Hjelp til plakat-tekst ang starte klubb.
Hei.
Jeg har et ønske om å være med i en akvarie-klubb her jeg bor, og har kommet til at jeg kanskje må ta et iniativ for å starte en selv.
En mulighet er å henge opp noen A4-ark på butikker o.l., med litt informasjon.
Så går jeg å lurer da. Hvordan skal dette se ut, og hva bør det stå av tekst?
Jeg har jo ikke vært med i klubb så hva kan noen individer holde på med utpå landet?
Noe er f.eks hjelp til oppstart av akvarium, fiske-fotografering,
bytte-låne utstyr + +, men det bør jo ikke stå for mye heller.
Jeg ser for meg et bilde av fisk eller akvarie, og f.eks teksten:
"Vil du være med i akvarie-klubb?".
Og nederst på arket: Kontaktperson og telefonnr.
Noen som vil være så snill å komme med forslag til aktiviteter og/eller tekst?
Eller blir dette et misslykket prosjekt fra starten? Tar gjerne imot tips og råd om det også.
De på dyrebutikken er også positive til klubb (hvis det har noe å si).
Takker så hjertelig for eventuelle innspill
Jeg har et ønske om å være med i en akvarie-klubb her jeg bor, og har kommet til at jeg kanskje må ta et iniativ for å starte en selv.
En mulighet er å henge opp noen A4-ark på butikker o.l., med litt informasjon.
Så går jeg å lurer da. Hvordan skal dette se ut, og hva bør det stå av tekst?
Jeg har jo ikke vært med i klubb så hva kan noen individer holde på med utpå landet?
Noe er f.eks hjelp til oppstart av akvarium, fiske-fotografering,
bytte-låne utstyr + +, men det bør jo ikke stå for mye heller.
Jeg ser for meg et bilde av fisk eller akvarie, og f.eks teksten:
"Vil du være med i akvarie-klubb?".
Og nederst på arket: Kontaktperson og telefonnr.
Noen som vil være så snill å komme med forslag til aktiviteter og/eller tekst?
Eller blir dette et misslykket prosjekt fra starten? Tar gjerne imot tips og råd om det også.
De på dyrebutikken er også positive til klubb (hvis det har noe å si).
Takker så hjertelig for eventuelle innspill
Postet 04.08.08 kl 23:48
Postet 05.08.08 kl 00:02
Postet 05.08.08 kl 07:20
Endret: 05.08.08 kl 07:20
Har man kaffe- og vannkoker kan man leve godt og lenge her i landet
Du kan jo prøve å få kontakt med ett par klubbledere. Muligens av de klubbene som er "nærmest" deg. De kan jo forhåpentligvis gi deg best informasjon om hva og hvordan. Kansje de kan også guide deg i startfasen, for å gjøre ting litt enklere for deg?
Har dessverre ikke gode råd om plakaten selv
Du kan jo prøve å få kontakt med ett par klubbledere. Muligens av de klubbene som er "nærmest" deg. De kan jo forhåpentligvis gi deg best informasjon om hva og hvordan. Kansje de kan også guide deg i startfasen, for å gjøre ting litt enklere for deg?
Har dessverre ikke gode råd om plakaten selv
Postet 05.08.08 kl 08:48
Endret: 05.08.08 kl 08:48
Bra engasjemang! Jeg ville også fulgt rådet over, ta kontakt med nærmeste klubb, de er sikkert mer enn villige å hjelpe deg/dere i gang. Lykke TIL!
Når det gjelder plakaten, trengs kansje et fisk/akvariebilde for å fange interessen til de du vil nå, resten tror jeg vil gå av seg selv. Ta kontakt med lokalavisa, kansje du får gratis PR?
Når det gjelder plakaten, trengs kansje et fisk/akvariebilde for å fange interessen til de du vil nå, resten tror jeg vil gå av seg selv. Ta kontakt med lokalavisa, kansje du får gratis PR?
Postet 05.08.08 kl 10:09
Postet 05.08.08 kl 17:08
Lokalavisa vår Hitra-Føya startet nettopp med nettside hvor leserne kan sende inn egne bidrag. Så da benyttet jeg anledningen å lage
en "gladnyhet" ang. ny klubb
Ville bare vise dere muligheten:
Hitra-Frøya.
en "gladnyhet" ang. ny klubb
Ville bare vise dere muligheten:
Hitra-Frøya.
Postet 17.09.08 kl 16:46
Hei Shiramor.
Ingen svar til deg, bare delte tanker og erfaringer.
Jeg ønsket meg også en klubb. (Bor i en veldig liten land-kommune.) Trondheim, fem timers kjøretur unna, er vel det nærmeste stedet med klubb!
Undersøkte litt omkring dette. Nedtegnet noen planer for hvordan det kan gjøres.
Jeg fikk med meg to andre voksne damer her i kommunen.
Vi treffes nå ca en gang i måneden privat og har vår egne "akvarieklubb".
Vi har ikke gått skrittet videre enn så lenge.
Jo mer vi undersøkte fant vi ut at her faktisk er endel "skjulte" akvarister i vårt område!
Og man kunne faktisk risikere å få veldig mange interesserte om man gikk ut med ønsket å om å starte klubb via foreksempel lokalavise og oppslag i butikker.
Om så skulle skje må man ha planer for hva man da gjør.
Er man villig og har man ressuser til å stå bak dette?
Må man leie lokale. Hva koster dette og hvordan betale leie?
Man må ha et styre. Man må til med kontigent (for å dekke leie av lokale). Vedtekter.
Blir det stort, må man ha noe ildsjeler som vil stille opp hele veien. Ting må organiseres mer.
Er der kun noen få som viser sin interesse kan man treffes i private hjem, mer uformelt.
Men slikt kan være vanskelig å spå på forhånd.
***Jeg var nå og tittet på lenken du gav.
Meget bra tenkt!
Jeg håper du får en masse svar!
mvh
Ingen svar til deg, bare delte tanker og erfaringer.
Jeg ønsket meg også en klubb. (Bor i en veldig liten land-kommune.) Trondheim, fem timers kjøretur unna, er vel det nærmeste stedet med klubb!
Undersøkte litt omkring dette. Nedtegnet noen planer for hvordan det kan gjøres.
Jeg fikk med meg to andre voksne damer her i kommunen.
Vi treffes nå ca en gang i måneden privat og har vår egne "akvarieklubb".
Vi har ikke gått skrittet videre enn så lenge.
Jo mer vi undersøkte fant vi ut at her faktisk er endel "skjulte" akvarister i vårt område!
Og man kunne faktisk risikere å få veldig mange interesserte om man gikk ut med ønsket å om å starte klubb via foreksempel lokalavise og oppslag i butikker.
Om så skulle skje må man ha planer for hva man da gjør.
Er man villig og har man ressuser til å stå bak dette?
Må man leie lokale. Hva koster dette og hvordan betale leie?
Man må ha et styre. Man må til med kontigent (for å dekke leie av lokale). Vedtekter.
Blir det stort, må man ha noe ildsjeler som vil stille opp hele veien. Ting må organiseres mer.
Er der kun noen få som viser sin interesse kan man treffes i private hjem, mer uformelt.
Men slikt kan være vanskelig å spå på forhånd.
***Jeg var nå og tittet på lenken du gav.
Meget bra tenkt!
Jeg håper du får en masse svar!
mvh
Postet 17.09.08 kl 18:15
Hei Lillian, og takk for tanker
Jo det er klart at man ikke skal "ta seg vann over hodet" ( passet jo bra ang akvarieklubb :-p ) og ha eller gi for store forhåpninger. Jeg har kontakt med 2-3 andre interesserte, men vil gjerne at skal vi blir flere. Vet også om to ressurspersoner innenfor akvaristikk her ute.
Så får vi se hvordan det går.
Skulle vi bli mange så kan vi registrere klubben når vi er moden for det. Inntil da så blir den "privat", med møter i private hjem eller i et lokale jeg kan bruke på jobb, med kaffetrakter
Takk for lykkeønskninger, og lykke til dere også! Dere kan jo komme på "studietur"
Mvh Kristin
Jo det er klart at man ikke skal "ta seg vann over hodet" ( passet jo bra ang akvarieklubb :-p ) og ha eller gi for store forhåpninger. Jeg har kontakt med 2-3 andre interesserte, men vil gjerne at skal vi blir flere. Vet også om to ressurspersoner innenfor akvaristikk her ute.
Så får vi se hvordan det går.
Skulle vi bli mange så kan vi registrere klubben når vi er moden for det. Inntil da så blir den "privat", med møter i private hjem eller i et lokale jeg kan bruke på jobb, med kaffetrakter
Takk for lykkeønskninger, og lykke til dere også! Dere kan jo komme på "studietur"
Mvh Kristin
Postet 17.09.08 kl 18:47