Vannfarge

Noen som vet ca hvor lenge røtter farger vannet, vil det gi seg etter en stund og gjentatte vannbytter????
Det kommer vel an på størrelsen på rota. Ei stor rot kan farge av i mange år.... =) Du kan redusere farginga med å koke rota først har jeg hørt...
Har og lest en plass at aktivt kull en uke eller 2 fjerner det gule i vannet. Vet ikke om det stemmer men tror det funka hos meg.
Bjørn Harald Lyngstad
Noen som vet ca hvor lenge røtter farger vannet, vil det gi seg etter en stund og gjentatte vannbytter????


Hva slags rot er det? Har du bilde av den?
Noen røtter farger alltid, som f.eks. disse afrikanske Mopani-røttene (eller hva det nå heter). Har prøvd dem og det var det verste jeg har sett... Og jeg som vanligvis liker en lett gylden tone i vannet til mine sør-amerikanske fisker, men de røttene ble for mye av det gode.

Vanlige mangroverøtter (som jeg har mye av) vil ofte gi seg med avfarging etter en tid under vann. Det er dessverre ikke mulig å angi noen cirka-tid en gang, fordi det varierer så veldig. Det kan, i enkelte tilfeller, gå flere måneder. Men man kan også se betraktelig bedring etter bare få uker.
ja det e mopanirøtter ja og de farge ganske mye men det må vell gi seg før eller siden
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2014
Reklame for plussmedlemskap