Kjetils foto og videotråd (side 23)

På tide med noen fiskebilder igjen i dag:

Den eneste sebraciklideyngelen jeg har (fikk den som baby):
[External Image]

Pallettciklideynglene har blitt 2-3 cm nå:
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Etegilde med mygglarver, hele C. Paleatusgjengen ute og spiser sammen:
[External Image]
Et lite videoklipp med corydoras og sånn

<embed src="http://www.youtube.com/v/WJAoS9FBMy0&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="1050" height="600"></embed>
I dag fikk jeg meg macrolinse og ringblitz til kameraet, som selvfølgelig måtte prøves. Har ikke helt fått til macrolinsa, Nikkor F1.8 50mm, men blitzen var veldig deilig.

Reker:
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Corydoras paleatus:
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Palettbarna:
[External Image]

[External Image]
I dag har jeg tatt ufattelig masse bilder, mange av dem har jeg ikke fått redigert ferdig ennå, så her kommer bare to jeg tok i kveld.
Skrudde av lyset i rommet/karet, la blitzen oppå og la ut litt mat til fiskene i fokusområdet. Det resulterte selvfølgelig i at det ble en god del nysgjerrige fisk ute.

Corydoras som graver opp masse sand (ikke støv på glasset faktisk):
[External Image]

1-2-3 SPIS!
[External Image]

Eplesnegle, L066 og Ancistrus oppdrettsyngel
[External Image]
I dag var det auksjon i Vestfold. Fikk kjøpt litt av hvert:
* 1 L-104 hunn
* 30-40 reker
* Masse planter

Etter rask planting ser storkaret mitt sånn ut:
[External Image]

Det skal plantes om mer i morra når jeg ikke er så sliten, vallisineriaene og kjempevarianten skal stå i bakkant :P
Og så vant jeg en stooor boks med flakfor og en hai som surfa på en bølge, som jeg heldigvis fikk gitt bort
den haien var jo litt søt da... men hadde ikke gjort seg i noe annet kar enn et glorete barneromskar, til nød :p
he he. var synd den hadde brukket hale :/
Flytta storkaret
I dag har jeg flytta storkaret siden jeg maler om rommet. Litt av en jobb å flytte et 430 liters kar!

Samtidig tok jeg en fiskeopptelling i karet, og dette er resultatet:
[External Image]

Heros Rotkeil: 3
Heros Notatus: 5
Corydoras pantanalaensis: 4
Corydoras Sterbai: 5
Corydoras Aeneus / venezuelansis: 21
Kuhliiål: 5
Ancistrus SP: 10
Palettciklider: 3
Sewillia lineolata: 3
Kampfisk (hunn): 1
Kakadueciklide (double red): 4
Apistogramma hongsloi VF: 2

Totalt: 69

Noen bilder fra karet:
[External Image]

De store heros rotkeilene:
[External Image]

[External Image]

Litt mer detaljer:
[External Image]
[External Image]

En veldig fornøyd dame. Hannen var like knall rød:
[External Image]
Hvor mange reker ser du?
<embed src="http://backend.deviantart.com/embed/view.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="450" flashvars="id=116768067&width=1337" height="300" allowscriptaccess="always"></embed>Mange reker by ~kvinorum on deviantART

<embed src="http://backend.deviantart.com/embed/view.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="450" flashvars="id=116767985&width=1337" height="298" allowscriptaccess="always"></embed>Hvor mange reker ser du? by ~kvinorum on deviantART

Kokt potet var visstnok godt:
<embed src="http://backend.deviantart.com/embed/view.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="450" flashvars="id=116767862&width=1337" height="313" allowscriptaccess="always"></embed>Potet er godt by ~kvinorum on deviantART
Nå har det gått veldig lenge siden jeg har gjort noe på akvariefronten, har vel egentlig bare vært vanlig vedlikehold og mating jeg har orka å gjøre.
I dag så jeg derimot noe nydelig som fikk gleden tilbake, pallettciklidene var ute og svømte med en stor ungeflokk i storkaret. Hadde aldri venta at de ville få frem noe der, men de er tydeligvis bedre foreldre enn jeg trodde.
Takker
Blir spennende å se hvor mange som klarer seg. Denne gangen skal jeg ihvertfall ikke ta bort foreldrene for tidlig, da var jo plutselig hele ungeflokken spist opp :P
Her kommer det litt bilder. Har fått meg blitz jeg kan legge oppå dekkglasset nå, så jeg slipper refleksene i glasset
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
I dag har jeg kjøpt meg mine første to golden nuggets blir morro å se dem svømmende rundt
He he, har fryktelig lyst til å kjøpe noen prikkete l- maller de har på krizoo, men så er det det at jeg ikke vet om jeg fortsetter å være i norge fra høsten av eller velger å gå på skole.
De har oxo sånne blue phantom, men fisk til 500,- pr stk, veit ikke helt jeg, men de er fine da, i riktig belysning.
Han hadde oxo golden nugget inne nå, de er fine, men hvor store blir de egentlig, dessuten er dette en litt sånn fisk som alle har. :P
Jepp, men de er da fine selv om alle har dem
Utrolig flotte med de klare fargene ja.
Satser på å få tatt en del gode bilder av dem ja
I dag så jeg at den ene halvparten av dekkglasset på storkaret mitt var brukket på midten :/
Jeg klarte å bestille disse litt for små, sånn at de akkurat lå litt i spenn.. Så nå blir det å kjøpe nye. Denne gangen skal jeg ha firedelt, mye lettere enn å styre med to store plater, men dyrt er det da..
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap