Leifs verden (side 6)

guttn
er de bare meg eller er fiskene på bolde 2-3 blinde.

neida dem ser dem
Inaktiv bruker
dem ser dem guttn, blits vettu, den gir vanlighvis gjennkinn
guttn
er de bare meg eller er fiskene på bolde 2-3 blinde.



Hehe, nei tror ikke det guttn. Er nok bare blitzen som gjore bilde slik.


Har i kveld fått inn en del nye guppyer og platy, ja faktisk en kuhli ål også, hehe. Har nå i snart en time sittet og sortert gode egg fra muggene egg, fra ancistrus albinoene mine. Legger ut bilder senere av eggene..... Akkurat som bilder av malleegg er spennende : - S

Har gått i ett med akvarie relaterte ting i dag og 3 karr har forandret fisk. Og som nevnt mer fisk kommet til. Håper det blir en litt mer avslappende dag i morgen.....



Restene etter utsorteringen
Ca 40 ancistrus albino egg. Klekkes bare et parr vil jeg bli kjempe happy med MIN KLEKKING
Vel lykket klekking av albino egg
Utsorteringen av ancistrus albino eggene i går kveld har gitt resultater nå i dag. Noen få av eggene er blanke, men likevel mange små albinoer svirrer rundt nå med hode og halen ute. Kun 3 dager etter redningsaksjonen min og eggleggingen. En helt utrolig redningsaksjon har endt med stor lykke hos meg i dag ; -=)

Corry eggene er også klekket og små "prikker" vimser rundt i det lille karret. Trippel glede med andre ord i Hvittingfoss i disse dager.

Etter at jeg startet opp med akvarier igjen i april nå i år har det vært stor fremgang i forhold til tidligere karr med kun levendefødere. Har klart å få

ancistrus egg
ancistrus albino egg og yngel
juvelciklide egg og yngel
elfenben og sebra ciklide egg og yngel
corydoras a egg og yngel

Med andre ord en STOOOOOR fremgang som akvarist, og roser meg selv selvfølgelig opp i skyene, hehe.

Det "nye" akvarierommet i kjelleren er i dag malt og skal nå bli staset opp med karr og etterhvert en reol til 3-4 karr.

Ha en fortreffelig aften. Hilsen Leif
Inaktiv bruker
bra det blir fremgang hos deg leif jeg har allerede meldt meg til tjeneste hos deg om du trenger hjelp, utenom bleieskift, å har lovt deg mossambicus unger når de har vokst litt
forresten, mossambicus yngelen har blitt tydeligere større, ikke mye, men det er tyderlig at deblir fort lik sine forfedre og eldre slektninger, altså foreldre
vegar haugerud
bra det blir fremgang hos deg leif:) jeg har allerede meldt meg til tjeneste hos deg om du trenger hjelp, utenom bleieskift, å har lovt deg mossambicus unger når de har vokst litt:) forresten, mossambicus yngelen har blitt tydeligere større, ikke mye, men det er tyderlig at deblir fort lik sine forfedre og eldre slektninger, altså foreldre:)



Hei vegar. Ja det er fremgang når en går hovedsaklig over til eggleggere fra levendefødere og har den "flaksen" jeg har hatt. En må ha en del mer tolmodighet (hva er det?) og vite litt mer enn ved levendefødere. Der plupper di jo bare ut, så er dem der, hehe. Eggleggere er litt mer komplisert, men litt mer spennende synes jeg, spesielt med ciklider som jager og er di beste foreldrene jeg har sett innenfor min hobby,

Mvh Leif
må bare gratulere deg jeg laif du har kommet langt nå..
jg har selv drivi med akvariumer siden 05 og synes jeg har lært mye men man vil alltid prøve noe nytt og vanskligere hele tiden...
jeg har prøvd å svare på d tingene du har lurt på til nå men når jeg ikke vet svaret så sier jeg det rett ut hehe...
men nå er det min tur til køya virker det som... var en bra dde konsert i natt:P
kontakt meg i morra da så deler vi bøtta her som er full med masse fine planter:P
Det var moro å se de små nyklekte ynglene dine i går.
Men da vi kom hjem var alle ancistrus-egga borte, igjen.
Gratulerer så masse med yngel Leif=) Håper du får alle til og leve opp
Masse lykke til videre i akvariehobbyen din, og hold meg oppdatert om hva som skjer med yngelen framover
Hei Leif.
Barna ble kjempe fornøyde med bytte av fisk hos deg i dag. All fisken fant seg til rette med engang de kom i sine akvarium.
Det ble litt bytting av fisk når de kom hjem. Så Ken André endte opp med følgende: 2 ansistruser, alle Black Mollyene, alle kobber tetraene og alle corydorasene. Hva slags type Cory var det igjen?

Marita fikk begge Prinssesen av Burundi (siden hun hadde flere fra før), begge sebra ciklidene, 2 ansistruser, alle Geophagus Brasiliensis.
Dette var det beste siden Marita har et ciklide akvarium som de fleste fiskene hos henne skal ha en PH på 6.5-8.5. Hun har PH 8.0

Ken André ble veldig fasinert av albino ansistrusene dine, så jeg lurer nok på om vi må komme til deg å kjøpe noen når de blir gamle nok. Hehe.

Det var kjempe koselig å få komme til deg i dag og få lov til å se på alle dine akvarium. Hils din kone og din lille herlige sønn.

Mvh Trine
Trine WS
Hei Leif. Barna ble kjempe fornøyde med bytte av fisk hos deg i dag. All fisken fant seg til rette med engang de kom i sine akvarium. Det ble litt bytting av fisk når de kom hjem. Så Ken André endte opp med følgende: 2 ansistruser, alle Black Mollyene, alle kobber tetraene og alle corydorasene. Hva slags type Cory var det igjen? Marita fikk begge Prinssesen av Burundi (siden hun hadde flere fra før), begge sebra ciklidene, 2 ansistruser, alle Geophagus Brasiliensis. Dette var det beste siden Marita har et ciklide akvarium som de fleste fiskene hos henne skal ha en PH på 6.5-8.5. Hun har PH 8.0 Ken André ble veldig fasinert av albino ansistrusene dine, så jeg lurer nok på om vi må komme til deg å kjøpe noen når de blir gamle nok. Hehe. Det var kjempe koselig å få komme til deg i dag og få lov til å se på alle dine akvarium. Hils din kone og din lille herlige sønn. Mvh Trine



Hei Trine, Ken Andre og Marita (og andre)
Det var på min side gleden var Trine, å treffe dere, bytte fisk og drive masse akva prat. Finnes ikke en større glede enn å glede barna og så på dem når di gikk fra karr nr 1 til 10 hvordan gleden og intressen lyste i øynene deres. Det har ellers gått i ett med akva relaterte ting helt frem til ca 01.00 nå i natt. Etter dere reiste var det opp til Bichir for å hente noen flotte planter /tusen takk Ronny) derifra for å levere guttungen og derifra til Hokksund for å levere 10 corydoras schultzei (der fikk du navnet på dem Trine) til Thor fra Vikersun distriktet. Ble der også en akvaprat og en meget hyggelig stund. Ja det er veldig gøy å dele erfaringer og fortelle hva en får til innen hobbyen våres. Derifra bar det rett hjem for å bytte atter en gang på fisk og karr. Det ble til at alle levendeføderne og eplesneglene endte i det store mallekarret her oppe og alle 5 rene ancistrusene fikk 54Literen, Ble også røsket ut en del planter og omplantet. Ble passe fornøyd med 160L, men kunne gjort litt mer ut av ancistrus karret, men maller og planter er ikke lett..... Satte iallefall inn litt planter, ei stor rot, stein og 2 mallehuler, mens 160L ble ganske ny med plantene fra Bichir. Da er 160L nede tømt og solgt og skal leveres i morgen ettermiddag. At dette skulle ta så lang tid tror en ikke før en har begynt på omstillingen av disse 3 karrene. Men jaggu var det mye snegler og fisk etc som dukket opp. En har som regel mer fisk enn en tror, hehe.

Corry yngelen vimser rundt og har det gøy ser det ut til i det lille klekke karret og yngelen til albino ancistrusene begynner å ta form. En liten jobb der også å ta ut di siste mugne eggene. Men tror likevel det er mellom 25 og 35 yngel der. Disse er inne i en kritisk periode og må nok regne med noen flere fra fall ; - (
Legger ved noen bilder etter "jobben " i kveld

bilde 1 nye ancistrus karret 54L
bilde 2 ene hannen i den ene hulen
bilde 3 den ene hunnen i den andre hulen

For å si det sånn kunne jeg tenke meg at di "fant hverandre" i en og samme hula jeg da...... Anc alb blir det sikkert muligheter for, men får se hvor mange som klarer seg når tiden kommer.

Flere bilder i neste innlegg
Dette ble grusomt laaaangt................... Leif
Før jeg legger inn fler bilder vil jeg takke for ros og gratulasjoner, og skal selvfølgelig lissi, oppdatere med hvordan det går med yngel her og det kommer her med bilder. Trist med ancistrus eggene deres mioo, men tredje gangen blir det full klaff, ellers får dere gå på supern å kjøpe noen egg der han kan trene seg på ;- =)

Tror jeg da har fått svart på det meste så her kommer flere bilder

bilde 1 Slik 160n i 2.etg ble
bilde 2 Endelig fikk corryene sandbund
bilde 3 Ancistrus albino yngel med plomme, 5 dager etter egglegging

Skulle gjerne hatt med bilder av corry yngelen også, men den er jo SÅ liten, så det kommer senere

Leif
Må bare mase en gang til....
Har jo fortalt tidligere at jeg fikk anskaffet en ny Bartesam, etter den forriges bortgang..... Men INGEN har spurt etter bilde av han.... Merkelig..................
Så ettersom jeg er omtrent like stolt av denne bartesam som den andre, må jeg bare publisere han. Sjekk den nesa!!!! Bilde også av den andre ancistrus hannen. Noen forslag til navn på han?

God fornøyelse og god natt!!! DS
Inaktiv bruker
hehe, der er jo min gamle bartesvein jo
siden du byttet navn på den gamle bartesveinen min, syntes jeg du skal kalle han med den pinglete nesa svein, å han du fikk av meg for sam
så skal jeg snart på skolen gitt, å etter det, ja da skal jeg til tannlegen, å så kommer lille leif med en 160 liter til meg gud som jeg gleder meg
Hei igjen Leif!

Takker igjen for hyggelig akvaprat med deg i Hokksund i går.Coryene ser ut til å ha det bra,de vimser rundt ,artig!.Ungene synes det er morro med ny fisk i karet.Leser her at du jammen har stått på i går kveld,he he.Håper det går bra med yngelen til albino ancistrusene dine!så flott at de begynner å ta form. Bilder! slik at vi ivrige for se .

TAM
Inaktiv bruker
hei leif, jeg takker for karet å et hyggerlig besøk i dag, du begynte å gjøre arbeidet med å legge issopor i bunn også, søren eller tenker jeg, han må være altfor opptatt av akvarium:P
hehe, nå er alle coryene, ancistrusene, gibbicepsen, å mossambicus yngelen i 160 litern, å så lurer jeg på hva jeg skal fylle 54 litern å 16 litern med:S
16 litern skal fylles med reker, å yngelen kom jo oppi 160 litern, så da er spørsmålet, hva skal jeg ha i 54 litern??
vegar haugerud
hei leif, jeg takker for karet å et hyggerlig besøk i dag, du begynte å gjøre arbeidet med å legge issopor i bunn også, søren eller tenker jeg, han må være altfor opptatt av akvarium:P hehe, nå er alle coryene, ancistrusene, gibbicepsen, å mossambicus yngelen i 160 litern, å så lurer jeg på hva jeg skal fylle 54 litern å 16 litern med:S 16 litern skal fylles med reker, å yngelen kom jo oppi 160 litern, så da er spørsmålet, hva skal jeg ha i 54 litern??



Hva med xxxx di da vegar, hehe. Kunne hun passe der......?
Inaktiv bruker
mener du hu som snart er 20 å veldig lita med rødt hår??:P da må jeg kutte ho i flere biteR:=)
Ny oppdatering
et par dager uten oppdateringer, så her kommer det. Siden sist er 160L i stua solgt og 2 nye 54L kjøpt inn til kjelleren. En del fisk har fått eget karr og nå er oppsettet som følger
500L ingen stor forandring, elfenben hue og juvel parr ankommet fra kjelleren og eneste karret i stua nå
2.etg har ancistrusen overtatt det ene 54 karret og er alene, 5 individer. 160L har fått det som var i 160L nede her og litt mer fra det karret anc går i nå. Så der går det nå corry gold stripe, levende fødere, L-144 og ancistrus albino. Det andre 54L karret har nå bare leksgruppen på 6 corydoras aeneus.
Så til kjelleren. Albino yngelen har fått det ene karret av det nye, det andre går min ancistrus yngel fritt som har vokst enormt, så kanskje på tide å bli kvitt noen? Og i ei føde kasse (inntil videre) går det 5-6 sebra yngel og noen mosambicus eller hva det heter i samme karr. I 120L er det ingen forandring. 60L og 80L er begge tømt for alt og juvelparret og elfenben hua ble til selskap i 500L. Disse ble grundig vasket og sand det samme. Også pumpene ble rengjort. Karrene er fylt opp i dag og blir stående litt før fisk ankommer. Er ikke sikker på type fisk jeg skal ha der, men venter både platy og guppy yngel di nærmeste dagene om ting går greit. Tar noen bilder senere og legger ut
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap