Oss og våre små.. :-) (side 2)

Oh happy day...

I dag har jeg fått seks Red Bee reker. 4xA og 2xS. Så dette blir spennende.

[External Image]

Har også romstert litt i lillekaret til kirsebær rekene. Prøvd meg på mosevegger, så nå gjenstår det kun å vente ett par måneder. Forhåpentlig vil mosen vokse ut og bli fin, men det får vi se...

Første veggen ferdig:
[External Image]

fant ut at jeg heller ville gjemme/skjule pumpen og varmekolben, så jeg lagde en liten vegg til:
[External Image]

Ellers er det en av mine Ps. Acei som tygger for første gang. Slikt er alltid spennende
Malawifamilien øker :-)
I dag var tiden kommet for å strippe Acei-hunnen. Har funnet ut en metode som er lite stressende for fisken, og funker bra. Idag kom det altså ut 22 nye Aceier til verden. Disse ble tatt ut på den 19 dagen og har litt igjen av plommesekken, men antar at de skal ha mat i morgen...

[External Image]

Ellers har jeg laget en liten reol som ett slags koseprosjekt. Den holder ett 30 liter kar øverst og ett 40 liter kar under. 40 literen er boligen til mine Red Bee's A-S. Dette karet skal også være ett lite plantekar, men har for tiden for lite lys, kun ett 15W Flora-Glo. Men jeg har nettopp lagt inn en ny bestilling hos Aquamanias, så til uken får jeg ett nytt lysrørsett og ett 15W Life-glo 2. Håper at dette vil være tilstrekkelig med lys for plantene som skal være inni. Har nå en Hydrocotyle Verticillata som er nokså kravstor, så det hadde vært spennende å få denne til å trives

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap