Fra gossei til albino?

Har en gjeng med ti vf corydoras gossei, som trives veldig godt sammen i en 93 liter. Men den ene har begynt å skille seg ut på en rar måte; den er nemlig begynt å ligne mer på en albino. Tar litt hardt i nå, men alle andre har sterke fine farger mens denne ene har blitt kjempeblek, har ikke gjort noe spesielt i karet og vannverdiene er som de skal være. Den oppfører seg ikke anderledes heller, helt normal, aktiv som alle andre:s

Noen som har opplevd det samme? Er det noe galt med den?
Skal prøve å få tatt et bilde av den imorgen...
Fisker farger jo litt av jo gamlere dei blir.
Kor gammel er den ?
hmmm, ikke lett å si ca ett år tenker jeg. Men de er alle like gamle så det er rart at en blir hvit og resten forblir som de er... Takk for svar
eg er ikkje sikker på om det er det, men det var det første eg tenkte da eg leste innlegget.
Men hviss dei bare er eit år så er det litt løye.
Kor lenge siden var den den begynte å bli albino ? ( har den røde øyner ?)
Hvis den ikkje har røde øyner må det være ein fargevariant, men eg trudde at ein fisk ikkje bare blei til albino eller ein fragevariant utenat den blei født som albino eller fargevariant
som jeg skrev er det ca en uke siden den ble så blek, før det har den alltid vert mørk som alle de andre. Den har ikke røde øyne, så jeg vet det ikke er en albino, bare kaller den det så man får litt intrykk av hordan blek jeg mener
Men takk for svar
Kanskje den har samme sykdom som Michael Jackson...? :p
(fra helt mørk til lys)
hehe
Det ville vert forferdelig:P
Fikk tatt et veldig dårlig bilde, hvor man ser hvor lys den er i forhold til de andre.
Nå har jammen meg en til blitt hvit:S
Skjønner ingen ting jeg! Er jeg den første i norge med albino cory uten røde øyne nå eller?:P

De oppfører seg helt normalt og ingen tegn til noe handikap her:P
Men kan dette skje om man har lite gjemmesteder eller noe?
Ingen som kan hjelpe meg??
er det hvit altid eller bare av og til ?
Eg har ein regnbuelabeo som blir hvit av og til og etter ein stund blir den svart igjen. Det er kanskje det samme viss din ikkje er hvit hele tiden ?
Inaktiv bruker
den så virkelig hvit ut:O denne har hat vanlige farger før assa?
veit ikke, men ser jo ut som alle andre hvitvarianter av fisk, hvit med svarte søøøte øyne jeg vet ikke i hvertfall, men om den har svarte øyne, er det ikke albinisme
kansje en blinklysversjon
beklager sent svar. Som jeg har skrevet mange ganger nå så er den konstant hvit, føler den bare blir hvitere og hvitere for hver dag som går:s
Vet at dette ikke er en albino
Bekymret...
Siden sist har to stk dauet Den ene bare låg der en dag (en av de hvite) Og den andre bare låg der den og kjemperød på magen (en av de hvite den og). Nå har jeg åtte stk igjen og to av de er normalt farget...

mona o
Kanskje den har samme sykdom som Michael Jackson...? :p (fra helt mørk til lys)



du skakke gjøre narr av Michael Jackson han trenger fred -.-
mona o
Kanskje den har samme sykdom som Michael Jackson...? :p (fra helt mørk til lys)


Martin Nilsen
du skakke gjøre narr av Michael Jackson han trenger fred -.-

Dersom du ikke har lagt merke til det, så er tråden du skriver i fra 2008. Han var ikke død da.
Hø hø, tenkte faktisk på det Jacksonsyndromet når jeg først så tråden jeg også :p
(UTEN å mobbe Mr. Jackson!)

Hvis de var røde under magen kan det hende det var nitritt som tok knekken på den. Ellers så har jeg no idea hvorfor de plutselig vil være albino :p
Samme problem her!
Jeg kjøpte 5 stk C. aeneus for knappe to uker siden. De var ganske unge, og da jeg kom hjem la jeg merke til at en av dem var en del blekere enn de andre. Nå har dette bare blitt verre, og det er nesten ikke farge igjen på fisken. Merkelig! Den ser ellers ut til å trives ok, og oppfører seg ikke så forskjellig fra de andre. Muligens litt mer sky enn resten. De andre fire er i ferd med å bli ganske så metalliske og fine, så de ser ikke ut til å være rammet av "albinosyken".

Vannverdiene mine skal være ok, med pH 7 (jobber nå gradvis med eikebarkekstrakt for å få denne ned på 6,5), temp 25, mindre enn 0,3 nitritt og GH 6. Noen som har noe tips om hva dette skyldes og hva jeg evt bør gjøre med den?
Så et slikt individ i dyrebutikken også... Og den har levd i 2 mnd nå.
Så her får nok heller Mona komme med forslag!
MBG
Jeg kjøpte 5 stk C. aeneus for knappe to uker siden. De var ganske unge, og da jeg kom hjem la jeg merke til at en av dem var en del blekere enn de andre. Nå har dette bare blitt verre, og det er nesten ikke farge igjen på fisken. Merkelig! Den ser ellers ut til å trives ok, og oppfører seg ikke så forskjellig fra de andre. Muligens litt mer sky enn resten. De andre fire er i ferd med å bli ganske så metalliske og fine, så de ser ikke ut til å være rammet av "albinosyken". Vannverdiene mine skal være ok, med pH 7 (jobber nå gradvis med eikebarkekstrakt for å få denne ned på 6,5), temp 25, mindre enn 0,3 nitritt og GH 6. Noen som har noe tips om hva dette skyldes og hva jeg evt bør gjøre med den?


Hei, det ser ut til at du sliter med akkurat det samme som meg. Det er Corydoras Metae som blir blekere og blekere fød de dør - en etter en.

De har fine skulesteder, sandbunn, god filtrering og bra vann. De har heller ingen feil med finner eller barter, har fine mager og er ikke spesielt sky(til corydoras å være). De ser helt fine ut på alle andre måter, men alikevell bare svinner fargene bort før de dør.

Hvordan har det gått med fiskene dine, og har du funnet ut noe om hva dette kan skyldes?
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap