Kjetils foto og videotråd (side 10)

Ah, har vel det men blir da morro
Nå så jeg plutselig en del guppyyngel i Europriskaret som så ut til å klare seg bra, svømmer ihvertfall raskt nok fra foreldrene sine Ante ikke at det var noen der, selv om jeg håpet på det.
I dag kunne jeg telle 5 guppyunger i karet, de har blitt så store at de er rimelig lette å se. Sannsynligvis er det vel en haug fler oppi der :P

Og jeg som trodde det ikke ble noe unger på guppyene mine.. Hadde vel vært første gang i historien at det ikke skjedde :P
I dag fikk jeg tatt noen bilder av de nye Blå Acaraene mine. Det ser ut til at de trives godt i sitt nye hjem.
Bildene ligger her:
Jeg har vist plutselig blitt guppymor jeg å. Måtte hente 200l hos terje for den gikk lekk inatt, der hadde glemt å fjerne guppiene som hadde "feriert" oppi der, dermed har jeg 5-6 voksne og en haug med yngel.
Grattis da, hva slags farger er det på dem?
Yngelen eller foreldrene??
Foreldrene er svarte (hunnene) og blåhvitt med rødt i (hannene), yngelen ser ut til at noen er svarte og de andre hakke farget ut ennå.
I går fikk jeg et brukt, lite fasettkar av moren til kjæresten min som ikke trengte det mer. Karet er på ~40 liter så vidt jeg kan se, men er uten lystopp. Det bør jeg kunne mekke sammen ganske fort selv nå når det er lønn til uka.

Jeg har veldig lyst til å prøve meg med dvergkulefisk igjen. Av det jeg så i mitt forrige forsøk så bør det være god nok plass til to-tre av disse oppi her, og så kanskje et par reker. Filter og varmekolbe har jeg heldigvis fra før, selv om jeg må omrokkere litt fra de andre karene. Så da blir det i gang med å fikse dekorasjoner og sånn, må bare teste at karet er tett først :P
Hei Kjetil. om du øsnker å hente Palettcikide paret i dag så er du vellkommen til det.
De bor nå i en 72liters møbblekar, og har selskap av 6-7 sorte neontetra, ett par eple snegler og sandsnegler.

Hvis du er intrisert så kan du få karet som det er med fisk,planter,sand,pumpe, varmekolbe får 1000,-
Akvariet er av typen Jebo og er under 9mnd gammel. samme gjelder pumpe, varme kolbe.
I går kom palettciklidene fra Tom Anders på plass i storkaret mitt, ser ut til at de trives godt allerede. Fikk med fire svarte neontetra og en stor yngel også.

I dag var det stor auksjon hos Aquaark, og jeg fikk kjøpt inn en del:
* Et mindre par palettciklider til det lille karet
* 5 gule reker
* 5-6 lineolata sewillia yngel
* Et stort scalarelekspar i naturfarger
* En bærepose med flotte lavasteiner
* En slamsuger

Vant også en premiepose fra Dahls dyrerike:
* Et Boyu FP-28E internt filter
* To pakker med flytende plantenæring
* To middels bokser med mat

Bilder kommer
Har satt i gang det lille karet jeg fikk av Kristine i dag, ihvertfall fylt på med grus, vann og filter. Karet er på 23 liter, så jeg regner med at det bare blir reker og snegler der, eventuelt noen killi eller en dvergkulefisk.
blæh, vet ikke hva jeg surrer med i dag jeg :P ble dobbelpost her
I dag silikonerte jeg bakgrunnen jeg kjøpte i helga på plass i det lille karet.

[External Image]

I hjørnet fikk jeg plass til en varmekolbe. Plastbiten som ble til overs da jeg tilpasset bakveggen til karet var akkurat stor nok til å dekke over varmekolba, samtidig som det er nok plass til at det kommer god sirkulasjon til den.
[External Image]

Jeg helte en del biltemasand over silikonfugene, slik at de blir litt mer dekket. Biltemasanda skal også dekke bunnen i karet.
[External Image]
Hva slags bakgrunn er det? Den så skikkelig fin ut.
Aner ikke, kjøpte to sånne plater på auksjon for 50 kr. Den bygger bare ut ca 1 cm, så den passa bra her. Egentlig er den svart, det brune er en slags algevekst som har tørket fast. Lar den være på i håp om at det er noe som vil vokse der når jeg får karet i gang igjen. Platene er ca 50*28 cm, noen som vet hvilken type de er?
Da vet jeg nok hvordan type det er, de er ikke så fine uten algene
og hvilken type er det da? Kunne tenke meg flere for å kjøpe til europriskaret mitt
Det husker jeg ikke akkurat nå desverre.
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap