Leifs verden (side 54)

Grattis er stort det da

Mvh Per
Gratulerer med eget bilde i basen
Ja synes dette var gøy da ;- =)

Jaggu fikk mine corydoras albino yngelen bein å gå på når folk først fikk se annonsen. Måtte desverre si stopp, desverre for mange. 60 stk gikk unna på bare en dag. De som er igjen nå er veeeeldig små så må nok vente litt med salg av dem. Men de kommer etterhvert de også. F1 ancistrusene vokser dem også, hehe, merkelig. Får vel også få de ut til andre snart selv om dem er litt i minste laget etter min smak. Tok ut ca 35 C. Metae egg i dag som jeg denne gangen har lagt i boks med luftestein. Er fryktlig mye ubefruktede egg, så jeg er vel litt utolmodig med henhold til klekke prosenten. Men de få jeg har vokser seg flotte og er jo så skjønne. En av mine favoritt Coryer. Fikk byttet all innmaten i et lysarmatur på jobben i dag. Byttet røret og det sa bare boff og sikringen gikk. Så tok det med til trikkerne på jobben og de byttet alt innvendig, kontakter, tenner og rør. Helt gratis ;- =) Så nå har også Paleatusene fått tilbake lyset. Tenkte å kjøpe panel i dag til den nye 375L, men ble heller til å kjøpe ny vaskemaskin da den tok fyr og røyk som bare det. Kanskje i morgen da.....
Da er helge vannbytte unnagjort Har siste par dagene solgt unna en del corydoras albino yngel. Litt under 100 yngel skiftet beite og mange flere kommer etter når de får vokst litt til. Yngler som fattige kaniner disse albinoene. Metaene legger også mengder av egg, men svært få yngel kommer frem og ser dagens lys desverre. Dem er fortsatt unge da så en får være litt tolmodig :o Har i tillegg til vannbytter matet med røde myggisser i kveld så regner med noe mer action og eggplukking i helgen. Ellers ikke fått gjort noe mer med bordet og det nye karet, men får se om jeg rekker noe i helgen. Litt mekking av bil trengs og skal blant annet bytte varmevifta i 850"n. Blir kaldt uten vifte i disse dager :o

Har hatt en aldri så liten oversikt i karene her i dag. Savner den minste av mine kongo munnrugere som er sporløst forsvunnet. Et par neontetra hadde også tatt kvelden samt at VF1 ancistrus -ynglene er blitt 2 mindre. Og i dag kom også resultatet av myggisser og vannbytter hos C. Albinoene mine, masse masse egg. Plukket også noen egg hos C. Metaene. Så faktisk en nyklekket yngel av disse sammen med ynglene av ancistrus i dag. Har egg fra Metaene litt over alt nå for å se hva som gir best klekking. Så i løpet av et par dager nå så blir det forhåpentligvis noen flere Metae yngel. Den neste uken jobber jeg kvelden og da blir det vel ikke gjort noe med det nye karet/bordet regner jeg med og heller ikke uken deretter da det blir en uke med veldig mye jobbing, helgen innklusive i forkant.
For de av dere som har fulgt med siste tiden i tråden min vet at jeg prøver litt forskjellige klekkemetoder på mine Corydoras Metae egg. For tiden har jeg egg sammen med F1 ancistrus yngelen min som er i et føde nett, ei fødekasse med litt strøm fra ei pumpe samt egg i en stor isboks med luftestein. Mange av eggene ser ut til å være ubefruktet og derfor hvite. Men i dag bærer det frukter. Det er klekket yngel i alle tre tilfellene og håper flere kommer etter denne uken. Tipper det er mellom 50-0g 80 egg som ligger til klekking i mitt forsøk. I 160L går det et par stykker som begynner å få litt størrelse og er vakre å se på. Litt skye og stikker så fort jeg kommer ned på huk forran akvariet. Håper bare det positive jeg har sett i kveld fortsetter og at yngel vokser opp og flere egg klekkes
Loffas klekkeri as.
Kjempe gøy med egg da Leif.
Ganske stille på den fronten for meg for tiden.
Men å innrede/skifte biotop i det ene karet er gøy.
Black_Flys
Loffas klekkeri as. Kjempe gøy med egg da Leif. Ganske stille på den fronten for meg for tiden. Men å innrede/skifte biotop i det ene karet er gøy.



Ja her legges det egg og klekkes egg i stor skala Espen. Endelig ser det ut at det skal bli litt ut av det. Tok ut 71 Corydoras Metae egg i kveld og ser i boksen/nettet/fødekassa at det endelig klekkes litt mer enn et par stykker. Er vel bare i dag klekket ca 15 Metaer og noen i tillegg farter rundt med bare halen ute av egget. Artig der de tuller seg av gårde. I kveld er jeg optemistisk når det gjelder klekkingen på Metaene. Tok noen bilder av både egg og yngel av Metae. Legger de inn her i dette og neste innlegg, JIPPI

Først her, bilder av yngel i 160L
(Mona O... du har blitt bestemor knegg...)
1+2 er metae egg
3. bilde er fra F1 ancistrus nettet hvor en midt i bilde
kan se en metae yngel
Plukket litt Metae egg som vanlig etter jobben i kveld. Titter og følger også veldig med eggene som tidligere er tatt ut. Kunne telle mellom 15 og 20 yngel som svømte rundt i div kar og bokser. Kommer til å klekke hver dag fremover da egg taes ut hver bidige dag. Så kunne tenke meg et lite oppvekst kar til disse Metaene mine nå som jeg ser det går rette veien. Har muligheten til å flytte albino gruppa mi fra 43L til den ledige 85L. Så muligheten er der. Får bare vente til helgen en gang, kanskje, med å gjøre i stand det karet for yngel. Vurderer og selge det store karet (375L) jeg kjøpte ettersom det kun blir mindre fisk jeg skal ha i stua nå. Mulig jeg også kan bytte det i et mindre kar. Karet har alt utstyr; 300W kolbe og utvendig pumpe. Kunne tenke meg et kar på ca 200-250L. Er mer passe til mitt bruk. Gapte vel litt stort når jeg fikk se dette karet, og sa inni meg; må ha det, bare må ha det
Større kar, jo større muligheter for fremtiden.
Men ser den at karet kan bli litt stort. Ønsker meg større en 180 liter, men skal vente med slikt til vi eventuelt skal kjøpe ny leilighet i fremtiden.
Black_Flys
Større kar, jo større muligheter for fremtiden. ;) Men ser den at karet kan bli litt stort. Ønsker meg større en 180 liter, men skal vente med slikt til vi eventuelt skal kjøpe ny leilighet i fremtiden.



Jo da Espen du er vel inne på noe der, men har tenkt meg et kar med mindre fisk. Ciklide tiden er forbi for denne gangen, men kommer kanskje igjen senere. Tenkte meg noen levende fødere og da blir karet litt for stort. Slik er det når en er stor i kjeften og bare vil ha mer og mer..... Kun 12 Metae egg i kveld, men det klekkes stadig nye egg. Blir spennende å se hvor mange som vil vokse opp. Byttet vann på albino karet 3 kvelder på rad nå så det kommer nok litt egg der også snart. Er vel tid for at VF ancistrus paret mitt setter igang med egg igjen også
Flott at fler i klubben får øynene opp for levendefødere Leif
i løpet av året håper jeg å få såpass mange yngler på bl.a micropoecilia og x. cortezi at jeg kan selge videre til klubben. Jeg har også noen uvanlig flotte x.hellerii med lokasjon som jeg håper folk i klubben vil hjelpe til med å holde "rene".

Tok noen bilder forrige kvelden jeg ikke rakk å legge ut her, samt noen nå i kveld som jeg nå legger ut. Metaene hadde lagt så mange egg i kveld at jeg ikke gadd å telle dem en gang. Teller nå ca 30 Metae yngel og det drøsser inn med nye egg hver dag. Har vært noen dager uten egg hos C. Albinoene nå, men kommer som vanlig i bølger fra dem. F1 ancistrus ynglene vokser også, og legger dem ut for salg om noen dager når jeg har litt stillere perioder enn akkurat nå

F1 yngel
Metae egg
Metae egg og yngel
Trym81
Flott at fler i klubben får øynene opp for levendefødere Leif :) i løpet av året håper jeg å få såpass mange yngler på bl.a micropoecilia og x. cortezi at jeg kan selge videre til klubben. Jeg har også noen uvanlig flotte x.hellerii med lokasjon som jeg håper folk i klubben vil hjelpe til med å holde "rene".




Ja det blir litt div levendefødere etter hvert bare jeg får r... i gear og ordnet 375L slik at jeg får solgt eller byttet den til et noe mindre kar. Blir litt stort synes jeg til levendefødere. Er overtid og møter hele denne uka, bortsett fra torsdag da jeg SKAL i klubbmøte. Setter av denne dagen hver mnd, så sant jeg ikke har ettermiddagskift. Setter enormt stor pris på denne kvelden med de andre medlemmene i DRAMMEN AKVARIE KLUBB. Et flott samlingssted med masse hygglige mennsker. Mulig jeg tar med noen F1 yngler til auksjon
I kveld kom jeg hjem med 7 stk Corydoras gold laser- CW 10. Et herlig syn jeg aldri ville tro jeg hadde hatt råd til, men på auksjoner er alt mulig. Til vanlig selges disse for ca 250 pr stk, ble meg fortalt. Ut fra det har jeg gjort en fabelaktig handel. Jørn Kåsa er oppdretteren mener jeg å huske eller var det han andre? Hehe ble litt het i toppen når dette objektet ble lagt frem for bud. Jaja, en flott kveld på klubbmøte
Ser du og skjønnhetene kom dere vel hjem
Håper du legger ut et bilde av dem etterhvert,selv om de var flotte der de gikk i posen sin også.
Husk at jeg er nummer 1 som står på lista som ønsker å kjøpe yngler når den tid kommer.
Eller en byttehandel ,L-107 babyer mot gold Lazer babyer når den tid kommer hihi
Aha, så du har fått deg Gold Laser, Loffa! Gratulerer, jeg ser frem til bilder av skjønnhetene!
mona o
Aha, så du har fått deg Gold Laser, Loffa! Gratulerer, jeg ser frem til bilder av skjønnhetene! :)



Hei mona. Jo da, kom hjem med 7 stk som nå går sammen med sterbaiene og aspidorasene i en 112L m buet front. Skjønne små krabater dette. Har ikke hatt tid til bilder enda, da det har gått i ett her. Men har da fått ryddet og støvsuget akvarierommet og fått gjort en del med akvariebordet til 375L. Nå gjenstår hovedsakelig paneleringen av bordet. Har ikke rukket vannbytter heller denne helgen, men får ta det i morgen og tirsdag. Med valetinesday, morsdag, fastelaven og min mors fødselsdag i går har det gått i ett denne helgen, samt at jeg jobbet overtid på lørdag. Har blitt solgt en del albino yngel også og skal levere de siste 20 som er klare i morgen. Da er det bare smått igjen.... Metaene klekker bedre og bedre og ser frem til at de blir noe større slik at de kan få nye hjem. Ja som vanlig (knegg) skal frosken ha de første leveringsklare Metaene herifra. Lovet henne det. Har kun et par stk som har fin str så det får enda vente litt......
Venter tålmodig jeg
Har forresten et ungt par av sverddragere hvis du er intr.i bytte.Hannen har fått fin hale.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap