Hvor mange fisk er det normalt som dør?

Jeg har hatt en 64 liter i 5 måneder og fulgt rådene her så godt jeg kan.
Det har dødd 7 fisker så langt. Er dette et normalt tall, eller gjør jeg noe feil fortsatt? (Mollyer, bunnfisk og guppy som har dødd)

Vannverdien har vært fine hele tilden, foruten nitrat (n3) som er for høy, men det skal vel ikke ta livet av fiskene.
Vanskelig å gi noe "fasit"svar på dette spørsmålet.
Kan fortelle utifra våres karr det siste året.
vi har nå 11 stk karr i drift og det siste året så har faktisk ingen fisker død.
Så ja jeg synes 7 fisker som har død de siste 5 mnd er mye.
Ingen?
Da må det jo være en eller annen feil her da.
Jeg har filter, varmekolbe (ca 25 grader), planter og grus.
Nå er det 22 fisker ( 6 molly, 1 guppy, 10 neontetra, 5 andre stimfisk.)
Er sparsommelig med maten, skifter 30% vann ca annenhver uke, bunnsuger ca annenhver måned, karet står ikke i sollys og vannverdiene er ok.

Hva er det da? Fremdeles litt for mye fisk kanskje, har tatt ut tre til...
Plussmedlem
Tror de fleste mister fisk, vanndigger. Har man store kar og mye fisk så skal det vanskelig la seg gjøre å ha full telling på stimfisk, corydoras osv.
Enkelte fisketyper har større "omsetningshastighet" enn andre, stimfisk kan være litt slemme mot hverandre slik at de svakeste individene dør osv...
Kulturguppy kan leve i et par - tre år, men det er ikke bestandig de gjør det. Det er mange faktorer som spiller inn.
Hva som er "feilen" hos deg er vanskelig å si. Er vannverdiene optimale for guppy og molly hos deg?
Hva slags "bunnfisk" er det som har dødd?

Du har mange fisk i karet ditt, ja.
Synes du kan prøve å skifte 30 % én gang i uka.
Og jeg håper du ikke er så sparsommelig med maten at fisken sulter ihjel
Jeg mister flere fisk om sommeren enn jeg gjør i vinterhalvåret. Det er nesten normalt skulle jeg tro, spesielt når temperaturene stiger oppi 30°C både ute og inne i perioder...

Jeg har tjue akvarier ca, og har vel mistet fem-seks fisk tilsammen det siste halvåret, og alle skjedde nå etter at sommervarmen gjorde sitt inntog. Men blir det flere nå, så begynner jeg å bli nervøs
For meg så er det artsbetinget når det gjelder dødsfall. Guppyer dør stadig vekk men jeg får stadig flere. Mollyer dør med en gang, platy dør nesten før jeg får dem hjem. Tetraer lever nesten evig, samme med guramier.
Takker for råd.
Skal starte ett til kar, slik at det ikke blir så fullt.
En døde nok av varmen ja og en døde antagelig fordi pumpen var avslått lenge (uhell).
Skal prøve å skifte mat og bytte vann oftere.
Etter at du har hatt pumpen avskrudd en stund begynner bakteriene i filteret og dø. Kan være en oppblomstring av nitritt etter dette som kan ha skylden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap