Kjetils foto og videotråd (side 7)

Mine legger seg 11 de. Har uansett IR-sensor på kameraet, sånn som du ser på filmen på forrige side i tråden, så det er ikke noe problem
Leste litt om corydorasoppdrett, virker som at det kan bli problemer å få til det med 17 ancistrus og en del scalare i karet.. :/
Tok litt fler bilder i dag:
Bildet fra sengesiden, litt stiliserT:
[External Image]

Pappa ancistrus passer på den nye hula si:
[External Image]

Finnenapperen:
[External Image]

Er det noen snille guppybarn her tro?
[External Image]

Mamma ancistrus slapper av:
[External Image]

Agurk er godt:
[External Image]

En av blåguramiene mine foran slottet:
[External Image]

Nå kan ingen se meg vel?
[External Image]

En av de mindre ancistrusene:
[External Image]

Vindusvasking er morro!
[External Image]

Er egentlig ganske fornøyd med de her, har tatt med håndholdt videokamera
Mamma kjøpte en gullancistrus til meg i innflyttingsgave i det nye akvariet, så da ble det enda en malle oppi der.. Jeg kommer ihvertfall ikke til å ha noe problem med alger vil jeg tro..
Så ble det fler bilder i kveld.. Tar gjerne i mot tilbakemeldinger hvis dere har noen

Ancistruspappa på hula si:
[External Image]
[External Image]

Squashspising:
[External Image]
Ser scalarene på squashen eller blåguramien tro? Slemme beist :P
[External Image]

Panaqoulus changaen min har flytta over. Tror jeg skal kalle ham Adolf, han er veldig slem av seg:
[External Image]
Poserer foran hula si:
[External Image]

Standoff: Det der er MIN squash!
[External Image]
Tok dette mens jeg filma, så det ble desverre dårlig kvalitet på det

Sevillia lineolata nærbilde:
[External Image]

Bluebery hviler seg mot bambusen, bretter faktisk finnene rundt:
[External Image]
Bilder
Gøy å se så mange bilder :o)
Så, ble enda mer DIY på meg i dag. Så langt har jeg bare hatt en enkel papp-plate som bakgrunn i akvariet, men det ble veldig mye reflekser fra den. I dag lagde jeg en bambusbakgrunn av billig bambus fra Europris og hyssing. Gidder ikke dobbelposte beksrivelsen, så dere får ta en titt på linken i stedenfor

Bilder og beskrivelse

Resultatet ser sånn ut:
[External Image]

Hva syns dere?

Fikk også tatt et godt bilde av Susanne sammen med en av hennes mannlige undersåtter i dag :P Hannen ved siden av henne er "vanlig" størrelse som man får kjøpt i butikkene, så hun er godt voksen:
[External Image]
Akvarie bakrund
Ser du har fått deg en finere bakrund den ble jo fin. Når vi nå går inn i mørkere tider får vi jo mer tid til akvariene. Vil bare tipse deg på at det å gjøre bakrun selv uten at det koster for mye kan vere ganske morsomt, se på dise linkene av bakrun som solvard har laget de er kjempe fine å det blir bilig (han har laget hele bakrun selv). Har også laget en selv i siporeks med den ble solgt med et akvarie som jeg ikke hadde bruk for lenger. Nå skal jeg starte opp igjen for å lage til 450 litern som er siste akvarie jeg kjøpte.

http://akvaforum.no/member.cfm?id=14957

http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=8541
Har sett på de oppskriftene før, kan jo godt tenkes jeg gjør det etter hvert Men var litt begrenset med ting jeg hadde nå, så da ble det bambusbakgrunn. Morro å gjøre noe som andre ikke gjør også syns nå jeg :P

I dag ble kulefiskene overlevert til Blue Moon her på forumet. Ble en litt dramatisk tur for dem, da jeg kom frem så jeg at posen lakk som en sil, så de ble raskt overført til en (heldigvis) ren drikkeflaske med det som var igjen av vann. Flotte fisker det der, men gikk desverre litt for bra sammen med finnene til de andre fiskene i akvariet mitt :P
er jo en grunn til at kulefisker anbefales å holdes alene :p og din snik, bambusmattebakgrunn var faktisk en av tankene mine med rekekaret :p
Jada det er det, men var jo verdt et forsøk :P
Og ja, jeg sneik meg inn i hjernen din og rappa ideen din Men du skal få lov til å kopiere meg
Jeg fikk en dobbelrunde feber-gysninger da jeg så videosnutten du hadde tatt med nightvision på kameraet. Det er bare jeg som har en sånn motvilje mot alle åle-lignende fisk, de gir meg reale grøssninger selv når jeg ikke har feber som nå Alle skryter sånn av kuhliåler, de er "morsomme", sies det...
Vel, jeg er kjerringa mot strømmen og sier at de gir meg grøssninger

Men når det er sagt; det var dritkult å se en nattfilm fra akvariet! Det er skikkelig artig å se nattaktive fisker våkne til liv, miste all skyhet og vise en aktivitet vi aldri ser med lyset på.

Det var et spennende og uvanlig syn Flott gjort, Kjetil, det var morsomt å se.
Takk for det Skal nok komme mer nightvisionfilm, de andre fiskene gjør også mye rart. Tenkte ihvertfall å prøve å finne ut hva sjokolademalla mi gjør på natta. Har også nattkikkert her ved akvariet, ganske morsomt for å se fiskene på natta

Merker at tråden blir veldig treig når jeg legger inn så mange eksterne bilder, så jeg får heller ta å linke til de eksterne bildene.
Har fiksa et par ting i akvariet i dag. For det første så har jeg endelig giddet å legge luftrørledningene på plass. Er ikke helt fornøyd med plasseringa ennå, men hovedstrekkene er fikset. Må nok få skjult hovedledningen litt bedre, men det viktigste er at det kommer luft til hele akvariet.
Den gamle eheimpumpa mi begynte å gå litt tett, så den ble renset, noe som hjalp veldig på utstrømninga fra den.
IKEA-moonlighten min er også på plass, ihvertfall i forsøksmodus. For lenge sia kjøpte jeg et av disse diodesettene på IKEA, som gir fra seg klart blått lys. Jeg har montert to av lysene i hvert av de bakre øvre hjørnene på akvariet. Venter spent på at det skal bli mørkt nok til at jeg får testet dem ut

Kjøpte meg også to nye fisk jeg har hatt lyst på en stund, ettersom akvariet ser ut til å være godt i gang. Denne gangen ble det båndgurami, en hann og en hun. Nydelige farger på dem Kjøpte nesten et par med palettciclider, men de var ganske mye dyrere desverre.
Gode nyheter i dag: Har fått lov til å fyre opp europrisakvariet igjen, denne gangen blir det som karantenekar, noe jeg ikke har i dag
I natt blir det mer nattfilmopptak. Har en scampi liggende på bunn og HD-kameraet retta mot det, samt moonlighten på. Så det bør bli noe interessant ut av det
Fluoriscerende snegler
Når jeg satt meg ned for å redigere nattfilm fra i natt så jeg en ufattelig kul ting på filmen, jegersneglene mine fluoriscerer i IR-båndet.
Det betyr at de lyser kraftig opp selv om de ikke er direkte i fokus for IR-pæra på kameraet. Fikk en ganske fin liten film som jeg driver og forbereder nå, kommer nok ut i morra en gang.
I dag ble det litt fler planter i akvariet, noe som virkelig trengtes. Fikk også kjøpt levende bambus på plantasjen, får håpe det blir fint
Da var sneglevideoen fra i går lastet opp på youtube:
<embed src="http://www.youtube.com/v/_fyL0-HYtYE" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed>
I dag prøvde jeg en morsom ny lek for fiskene mine som jeg fant i en gammel akvariebok: Tok en skrelt scampi og hang den opp i fiskesnøre omtrent midt i akvariet. Fiskene likte det veldig godt, den kunne spises fra alle kanter og bevegde seg :P

Scalarene beviste nok en gang at de er noen onde beist, de spiste bare litt, og så sirkla de rundt under for å se om det var noen av de andre som spiste som kunne egne seg som mat :P Heldigvis var det ikke det denne gangen.

Scampien er tatt ned derfra nå og ligger på bunnen i nærheten av sjokolademallehula, med et nattkamera sikta inn på seg, så forhåpentligvis får jeg video av den i natt. Han er ganske så glad i scampi så vidt jeg har forstått
Da var jeg våken, og nå har jeg 10 timer med HD-film å se igjennom for å se om jeg fikk filma Wonka i løpet av natta :P
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap