Ooops...

tenkte jeg skulle være smart og skifte lysrør i armaturet nå på kvelden da lyset var av uansett... det skulle jeg visst ikke gjort. fikk det nye røret på plass, prøvde bryteren... ingenting. ikke liv i det hele tatt. skulle så ta røret av igjen og sjekke med det gamle, kunne jo hende jeg hadde fått ett defekt rør.. joda, så vil jo den ene dekselsaken av. sitter steike fast, hele sulamitten. den ene siden var det ikke noe problem, og jeg fikk jo ut røret.. men allikevel.
nå er dette en resun sak, er jo ikke akkurat allverdens kvalitet.. men hva nå. jeg har ikke dekkglass til dette karet, men det er oppheng for det. har ett armatur jeg kan bruke i nødsfall, men det trenger uansett glass.. tviler på at sneglene tar seg en tur da det virker som de ikke skjønner at de kan krype over kanten, men..

så er spørsmålet. er det no vits i å prøve å få armaturet reparert/sett på? eller burde jeg rett å slett kjøpe et nytt og bedre 2 rørs armatur og skaffe dekkglass? er et bilglass firma som nabo til jobben, kan jeg spørre der? hvor mye koster dekkglass vanligvis


..hvorfor må jeg begynne med slikt midt på natten -.-
...og burde jeg fortsette med 15w rør eller gå for ett 18w armatur i så fall? prøvd igjen å få ringen løs, ikke pokker om den rikker seg. har ingen å spørre om hjelp til det heller, familien er på ferie -.-
Hei

Aller først - Husket du å koble forbi eller stille om timeren?

Prøv med litt olje el.l. i sprekken på holderen.

Dersom du har noe i gummi som kan gjelpe med å få bedre grep, kan du prøve det. Enten du tar et gummistrikk rundt "koppen" for å få bedre tak med hånden, eller du tar flere strikk og lager et slags "håndtak". (En gang rundt "koppen", stram strikkene og surr litt - da burde du ha et ganske godt tak.)


Tviler på at et bilglass firma er rette stedet å få tak i dekkglass. Men det skader uansett ikke å sjekke.
har for øyeblikket ingen timer som står på :p
og bilglassverkstedet vet jeg har laget glassplater til kjøleskap til minst to av mine kollegaer, men det er en glassmester i byen også, bare på andre enden av der jeg "vanker" :p

har verken prøvet olje eller gummi enda, dette var ett prosjekt klokka ett om natta, og jeg måtte opp klokken seks for første dag på jobb etter ferien..

er forøvrig ganske lei armaturet, det er upraktisk og gir forholdsvis dårlig lys da røret er idiotisk plassert, selv om reflektoren hjalp litt.

mens jeg snakker om reflektorer, kan man bruke det på armaturer som står rett oppå dekkglass?

nå, skal spise først, deretter kan jeg prøve på å få vekk koppen...
niks, har ikke sjangs å få løsna den saken...
eplesneglene har oppført seg, finner ingen som prøver seg over kanten heldigvis..

så, imorra blir det å se om jeg kan få skaffet dekkglass, og nytt armatur.

tenkte litt på en av disse armaturene, men ingen finns på lager.. nå er karet mitt 60x30 i bunnareal, men lurer litt på om jeg skal ta 18w armaturet.. gjør vel ingenting om det stikker litt utenfor?



midlertidig oppsett med moonlight. heldigvis kom buyo armaturet med eget dekkglass :p
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap