Aquastar vs. aquasky (for planter)

Hei
Jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg hva som ville vært best for plantene i 54L'ern min? Aquastar eller Aquasky? Begge rørene er 15W. Lyskassen min kan desverre bare ta et rør og jeg vil ha best mulig plantevekst her..
Vet at Aquastar røret er T8 og er 10000K, men usikker på Aquasky røret.

Håper noen kan hjelpe meg.
Plussmedlem
Phillips Aquasky har 6500 K. Finner det norske katalog for spesial lyskilder]her på side 239.
Loomis
Phillips Aquasky har 6500 K. Finner det [URLBLOCK1] på side 239.


Ok. Takk takk.. Men hva er best for plantevekst? Jeg spør pga jeg har lagt merke til at noen av bladene på Hygrophila'n min er blitt litt brune. Det kan jo selvfølgelig være alger men det går 5-6 eplesnegler i karet så skulle tro algene er på det minimale.
Plussmedlem
Hvis du søker på begge navnene på Akvaforum så er det forskjellige meninger. Du kan jo prøve å lese deg fram til hvem som har de beste synspunktene
Loomis
Hvis du søker på begge navnene på Akvaforum så er det forskjellige meninger. Du kan jo prøve å lese deg fram til hvem som har de beste synspunktene ;)


Jo det var jo en god idè. Men jeg har søkt igjennom forumet uten hell.. Fant ingenting som egentlig kunne hjelpe meg. Det står sikkert et sted men jeg fant det ikke.. :S

Er det altså ingen der ute som vet om 10000K vil knekke plantene mine eller om 6500K er nok i massevis?
Stjeler denn tråden litt.
Jeg har et blad fra sera som viser lyspekteret og alt det der på dems lysrør, men jeg har kjøpt sylvania aquastar og lurer på hva jeg kan sette det under om det skulle vært fra sera?? (om noen forstår hva jeg mener da)
Plussmedlem
Tror jeg forstår deg...
Hvilket av Sera sine lysrør tilsvarer Sylvania Aquastar?

Fargespekteret til Aquastar kan du se her.
Sera Plant Color har kanskje noen tilsvarende farger?
Hmm ja, ellers er jo gro lux vel omtrent det samme som plant color. Utrolig hva noen klarer finne på nett, tusen takk
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap