Er det normalt for snegler å ligge slik lenge

to av eplene mine har lagt seg til på dette viset?
tok litt på den ene før i dag og da trakk den seg sakte sammen
Er dette normalt
dette har skjedd med noen av mine sngler også men etter ein stund har dei kommet seg ut igjen for å gjøre jobben sin , å vaske !
Eg har lest ein tråd om noen som hadde samet problemet før men eg finner den ikkje igjen
har du lukta på sneglesne hviss dei lukter vondt så er det døde og hvis dei er det bør du ta dei ut så fort så mulig slik at dei ikkje forurenser akvariumet
Det er normalt at eplesnegler går i et slaks dvale Mine har også gjort dette en del ganger, men våkner opp, dette kan vare ganske lenge har jeg hørt.
Som de andre her er inne på så kan snegler finne på å gå i slik halvdvale av og til, men for å utelukke andre årsaker så kan det være greit å vite om du bruker salt i vannet eller har medisinert i det siste. Snegler tåler slikt dårlig.
Fredag 22/08 12.00-21.00 12.08 09.00-16.00 tirsadag 26.08 10.00-18.00
Hvis dem går i dvale er det ikke slik dem går i dvale.
Da lukker dem seg fullstending, når de ligger slikt er dem på vei til og stryke med, Taler av dårlige opplevelser. Sleit noe fryktelig når jeg bodde i oslo på ulleren etter hvert vannbytte døde sneglene mine og etter mye lesing på applesnail.net fant jeg ut at det var kobberforgifting fra vannrør da de er veldig ømfintlige på slikt.

Du løser problemet med å tilsette aquasafe som tar knekken på de type giftstoffer.
Mye står beskrevet på applesnail.
Merkelig overskrift på innlegget ditt du hadde der, Svolp?
mona o
Merkelig overskrift på innlegget ditt du hadde der, Svolp? ;-)

Hihi, ler litt her jeg sitter
mona o
Merkelig overskrift på innlegget ditt du hadde der, Svolp? ;-)

Hahaha.
Jeg prater i koder :-P

Sjefen ringte så jeg måtte notere noe forandringer på vaktlista så ser det jo ut som jeg glemte og fjerne det etter at det ble notert i boka :P

hehe..
Ja ja da er begge de omtalte sneglene døde, plukket de ut i dag....
Den ene har jeg hatt i siden karet var nytt, men natta før dette skjedde så hadde den krbbet over kanten og havnet på stuegulvet , puttet den oppi igjen og den kom etterhvert ut, hadde seg en runde i karet før den rett og slett la seg over på siden og døde, den andre sneglen kom rett fra dyrebuttikken...
Da må jeg ha et par nye epler....
Hadde samme problem selv, Du løser det med aquasafe..
Problemet er at vannet ditt inneholder for mye kobber. Er ikke noe proff på slikt men hadde samme problem selv.

Se tråden min der meninger og diskusjoner kom frem og se om du skjenner deg igjen.

Lykke til neste gang.
Får kjøpe aquasafe.... hvor ofte har du dette i vannet da??

Tommy
Ved større vanbytter, du følger da annvisningen bak..
Trur det er 5ml pr 10L vann eller no, uansett det står bak så se der

Pass på at du tar for mye, da mener jeg at du tar gjentatte ganger ved små vanbytter for da skyter algene til værs!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap