Hva heter algespiseren?

jeg har en algespiser med mine 3 kampfisk og jeg lurer på om noen vet navnet på denne arten... den suger seg fast til siden på akvariet akkurat som en malle, men den har formen til en fisk. den er grå med en svart stripe som går langs sidene på fisken! hvis det er noen som trur de vet svaret så vær så snill, svar... jo flere alternativer jeg får jo bedre!
ikke meningen å kapre tråden din, men kan man ha denne med acistrus, eplesnegler og kirsebær reker?
Hva med denne, den kan skifte fra stripe til prikker og tilbake, jeg har forstått det sånn at prikker betyr trivsel.
Det er sikkert en kinesisk algespiser. De har sugemunn, men formen til en "fisk", ikke en malle, og henger ofte på glasset. En av de desidert mest vanlige akvariefiskene å få kjøpt i handelen, "alle" zoobutikker har dem inne til enhver tid.
Men den er jo grå, kineserene er gule.
Galemor
Men den er jo grå, kineserene er gule.

Kineserne finnes både som gule og som grå med mørk stripe. Se alle bildene på linken.
Ja så det, men hvis du leser vil du se at pennocki ofte blir feilaktig satt som kineser. Så enten stemmer ikke bildene på siden, ellers aner jeg ikke hvordan man skal se forskjell på kineser og penocki.
Tilfeldig bekjentskap
© NHL
Reklame for plussmedlemskap