Innkjøp av kjøler

Då det viser seg det at å holda temperaturen i 120-literen min på ca 10-15Cer heilt umogleg utan å skifta ut nesten alt vatnet dagleg, har eg bestemt meg for å gå til innkjøp av kjøler.

Har sett litt på denne , men kva ekstra utstyr treng eg for å få den til å funka? Kan eg bruka den vanlege pumpa eg har i tanken no (fluval 5)?
Ifølge bruksanvisninga skal vannstrømmen drives av egen pumpe i akvariet eller filteret.

http://www.theaquariumsolution.com/files/DC-300%20Instruction%20Manual.pdf

Jeg tviler på at denne enheten er stor nok til å dra karet ditt ned i 10 grader.
Romtemperatur + pumper og lys drar opp temperaturen, som du igjen skal trekke ut av akvariet. Står anlegget i samme rom som akvariet kommer varmen fra agregatet delvis tilbake i karet.
Men les litt mer nøye i bruksanvisningen.
I følge instruksjonen kan den plasseres i kabinettet, og den skal klare å senke temp på eit 150l kar med 10 grader, og eit 300l kar med 5 grader.
The new DC-300 refrigerated cooler is compact enough to fit in most cabinets but has a cooling capacity of 300W making ideal for aquariums of 150 lts at a 10°C temperature drop to 300lt with a 5°C temperature drop.
Ja, har høyrt at denne skal vera godt brukande til det formålet eg har, så då får me ta sjangsen på det.

Men er det nokon som veit kva pumpe ein treng for å få den til å funka? Har lest manualen, og slik eg forstod det kan eg ikkje bruka den eg har. Men kva om eg får tak i ei utvendig pumpe, kan det funka - eller må det stå "pumpe til kjøler" på pakninga for at det skal gå..? :o)

Og då kjem jo det problemet at eg helst skal ha minst mogleg merkbare straumar i vatnet, og iom at karet ikkje er større enn 120-liter kan det kanskje bli vanskeleg å finne ei 'svak' nok utvendig pumpe? Nokon som har noko formeiningar om det, evt tips til pumper?
Renate Skophamar
Då det viser seg det at å holda temperaturen i 120-literen min på ca 10-15Cer heilt umogleg utan å skifta ut nesten alt vatnet dagleg, har eg bestemt meg for å gå til innkjøp av kjøler. Har sett litt på [URLBLOCK1] , men kva ekstra utstyr treng eg for å få den til å funka? Kan eg bruka den vanlege pumpa eg har i tanken no (fluval 5)?


Hvorfor kjøpe kjøler når du kan kjøpe avfukter og klima som en enhet.
Denne er veldig bra og skal nok kjøle ned en god del.

Da vil du også kunne få bort fuktigheten det blir av akvarie, samt at du får ned lufttemperatur om sommeren når det er skikkelig varmt, og ergo blir det kaldere i akvariet også.

Hvilke fisker har du i akvariet og hvilken temperatur ligger det på?
Vil tro et mindre powerhead som kan reguleres og passer på slangen fungerer helt greit.
Takk for tips, men trur nok eg må halda meg til kjølaren. Frostabrok som eg er, treng eg ikkje meir kulde anna enn i akvariet. :o)

Det er ingen fiskar i akvariet, og med 30% dagleg vatnskifte med iskaldt springvatn, heldt det ein temperatur på ca 17-18C.

Powerhead seier du... Har du eit anna navn for det (evt link) som oss vanleg dødlege med null peiling på akvaristikk kan forstå? :o)
Har du ingen dyr i akvariet?

Skal du ha en pumpe som samtidig fungerer som et optimalt filter også, vil jeg anbefale deg Eheim 2026 sin utvendige pumpe.

I og med at du skal kjøle ned vannet så må du vel ha noen fisker som du skal ha?
Dyr, ja - men ingen fisk.

Vil den kunne fungera saman med kjølaren også? Og er den passandes til 120-liter, med tanke på vatnstraumen?
Miniskop
Dyr, ja - men ingen fisk. Vil den kunne fungera saman med kjølaren også? Og er den passandes til 120-liter, med tanke på vatnstraumen?


Da er det sikkert Skilpadde du har eller?

Eheim 2026 sin pumpe har en gjennomstrømming på: Filtersirkulasjon: 650 l/t pumpeytelse: 950 l/t.

Den kjøleren du har sett på kan ha en gjennomstrømming på 200-1000 l/t

Så det bør kunne gå bra med denne kombinasjonen, men akkurat kjøleren kjenner jeg ikke til, men rekner med andre her kan uttale seg om den.

Jeg bruker selv mange av Eheim 2026 sine pumper og det er fantastisk driftsikre.

Her ser du hvordan kjøleren du har tenkt på kjøler ned vannet over antall timer:
[External Image]

"The performance chart below shows the cooling curve for the DC-300 working on an aquarium of 150 litres of water which starts at a water temperature of 28°C. You can see the drop in temperature of the aquarium hour by hour as it is recirculated through the cooler.

The ambient air temperature in the room remains at 30°C throughout the test.

The chart shows that the temperature of the water is reduced by 10°C in a period of 12 hours.

Note that no heat from lighting or other equipment is added to the water mass during the test.
"
Nei, skilpadda treng kun ei varmekolbe, så litt lettare med dei. :o)

Om eheimen kan funka med kjølaren, får me prøva på det. Men korleis er det med straumen i vatnet med ei så stor pumpe? Karet er kun på 120-liter, så redd den kanskje kan bli litt for sterk? Har innvendig fluval5 no, og den er litt i grenselaget.
Miniskop
Nei, skilpadda treng kun ei varmekolbe, så litt lettare med dei. :o) Om eheimen kan funka med kjølaren, får me prøva på det. Men korleis er det med straumen i vatnet med ei så stor pumpe? Karet er kun på 120-liter, så redd den kanskje kan bli litt for sterk? Har innvendig fluval5 no, og den er litt i grenselaget.


Innvendig Fluval 5 har jeg ikke hørt om, men 1 til 4 har jeg hørt om..

På Eheim pumpen kan du justere gjennomstrømmingen, men det kommer jo ann på hva du skal ha/har i akvariet når det gjelder vannstrøm.

Jeg bruker 2x 2026 pumper på en 128 liter med hard belastning uten problem.
Ja, sjå der ja. Då er det nok 4 eg har. Som sagt, totalt grønn innan det tekniske. :o)

Dersom den kan justerast ned, går det vel sikkert fint ang. vatnstraumen. Koblinga, derimot, kan det bli verre med. Har ikkje vert borte i utvendige filter før, men kan tenka meg det er litt ledningar og slangar på noko slikt noko. :o) Desse reknar eg med følg med filteret, men er det nokon som har ein formeining om ein kan kobla pumpa på kjølaren ved hjelp av slangane som følg med på filteret, eller må det kjøpast utanom?


Har ein skummel følelse av at det kan gå hardt utover lommeboka, dette her.... :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap