Hvordan få clarias batrachus til å formere seg?

Inaktiv bruker
Jeg har for noen uker siden kjøpt to Clarias batrachus som jeg tror kan være en hann og en hunn. Tenkte det ville være spennende å prøve å få fram noen avkom fra disse. De går i et 300 liters akvarium.

Hvordan skal jeg innrede akvariet osv for at det skal gå ann?
+ ph, temperatur osv?....

Er detter veldig vanskelig?
ET kjapt googlesøk, og jeg fant denne artiklen. Det virker som om disse ikke er de enkleste å få i lek, og ingen her på AF har registrert oppdrett. Men det kan jo også ha noe med at disse blir digre, og trenger mye plass. Ikke alle som har 1500 liter i stua, og muligheten for å ha 500 liter oppdrettskar :p

Sitat fra artiklen:

"At first the tank size must be correct of course: If one wants to spawn a pair of Walking Catfish then the aquarium should hold at least 500 litres! Then one must have sexually mature animals. Even if my Clarias batrachus pair spawned for the first time at a length of almost 30 centimetres, the beginning of sexual maturity might lie considerably under this mark, at about 20 centimetres. Either you safely have a pair already at this size or you have to find such a pair for yourself from a group of either four or five animals, and then you have to work out where the extras are."

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap