Får ny diskus i ettermiddag:).

i ettermiddag så henter jeg meg en ny diskus, en snow leopard på 17 cm, gleder meg som en unge.
har ikke kjøpt noen nye fisker på et års tid, så dette blir moro.
Utrolig fine farger på fisken, ligger bilder av den på nettakvariet.

Selger selv 2 stk store diskuser, den ene er egen drettet, disse er også mellom 15-17 cm og blir hentet i kveld.
litt trist å selge fisker man har hatt i mange år, men må det når man ikke har plass til de i noen karr.
Hey, hey.

Dette er moro. Gleder meg til å se den nye discusen.

Grattis Ken.

Mvh Linda
Takk takk.
Håper alt går bra med flyttingen da, så det er noe å se på når dere kommer neste fredag.
Håper det jeg også. Gleder meg til å se alle dine flotte fisker.

Mvh Linda
Nå har min nye diskus vært i karret i snart en time, og det har godt utrolig bra hittil.
Deb hjemmer seg ikke engang, helt utrolig spørr u meg.
Den oppfører seg som den skulle ha vært i karret hele sitt liv.
Kan jo ha noe å gjøre med at jeg solgt 2 stk før jeg slapp oppi min nye store hanne, slik at hirarkiet/flokken er litt i villrede.
men det ser virkelig bra ut, utrolig fin fisk.
Ikke bare sitt og frist oss sånn, Ken! Vis bilde av herligheta!
Snow Leopard hørtes jo ut som en ordentlig lekker fisk, så den må vi få se!
mona o
Ikke bare sitt og frist oss sånn, Ken! Vis [B]bilde [/B]av herligheta! :-) Snow Leopard hørtes jo ut som en ordentlig lekker fisk, så den må vi få se! :)

vis du går inn på tråden til dikusgeir på nettakvariet-tror den heter spriter opp farger med diskuser(eller noe i den duren, tråden ligger øverst på diskus tråden9, så ligger det bilder av fisken min på side 6 i den tråden.
Show snow leopard-kommer oppdaterte bilder av karrene våre i løpet av høsten.
har hatt innbrudd i huset vårt, det var nesten tomt når vi kom fra tyskland den 27/7-08, så kameraet er bl.a stjålet, sammen andre saker og ting for over 150 tusen- så har desverre ikke muligheten til åfå knipset noe bilder akurat nå.
Men heldigvis så var ikke karrene våre "herpett".

Tråden på nettakvariet heter spriter opp med diskus farger-på side 6 er det bilde av akurat min fisk-showwinner, utrolig vakker.
Åh herregud... innbrudd? Stakkars deg (eller dere)

Men jeg fant bildet, og den var akkurat like flott som jeg trodde
Det var dette bildet, ikke sant? Denne fargevarianten må du jo ha flere av etterhvert, Ken? Er det en spesielt dyr type, eller er det ingen forskjell på pris generelt? Er det kanskje mest størrelsen som avgjør prisene på en diskus?
denne?

edit , mona var før meg..
Jepp mona, det er akurat fisken som nå svømmer i 660 l min.
Ingen billig fisk nei, gjorde et lite innhogg i lommeboken, det er mest størrelsen på diskusene som bestemmer prisen.
Og denne er 17-18 cm og "rimelig"dyr, men verdt hver eneste krone for meg.
Det er skjelden man får tak i særlig større diskus enn denne, da må de nesten være vokst opp på "boler/anabolesteroider".
Fint å høre at du også liker fisken.
Jeg kastet meg i bilen så fort jeg fikk muligheten til å få tak i denne vakre diskusen.
Sikkert ikke noe særlig syn for "orginal"politiet-men den er å blir en show winner, og det sier alt.
PG
[URLBLOCK1] edit , mona var før meg..

mona har riktig bilde.
Bildet ditt er av en annen diskus.
Plussmedlem
Hvorfor linker dere til et annet akvarienettsted når man finner samme bildet på AF?
Nydelig discus Ken. Skikkelig flott.'

Innbrudd!! Det var ikke moro å høre. Tenk at folk kan være så frekke.
Midt oppi det som sikkert er en kjempetrist affære for dere er jeg sjeleglad for at de ikke rørte karene dine.

Mvh Linda
Plussmedlem
Ken Myrseth
Men heldigvis så var ikke karrene våre "herpett".

Det var virkelig leit å høre om innbruddet.. Men det var bra karene var urørte.
Ja, de verste innbruddsforbryterne er jo de som vandaliserer i tillegg, av ren og skjær ondskap og ødeleggelsestrang. DET er virkelig de laveste av de laveste forbrytere... og dessverre skjer det jo ganske ofte. Folk kommer hjem til ikke bare innbrudd og tyveri, men ting tyvene ikke var interessert i en gang er bare vandalisert og ødelagt - bare for å ødelegge dagen for eierne og gjøre dem enda mer lei seg når de kommer hjem...

Heldigvis så var det ikke ødelagt saker og ting i huset vårt, men det så ut som et helvete når vi kom hjem.
Skuffer og skap var tømt utover gulvet/ene.
Jeg var livredd for at karrene var knust jeg, menn heldivis så var ingen av karrene rørt.
Kona er en smykke disegner/smykke lager, så masse av smykkene hennes var borte, det er slike uerstatelige ting. Så hun er litt trist og lei seg for øyeblikket da.
Måtte også bære opp vår gamle 28 tommer, for flatskjermen var selvfølgelig borte(ledningen og fjernkontrollen lå igjen) og hjemmekinoannlegget var også borte.
Var "nedtur"å begynne å se på den gamle TVen igjen, det er først da man virkelig oppdager hvor mye bedre bilde det er i en flatskjerm kontra vanlig biledsrør TV.
Plussmedlem
Ken Myrseth
Kona er en smykke disegner/smykke lager, så masse av smykkene hennes var borte, det er slike uerstatelige ting. Så hun er litt trist og lei seg for øyeblikket da.

Skjønner jeg godt.
TV'er, hjemmekinoanlegg o.l. kan erstattes, men slike personlige ting som disse smykkene er det verre med.
Hvordan kom de seg inn i huset? Ingen naboer som merket noen ting?
Loomis
[QUOTE=Ken Myrseth]Kona er en smykke disegner/smykke lager, så masse av smykkene hennes var borte, det er slike uerstatelige ting. Så hun er litt trist og lei seg for øyeblikket da.

Skjønner jeg godt.
TV'er, hjemmekinoanlegg o.l. kan erstattes, men slike personlige ting som disse smykkene er det verre med.
Hvordan kom de seg inn i huset? Ingen naboer som merket noen ting?

Kan ikke si sikkert på hvordan de kom inn.
Vi eier en 2 mannsbolig, og eneste døren som var brutt opp var en innvendig dør fra den andre leiligheten.
Så det virker som de har låst seg inn og kun brutt opp den døren.
Mmm litt merkelig at det ikke var stjålet noe i den andre kåken...? Leieboeren er selvfølgelig "kastet"ut og anmeldt-sier seg selv hvem som egentlig har gjordt det, eller ihvertfall lånt bort nøklene sine.
Forsikringsselskapet rykket ut med engang og byttet låser i hele huset.
Og nye leieboere er på plass.
Tenk det da, å bryte seg inn hos naboen, er ikke særlig lur da, når eneste som er brutt opp er innvendig dør fra vedkommendes leilighet.

Sant det, TVer og alt annet slik ting kan erstattes, men smykkene til kona kan ikke erstattes, synd men sant.

men det værste var opplevelsen med politiet, de var jo enig at de som brøt seg inn måte ha hatt nøkler til den ene inngangsdøren, men vedkommende som hadde den nøkelen er ikke engang avhørt av politiet.
ikke rart vi vanlige mennesker mister tillitten til politiet.
De hadde ikke prøvd å åpne safen engan, så det er snakk om amatører ja.
Nå kommer det alarm, da har vi gjordt det vi kan ihvertfall for å forhindre slike ting igjen.
Hadde faktisk innbrudd for 6-7 år siden også, så vi må være utrolig uheldige, eller kjeltringene må tro vi har masse verdier, men uanset så er ikke innbrudd noe moro.
kona reagerer veldig på at fremmende har vært rundt i huset og snoket i alt fra skap til nattbordskuffer og det liker hun dårlig.
Hver eneste dag hittil så har vi merket nye ting som er borte, trodde først det kun var saker og ting for 40-50 tusen som var borte, men nå har regnestykket foreløpig kommet opp i nesten 150 tusen.

Ingen naboer som merkett noen ting nei, ikke så rart når tyvene har låst seg inn og kun brutt opp en dør mellom etasjene, blir ikke mye bråk uten for huset da.
Et hus 250 meter lengre opp i gaten ble også tømt, der hadde de også prøvd seg uken etter på, men mislykkes da.
Rart hvorfor akurat våres hus ble valgt ut, kanskje tyvene trodde vi hadde masse gull, edelsteiner, sølv, platinium og slikt bare liggende rund(siden kona er kjent for sitt yrke, smykke designer/produsent).
Men meste parten av slike ting var seff innelåst i "penge"skapet, som de faktisk ikke hadde prøvd å åpne heller
Plussmedlem
Ken Myrseth
Vi eier en 2 mannsbolig, og eneste døren som var brutt opp var en innvendig dør fra den andre leiligheten. Så det virker som de har låst seg inn og kun brutt opp den døren. Mmm litt merkelig at det ikke var stjålet noe i den andre kåken...? Leieboeren er selvfølgelig "kastet"ut og anmeldt-sier seg selv hvem som egentlig har gjordt det, eller ihvertfall lånt bort nøklene sine. Tenk det da, å bryte seg inn hos naboen, er ikke særlig lur da, når eneste som er brutt opp er innvendig dør fra vedkommendes leilighet.

Hmmm...Det kan høres noe idiotisk ut, ja. Tror det er noen som har et forklaringsproblem her.
Men jeg skal ikke forhåndsdømme denne ex-naboen, ingen kan jo "dømmes uten lov eller straffes uten etter dom", men dette var inkriminerende opplysninger.
Håper de klarer å få tak i de rette ganske fort slik at dere får tilbake mest mulig av det som har forsvunnet.
Loomis
[QUOTE=Ken Myrseth]Vi eier en 2 mannsbolig, og eneste døren som var brutt opp var en innvendig dør fra den andre leiligheten. Så det virker som de har låst seg inn og kun brutt opp den døren. Mmm litt merkelig at det ikke var stjålet noe i den andre kåken...? Leieboeren er selvfølgelig "kastet"ut og anmeldt-sier seg selv hvem som egentlig har gjordt det, eller ihvertfall lånt bort nøklene sine. Tenk det da, å bryte seg inn hos naboen, er ikke særlig lur da, når eneste som er brutt opp er innvendig dør fra vedkommendes leilighet.

Hmmm...Det kan høres noe idiotisk ut, ja. Tror det er noen som har et forklaringsproblem her.
Men jeg skal ikke forhåndsdømme denne ex-naboen, ingen kan jo "dømmes uten lov eller straffes uten etter dom", men dette var inkriminerende opplysninger.
Håper de klarer å få tak i de rette ganske fort slik at dere får tilbake mest mulig av det som har forsvunnet.

nopp skal ikke dømme noe før evt rettsvesenet gjør det.
Men utrolig men sant, så hentydet politiet om at saken ville bli henlagt pga manglende kapasitet til slike "små"ting som vedkommende politimann sa til meg.
Så vi ser nok aldri noe til tingene igjen.
Det er det så gjør meg så forbanna, at politiet ikke har kapasitet til slike "små"ting som innbrudd med en verdi på rundt 150 tusen.
Men forsikringen kommer nok også til å snakke litt med politiet(selv om jeg tviler på at det hjelper), forsikringsselskapet ristet omtrent på hue når de hørt framgangsmåten til tyven/e, og at politiet ikke har gjordt noe(så vidt jeg vet).
Så den lille respekten jeg hadde for politiet har ikke blitt særlig bedre etter denne opplevelsen.
Så nå kommer det som sakt alarm og lys"kastere"som slår seg på ved bevegelse i gården.
Da har ihvertfall vi gjordt det vi kan for å forhindre innbrudd.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap