Nytt akvarium

hei jeg har bestilt nytt skvarium. det er et juwel vision 260. lurte bare på om jeg kunne få noen tips om hvordan jeg skal bjunne å rigge dette? tips om kombinasjoner med fisk? hadde tenkt på discus.
Grattis med nytt karr.
Og kjempe kuult at du tenker på diskus, det er den fineste ferskvannsfisken(er litt innhabil jeg da, driver med diskuser selv jeg da).
Jeg har 660 l med diskuser sammen 3 store scalarer noen ancistruser sp, L102 og L116. Denne kombinasjonen fungerer bra.
Men det som er virkelig fint sammen diskus er en kjempe stim av f.eks kardinaltetra.
Setter du inn en stim med rundt 50 stk kardinal sammen med diskusen ja da får du et utrolig vakert karr.
Og å rigge/innrede karret blir jo mest smak og behag.
Jeg har biltema sand, masse planter og røtter, slik at diskusene har mulighet til å hjemme seg, noe de gjør i starten før de blir vant til sitt nye hjem.

Bare husk å kjøre inn filteret skikkelig før du setter inn diskusene. Gjør du ikke det så går det ofte galdt. Diskuser er kresene på vannet.
Så kjør inn filteret i 35-40 dager før du setter inn diskusene.
Jeg mener også at du bør sette inn de andre fiskene du skal ha før du setter inn kongefiskene.

Bare spørr vis det er noe du lurer på.

Lykke til.
takk for tipsene) bør jeg få noen andre lys rør? er vanlige t5 som følger med
Eirik Iversen
takk for tipsene) bør jeg få noen andre lys rør? er vanlige t5 som følger med

Har ikke Juwel laget seg noen egne spesielle mål på lysrørene, slik at andre produsenters lysrør ikke kan brukes? Kun Juwels egne...? Det mener jeg å huske jeg har lest her, iallefall når det gjelder T8 lysrør.

T5 lysrør tigger jo om et godt beplantet kar! Her må du pøse på med planter. Å ha T5 belysning uten mye planter er jo som å kaste perler for svin
Ikke at jeg skal begynne hakke eller noe her, men skal ikke discus ha mye større kar enn 260 liter??

Glem det (sjekket)
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap