Det vanlige spørsmålet....

hva har jeg kjøpt nå? butikken fant ikke igjen merkelappen, så de visste ikke hva det var.. jeg kjenner igjen planta, men husker overhodet ikke hva den het..
Synes den ligner litt på Hygrophila corymbosa "Stricta" jeg? Men det kan være helt på jordet hehe. Se på bilde 2, ikke det første. Evt en annen Hygrophila art.
hm, bladene virker smalere enn den, og blir mer rødlig virker det som. er ikke det beste miljøet i plantekaret hos den sjappa, så bare de øverste er røde... bildene ble ikke så altfor bra desverre
Kan det være denne da? Tenkte spesielt på dette bildet. Er en del stengelplanter å velge mellom, som alle blir varierende grad av røde. Men hvor mye rødt de får kan også variere veldig. I tillegg til at fasongen på bladene kan variere. Skal liksom ikke være lett!

Kommer sikkert noen som har mer peil på planter enn meg Synes det er moro å gjette, men har ikke akkurat all verdens med peiling hehe
ludwigia repens rubin er det ikke, da butikken's leverandør ikke fører den.
den har jeg bestillt hos en annen butikk i byen som fører tropica planter. men det var forøvrig den planta jeg var på utkikk etter :p

skal prøve å ta nye bilder etter vannbyttet jeg skal ta nå, hvor den er plantet. kanskje lettere å se med bilder av den i vann
tja, lettere vet jeg ikke, alt blir så rødt med det grelle plantelyset jeg har...
var innom butikken idag på leit etter planteanker, og de hadde visst lett men ikke funnet ut hva slags plante det var... de måtte visst gå igjennom fakturaer hvis de skulle ha sjangs til å finne det ut.
Veldig lik mine
Hygrophila polysperma "Rosanervig", spesielt de stilkene som er litt nedi karet og næringstilførselsen har vært litt dårlig. (Som etter sommerferie med lite mating på fiskene..)

Da blir farge noe svakere og tegningene på bladene langt svakere enn på blidene i basen.
hm, syns ikke det ligner, bladene har en jevn farge, ikke slike "årer" som på den.. den har nå blitt en del rødere i toppen da de har fått mer lys enn i butikken. den har og fått gjødsel. litt sneglespist men -.-
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap