Diverse spørsmål

Har en masse spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med

1, Jeg har nettopp kjøpt en Dverggurami hann som er veldig nervøs. Han gjemmer seg mye av tiden mens de andre er frampå og spiser maten de får. Han venter til den synker før han snapper den opp. Han kan vel ikke bli utkonkurert av 3 guppy og 3 molly??

2, Lurte på å kjøpe dame til ham, men så hørtes det så slitsomt ut å fjerne hunnen etter egglegging.. Er det helt nødvendig?? Har jo en del planter + en kokoshule som hun kan gjemme seg i. Eller kan han jage de andre fiskene også??

3, Har merket at noen av fiskene av og til får litt gjennomsiktig / hvit avføring. Er det tegn på sykdom??

4. Jeg har 1 liten ancistrus på 3,5 cm og 1 voksen kuhlii ål. De må konkurere om maten når de først finner den. Av og til virker det ikke som om de bryr seg. De andre fiskene strømmer på og jeg kan jo ikke gjøre noe. Jeg mater dem hver dag, men har hørt at de ikke trenger det likevel. Er det sant??

5, Jeg skal kjøpe 10 malaysiske sandsnegler og lurte på om de tar pestsnegler??
Jeg kan hjelpe deg litt med spm 4 og 5

Ancistrus spiser massevis i karet, som er så lite at du ikke ser det selv. Hvis du er bekymret, prøv å fore mallen etter at lyset er slått av. Kuhli-ål er stimfisk og er avhengig av en gruppe for å trives. Er den alene vil den antagelig gjemme seg bort konstant, og således ikke ta til seg nok mat.

Sandsnegler spiser ikke pestsnegler.
2. Tviler på om de legger egg i ett 60 liters akvarium med vanlig vannstand/sirkulasjon. De legger ikke egg før vannstanden går ned til en rundt 15 cm.
Takk =) Noen som har svar på 1 og 3??

PS: Har et nytt spørsmål:

6, Den ene Molly hunnen virker det ikke som om hannen bryr seg om. Hun er litt mindre, men det skulle vel ikke være et problem?? Hannen jager den andre hunnen konstant, men lille hunnen får være HELT ifred..
3: Hvit avføring kan skyldes forstoppelse eller sykdom. Les om det [URL=http://akvaforum.no/text.cfm?id=1710 ]her[/URL] (Bukvannsott og forstoppelse) Du kan også søke på "hvit avføring" i søkemotoren .
Det kan være vannverdiene er feil for hann, eller rett og slett ja, hann er redd dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap