Ny varmtvannsbeholder

Pleier dette å ha innvirkning på verdiene?
Jeg tenkte uansett å la vannet renne fritt i en halvtimes tid før jeg sparker den igang.
Hei!
Dette skal ikke være noe problem i det hele tatt. Varmtvanns bredere er ikke laget av noe matriell som forandrer vannverdiene.
Nå må jeg bare innrømme at jeg ikke har så mye peiling på hva varmtvannsberedere er laget av, men jeg har fått med meg at nye kobberrør kan skape problem. Etterhvert så dannes det belegg på disse og problemet er borte, men nye rør kan altså frigjøre såpass med kobber at det kan føre til store problemer for fiskene. Mange arter er spesielt sensitive for kobber.

Om du ikke har skiftet rørene og tanken ikke har kobber noe sted så er det lite å bekymre seg for angående vannverdier vil jeg tro.
Tante Astrid
Nå må jeg bare innrømme at jeg ikke har så mye peiling på hva varmtvannsberedere er laget av, men jeg har fått med meg at [B]nye[/B] kobberrør kan skape problem. Etterhvert så dannes det belegg på disse og problemet er borte, men nye rør kan altså frigjøre såpass med kobber at det kan føre til store problemer for fiskene. Mange arter er spesielt sensitive for kobber. Om du ikke har skiftet rørene og tanken ikke har kobber noe sted så er det lite å bekymre seg for angående vannverdier vil jeg tro.

dette problemet har jeg lest blir man kvitt hvis man lar vannet renne i mer enn 5 min.

Og det er rimelig logisk, da det rennende vannet rekker ikke å få tilleggs stoffer fra metallet siden det er kontakt med metallet i ekstrem liten periode.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap