Kjetils foto og videotråd (side 27)

Fler saltvannsbilder. Elsker den fisken, han er skikkelig fotogen, og har noen nydelige små hoggtenner foran

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Og da var akvariet oppdatert med et par bilder til og
Fisken ser bedre ut nå enn da du kjøpte den, så virker som det går riktig vei for deg
Tror du digger det nye kamera ditt, fantastisk kvalitet på bildene dine for tiden.
Fisken er skikkelig fornøyd virker det som Det virker som at vannet i saltvannskaret er mye klarere enn i ferskvannet, men det er vel særlig fordi det ikke er røtter oppi der.

Takk for det. Elsker virkelig det kameraet, men hjelper jo bra å bli bedre på teknikken og.
Bruker blitzen over karet masse også, utrolig hvordan det hjelper med skikkelig lys.
Mating av fisken:

<embed src="http://www.youtube.com/v/O8uXSZN1Aq8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>
Nå har jeg flytta over alle fra det gamle til det nye rekekaret. Tror jeg fikk med alle, selv om noen av rekebarna kan ha blitt igjen, er jo så knøttsmå saker.
Akkurat nå er vannet i det nye karet for uklart til å ta bilder av, men det ser ut til at fiksene og rekene trives godt i sitt nye hjem
Gleder meg til å se hvordan det er hos deg ;D
I går hadde jeg Reefer og Galeanne på besøk, og fikk en del råd for å holde saltvannskaret i live :P
I dag ble det derfor en tur til Krizoo for å kjøpe utstyr, en Aquamedic flotor skummer, ny korallsand og et hydrometer. Kjøpte med en boks salt og, som jeg skal fylle på etterpå..
Nå er ny skummer på plass. Det har ikke kommet ut noe skum av den, selv om den har kjørt siden lørdag, så i dag satt jeg opp til fullt luftvolum.

<embed src="http://www.youtube.com/v/cHTrKf1Qx8w&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>

Det kommer fortsatt en god del luftbobler ut i utløpsvannet, selv om det volumet har blitt mye lavere siden den startet opp..

Vannet er saltet opp, og nå er det midt på det grønne området.
Kanskje du rett og slett har for lite dritt i vannet??
Skummeren (etter hva jeg har forstått) sender da vannet rundt og "møkk" blir så elektrisk ladet og havner i skummet, kanskje du rett og slett ikke har nok møkk?

Men håper du får til algene igjen nå som bunnlaget er riktig.
Vi orket ikke stikke innom på vei hjem, men skulle kanskje gjort det, for å se hvordan det blei nå.

Hva syntes du om krizoo da?? Var du oppe og sjekket ut levendesteinene??
Kjøpte med 2kg ls, siden det ikke var noe levendesand igjen.
Har tenkt på det jeg og, det er jo ganske så nytt vann jeg har henta, så kan jo hende det bare er rent.
I løpet av dagen har det kommet mer skum i skummeren, nå er det ca 1,5cm skum på vei opp i røret, men fortsatt mye igjen :P
Så du fikk ikke kjøpt korallsand??
De har korallsand i sekker med vann, eller som tørt. Korallsand er knust levendestein/ koraller.
Eller forsto jeg deg feil nå?
Jeg fikk ikke kjøpt levende korallsand De hadde bare svart som var levende igjen, så da ble det finkorna, hvit korallsand.
Oki, er jo ikke viktig om man kjøper den som lever, eller den som er tørr. Bare at det er korallsand og ikke noe annet
Det er steinene som er viktigst, levende, levendestein inneholder masse mikroliv som på en måte fungerer som svampen i filteret, mens død levendestein da ikke har dette livet, men vil få det etter hvert, akkurat som svampen i filteret. Det vil gå fortere dersom man blander levende og død levendestein enn bare ha død. :P

Jo mere levende levendestein man har, jo bedre. Men død stein er jo billigere da

Hva syntes du egentlig om krizoo da??
Den var langt unna :P Og i helt feil retning i forhold til der jeg kjørte, jeg kjørte nemlig nordover fra Sem :P
Var en fin butikk det, trivelige folk og.
Huff ja kan være litt vanskelig å finne frem innimellom. Men tar man av over til "gamle E18" ved sørby så finner man det jo lett
Nå er hunden kastrert, og jeg har fått ny lampe i stua
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap