etc er ferdig rundt omkring. Vår jo det i Porsgrunn i dag og i morgen. Kan ikke gi opp så lett ;- +)

Karret fra deg er vasket og fylt og står nå å godgjør seg før jeg om et par dager setter inn planter. Fikk jo også tømt 43L når du fikk hentet resten av ancistrusene. 2 kar klare for corydoras.... Jeg har etterhvert blitt en cory nerd føler jeg og folk må gjerne se på meg som litt rar. Ja mange ser jo på corydoras som en kjedelig bunnfisk i et kar uten liv utenom på bunn. Men disse har ikke tatt seg tid til å studere disse skjønne fiskenes opptreden i karret, heller ikke sett coryene i leik. Dette er et skue jeg har stor glede av.

Har litt problemer fortsatt med grått vann men håper dette bedrer seg ved vannbytter utover neste uke. Skulle egentlig vært på auksjon i morgen i Porsgrunn, men har ikke råd til dette etter min intense innhandling av cory siste tiden(dagene). Får ha det til gode ;- "
Det ble en ""litt"" amputert akvarie dag i går pga masse god fotball....
Først så jeg Liverpool knuse United 2-0 deretter bar det på kampen mellom Strømsgodset og Viking. Da jeg jobber i Drammen er "jeg nødt" til og holde litt meg Godset. 2-1 til godset og folket var fornøyd. Fulgte også resultatene over anlegget på stadion og jublet høyt når Lillestrøm vant eller rettere sagt knuste Brann. Mjøndalen vant også mot Hønefoss og sikret plassen i divisjonen også neste år. Kvelden ble avsluttet med å se Barcelona vinne 6-1!
Ja kan vel si at jeg er "litt" mer enn gjennomsnittlig intr i fotball, og ble kjempe fornøyd med alle disse resultatene. Må bare legge til at jeg har holdt med Lillestrøm siden midten av 70 tallet, i motgang og medgang.

Etter jobb i dag var det litt å ta igjen siden det ble labert i går. Flere Corydoras Metae egg og en hel drøss med Corydoras egg. En del av disse siste så hvite ut, så dem blir det vel så som så med antar jeg. Fleste parten av Metae eggene har jeg i et lite klekke kar, mens resten av disse eggene, ca 30 i tallet har jeg i en 106L klekke kar. Der er det da Metae egg, Paleatus egg, Aeneus egg og Albino egg. Ei salig smørje av en blanding. Tittet ned i karet når jeg la ned eggene fra i dag og fikk se en liten tass pile forbi. Antar det var en aeneus eller paleatus da det var disse eggene som ble lagt ned der først. Karret var helt tomt for 1,5 uke siden da resten av yngelen ble solgt. Beholdt kun 10 aeneus yngel som nå går sammen med leiksgruppa. Tipper det klekkes godt med egg i dagene fremover da det har kommet rikelig med egg siste tiden. Dette skal bli gøy ;- =)

Lovet å legge ut noen bilder og gjør det her

1. Ciklidekaret i stua
2. Adolfoikaret
3. Aeneus karet

Flere bilder
1. Albino
2. Paleatus
Og til slutt:

1. Paleatus
2. Sp black
3. Septentrionalis

Ble iallefall et utvalg av noen av karene jeg har her


ESPEN!!!!!

Håper du ble fornøyd nå, hehe.
Corydoras metae yngel klekkes ;- =)
Jippi jeg er nå kjempe glad ;- =)

Var en tur i akvarommet og tittet i begge klekkekarrene med LUPE. Hehe. Jaggu har Corydoras Metae eggene som kom først (som ligger i det minste karet mitt) begynt å klekke. Små knøtt med kjempe plommesekk. Ikke rart en trenger lupe for å se dem hehe. Då får jeg håpe at iallefall noen vil overleve. Dette var virkelig moro
blondviking
Grattis



Takk blondviking. Ja dette var virkelig moro å se. Små knøtt av cory med sort fartsstripe gjennom hehe. Alltid gøy med yngel på cory. Ikke sikker på hvilket nr dette er i rekken, men betyr ikke så mye det. Nå gjelder det bare å holde yngelen i live. Tror jeg har ca 80 egg med de jeg tok ut i dag totalt fordelt på to klekkekar
loffa
3. Septentrionalis Ble iallefall et utvalg av noen av karene jeg har her


Er det de to fiskene som ligger foran der som skal være C. septentrionalis?
Det ser for meg ut til å være noe ganske annet
Men det er utydelig bilde på avstand, så jeg tar forbehold om feil her, men det ser da faktisk ut til å være Corydoras simulatus istedet (de hermer etter Corydoras metae med den kroppsstripen langsmed ryggåsen og ned på haleroten). C. simulatus kan derfor relativt lette å kjenne igjen, selv om de kan ha et litt variabelt mønster av og til.
mona o
[QUOTE=loffa] 3. Septentrionalis Ble iallefall et utvalg av noen av karene jeg har her


Er det de to fiskene som ligger foran der som skal være C. septentrionalis?
Det ser for meg ut til å være noe ganske annet
Men det er utydelig bilde på avstand, så jeg tar forbehold om feil her, men det ser da faktisk ut til å være Corydoras simulatus istedet (de hermer etter Corydoras metae med den kroppsstripen langsmed ryggåsen og ned på haleroten). C. simulatus kan derfor relativt lette å kjenne igjen, selv om de kan ha et litt variabelt mønster av og til.


Hei Mona. Nå er jeg så oppstemt da metaene jeg kjøpte av deg sine egg har begynt å klekke.... Kjempe moro. Aner ikke mer enn hva de sa i butikken og antar at de vet hva de tar inn, ha ha ha. Ja mulig det er simulatus. De er etter min mening ganske like. Skal prøve å ta flere bilder å legge ut i tråden her så får du et bedre inntrykk av dem. Er som sagt varierende mønster på dem
loffa
ESPEN!!!!! Håper du ble fornøyd nå, hehe.


Hehe en bra start.
Blir kanskje noen nye arter på meg også i nær fremtid. Vi får se hvordan det går med økonomien. London i ei uke og juleferie i Trondheim....

Noen som hadde hell med sine lag i helga.
Spurs tapte, men Rosenborg tok en fortjent seier og kunne feire gullet.

Morro at Godset holdt seg, bodde rett utenfor Drammen, Røyken/Hurum i 2004 da jeg hadde praksis der. Har også bodd i Hønefoss i forbindelse med praksis. Så følger jo litt med disse lagene også. hehe

Espen
Må slenge inn et spørsmål. Har engelsk ælvegrus i 540'n 2-5 mm rund fin grus, kan Corry'n trives i det. Vet den ikke kan sile det gjennom gjeldene men lell ?? Har 2 ukjnete som går der nå og ser ut til å trives (uten å være stim) ca 5 cm lange
blondviking
Må slenge inn et spørsmål. Har engelsk ælvegrus i 540'n 2-5 mm rund fin grus, kan Corry'n trives i det. Vet den ikke kan sile det gjennom gjeldene men lell ?? Har 2 ukjnete som går der nå og ser ut til å trives (uten å være stim) ca 5 cm lange



Kan ikke svare på om den vil trives med 2-5mm grus blondviking, men i forhold til mine kar vil jeg kalle det stein.... 5mm vil jeg påstå blir i groveste laget. Må huske på at coryene "graver" så langt ned etter mat at omtrent halve trynet er nedi. Jeg har natur sand i alle mine kar om jeg ikke husker feil hentet fra lågen. Fungerer veldig bra og dem har det som "fisken i havet" hehe. Få deg grupper av dem du har, da de er "stimfisk" og trives best om di er mange. (min 5-6) Jeg prøver å holde meg på min 6 individer, men bortfall skjer jo. Tror jeg har et par gruppen med "kun"5. Sterbai og albino. Når jeg kjøper nye grupper prøver jeg å holde meg på 10 individer om de ikke er alt for dyre
mona o
[QUOTE=loffa] 3. Septentrionalis Ble iallefall et utvalg av noen av karene jeg har her


Er det de to fiskene som ligger foran der som skal være C. septentrionalis?
Det ser for meg ut til å være noe ganske annet
Men det er utydelig bilde på avstand, så jeg tar forbehold om feil her, men det ser da faktisk ut til å være Corydoras simulatus istedet (de hermer etter Corydoras metae med den kroppsstripen langsmed ryggåsen og ned på haleroten). C. simulatus kan derfor relativt lette å kjenne igjen, selv om de kan ha et litt variabelt mønster av og til.


Hei igjen Mona

Da har jeg tatt noen forferdelig dårlige bilder som vanlig og legger ut noen bilder i 2 innlegg. Tror det ble 5 bilder totalt
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap