Sverddrager,snegler?

Jeg har 2 Hunn og 1 Hann svarddrage som har fådt 2 hannUnger, jeg lurer på om jeg må kjøpe 4 hunn sverddrager siden jeg har fådt 2 nye gutter ?
Jeg har 60 L Akvarium.

Jeg har Snegler som er Avlange og brune og noen har blitt ganskge store.
Hvor kommer sneglene fra ? Jeg har aldri kjøpt noen snegler.

Håper på svar
Karet ditt er i grunnen i minste laget for sverdragere i utgangspunktet (fiskebasen anbefaler 120 liter til disse). Jeg er derfor redd for at det kan bli i trangeste laget med så mye fisk som egentlig behøver større plass. Samtidig så vil nok to hunner bli for få på tre hanner.

Det beste for fiskene ville nok vært å gi de et større kar og dobbelt så mye hunner som hanner, men har du ikke mulighet til det så vil jeg anbefale deg å prøve å omplassere/selge de to hannene som er til overs.

Når det gjelder sneglene så høres det ut som om det kan dreie seg om sandsnegler. De har antagelig blitt med planter du har kjøpt.
Tante Astrid
Karet ditt er i grunnen i minste laget for sverdragere i utgangspunktet ([URLBLOCK1]). Jeg er derfor redd for at det kan bli i trangeste laget med så mye fisk som egentlig behøver større plass. Samtidig så vil nok to hunner bli for få på tre hanner. Det beste for fiskene ville nok vært å gi de et større kar og dobbelt så mye hunner som hanner, men har du ikke mulighet til det så vil jeg anbefale deg å prøve å omplassere/selge de to hannene som er til overs. Når det gjelder sneglene så høres det ut som om det kan dreie seg om [URLBLOCK2]. De har antagelig blitt med planter du har kjøpt.


Jeg vil ha større akvarium, men det er egentlig bare penger som er problemet siden jeg bare er 13 år gammel.
Ja, kjenner til problemet med å få råd til alt man har lyst på
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap