Leifs verden (side 46)

som du ser... er det store farge/mønster forskjeller
Ja, der var det store forskjeller. Skulle ikke overraske meg om du har en blandet gruppe, noen Septentrionalis og noen Simulatus. Men det er ikke så lett å slå fast utifra bildene, da det krever litt granskning å skille enkelte.



loffa
Må huske på at coryene "graver" så langt ned etter mat at omtrent halve trynet er nedi.


Ja godt de ikke har ører har jeg tenkt flere ganger,i hvertfall ikke slike ører vi mennesker har...
Disse 2 jeg snakker om er oldies av ei gruppe på 16 og ble nylig "tvunget" på grus , da Junior heller ville ha grus. Kom etter flere år med dårlige planter, men kan jo prøve å fange døm og få døm over i 68'n
PS døm er vel minst 4 år gamle, ble kjøpt som voksne
blondviking
Disse 2 jeg snakker om er oldies av ei gruppe på 16 og ble nylig "tvunget" på grus , da Junior heller ville ha grus. Kom etter flere år med dårlige planter, men kan jo prøve å fange døm og få døm over i 68'n PS døm er vel minst 4 år gamle, ble kjøpt som voksne


Eller du kan avlevere dem her *knegg*knegg*
Litt langt å sykle til deg da :P
blondviking
Litt langt å sykle til deg da :P


de kan vel å svømme.....
Skratter
Joda, men problemet er at det er saltvann mellom Loffa å mæ hehe
blondviking
Skratter Joda, men problemet er at det er saltvann mellom Loffa å mæ hehe


ikke noe problem for en smart cory. Tar bare å svelger luft vettu..
Inaktiv bruker
hadde vært litt morsomt om vi kunne gjort det samme, bare at hvis vi fikk mangel på luft, svelget vi vann, så holdt det en stund:P
Har etter jobb i dag hatt små delvannsbytter på 9 av karene i kjellern. Ser at lykken med Metae eggene ikke er av det store i det lille klekkekaret mitt, men ser bedre ut i det store klekkekaret (106L). Corydoras Septentrionalisene mine stryker stadig med og måtte også i dag ta ut døde fisk. Er nå bare 4 VF igjen. Blir ikke å handle så skjeldne og VF Corydoras igjen, det er helt sikkert. Får holde meg til det mer kjente. Blir litt endringer fremover da det kun er 4 igjen... Blir å slå denne gruppen sammen med en annen liten gruppe og antagligvis blir det sammen med trilineatusen eller albinoen som jeg har 5 av hver av. Fredag kommer også 20 aeneus silwer stip i hus, og da blir den vanlige aeneus gruppen solgt. Når jeg da får inn atropersonatusene og ambiacusene vil jeg likevel ha et kar ledig om jeg ikke teller feil. Mulig jeg fjerner midtdeleren i 160L og faktisk bruker den til de 20 aeneusene. Da får de bra boltre plass. Må nesten se på dette etterhvert som corygruppene kommer i hus ;- =)
Hadde i går planer om å gjøre litt i akvarierommet, men den gang ei. La meg ned på sofaen 19.30 i går kveld for å slappe av litt før jeg tok i et tak nede. Jo da.... mr Loffa han sovnet han og våknet 02.15 i natt han :ugeek: Kikket da bare lett over karene i tussmørket og fikk plukket noen Metae egg før jeg kledde av meg og sovnet igjen i senga. Får gjøre et nytt forsøk i kveld, hehe. Ser ut som Metaene leiker i et sett da jeg plukker noen egg stort sett hver dag. Noen av eggene har litt små hvite utvekster og noen har sorte prikker på seg. Er dette normalt eller..... ? Metae gruppen er unge-voksne, så kan ikke kalle det ei leiksgruppe enda selv om jeg får både egg og faktisk nå... noen yngel i tillegg
Bilder fra 350L i stua nå i kveld
Har i kveld fått flyttet kirsebær rekene ut av corydoras albino delen av 160L. Jaggu var det kommet noen yngel også ;- =) Noen går med hvite egglignende greier i magen og dette er vel egg skulle jeg tro? Har ingen peil på reker som dere skjønner. Noen som kan gi meg litt veiledning om disse rekene?


Hvor lenge går de med egg før de klekkes til mini reker, hehe?

Bør jeg ha noe strømpe for pumpe inntak?

Gjemme steder? Evnt hva? og Hvor i karet?

Evnt andre ting jeg bør vite?

Flytter ut coryene fra 160L i morgen for å få inn den nye corygruppa der, og fjerner midtdeleren. Blir et kar med to små grupper men det får bare bli slik inntil videre. Får sannsynligvis ikke hentet Ambiacus gruppen denne helgen da han er på sykehuset desverre. Men får smøre meg med tålmodighetog det har jo JEG mye av........ hm.....
De går med egg i ca.30 dager
Hvis du ikke har strømpe foran,så må du passe på å hente opp all yngelen som lever i pumpa når filteret skal vaskes.De kan du slippe tilbake i karet igjen

link til kiresbærreker
frosken
De går med egg i ca.30 dager Hvis du ikke har strømpe foran,så må du passe på å hente opp all yngelen som lever i pumpa når filteret skal vaskes.De kan du slippe tilbake i karet igjen :-) [URLBLOCK1]



takk Frosken

Hm, det står at eggene er gule og blir grønne? Hos meg er de hvite og ligger i magepartiet. Sikker på at mine reker har fått både svine influensa og kikhoste på en gang, for dette stemte ikke overens. Det er vel klubbmøte til torsdagen igjen frosken. Tenkte jeg skulle ta med aeneusene mine og legge dem ut på auksjon. Henter en ny silver stripe etter jobben i dag, så da må de ofres. Tar med gruppen samt de ca 10 ynglene som dem går sammen med.
FROSKEN: Du har bare å møte opp!! Det er en ordre!
klemz til deg frosken ;- =)
Hehe,beordret til klubbmøte :o)
Likte den.

Jeg er 70 % sikker på å rekke klubbmøte,men det er noe usikkerhet om torsdagen dessverre
Skulle gjerne hatt med noen endlers til auksjonen,de er i stort flertall her nå.+ noe annet småtteri.
Vet først på torsdag ettermiddag om jeg kommer avgårde.

Så tilbake til kirsebærrekene:
Nei de blir ikke gule og grønne,her er de stort sett lyse hele tiden før jeg ser de som små babyreker om piler i alle retninger.

Så har jeg en gledelig nyhet om leksgruppa jeg kjøpte med ancistrus albino av deg.
Var så sikker på at det var den lyseste hunnen som døde,den du sa hadde vært i hula og lekt før.
Nå ser jeg at den er igjen,men den andre med kjønn ukjent var den som døde.
Så det er fortsatt mulighet for små albino babyer.
Klemz


frosken
Hehe,beordret til klubbmøte :o) Likte den. Så har jeg en gledelig nyhet om leksgruppa jeg kjøpte med ancistrus albino av deg. Var så sikker på at det var den lyseste hunnen som døde,den du sa hadde vært i hula og lekt før. Nå ser jeg at den er igjen,men den andre med kjønn ukjent var den som døde. Så det er fortsatt mulighet for små albino babyer. Klemz



For å være ærlig synes jeg det er rart at du ikke allerede har fått bebbisser på albinoene, Trine. De la jevnlig egg her hver mnd. Håper du når møte, da det alltid er humør bringende å se deg og prate med deg ;- =) Dagen blir ikke den samme uten deg på møte. Alltid litt fleip, skratt og moro. Fikk i hus 21 aeneus siver stripe i dag og plasserte de inntil videre i en 54L. Planen er å ha dem i 160L, men fikk ikke tid til å ordne det karet i dag. Har byttet bremse skiver foran på 850'n i dag og byttet til vinterdekk. Karet skal igen bygges fra "bunn" og renses/vaskes.
Jeg satte inn en ny beboer med ancistrus albino,så de har nok blitt noe forstyrret av denne unge hannen.
Men har sett de to fra leksgruppa jobbe i hulene,frem og tilbake helt til hun skvetter avgårde tilbake under fileret igjen.Det er derfor jeg ikke har sett hvem som var igjen,har bare sett halestumpen og den er rimelig lik på alle albinoene..

Koselig på møtene,det skal være visst.
Dette blir siste før julemøtet,dette da?
frosken
Jeg satte inn en ny beboer med ancistrus albino,så de har nok blitt noe forstyrret av denne unge hannen. Men har sett de to fra leksgruppa jobbe i hulene,frem og tilbake helt til hun skvetter avgårde tilbake under fileret igjen.Det er derfor jeg ikke har sett hvem som var igjen,har bare sett halestumpen og den er rimelig lik på alle albinoene.. Koselig på møtene,det skal være visst. Dette blir siste før julemøtet,dette da?




Ja blir vel det Frosken. Aner ikke hva som skjer på julemøte for har ikke vært med på det før. I dag har det vært eggboooom her. Metae egg, albino egg og aeneus egg og yngel klekkes i klekke/yngelkaret og det er bare moro. Små knøtt piler i alle retninger av alle slag og jeg smiler fra øre til øre, dette er bare kjempe gøy.
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap