Fargeløs guppy

har fått en haug med helt blanke guppy, ingen antydning til farge i det hele tatt.
Jeg trodde at alle fikk en bit farge etter hvert som de ble store. Er dette vanlig?

Det kan være at de blir blekgule etterhvert. Har sett noen sånne i butikk, og som ungfisk eller små kan jeg tenke meg de ser litt fargeløse ut, ja.

Men hvilken farge har de på øynene? Kan du se om pupillen i øyet er helt svart? Eller er den rødlig?

Har du noen bilder?
Hvor gamle er de? Når de får farge varierer veldig. Etter min erfaring kan noen farge ut veldig sent. Spesielt om de blir ganske fargeløse på kroppen, med bare litt farge på halen som voksne og ferdig utfarget.

Er de godt voksne må jeg jo nesten spørre om det kan være noe endlers-blod i disse. Endlers hunnene er jo helt fargeløse hele livet
Øyene deres er sorte. Synes at dette er så rart, litt vanskelig å si hvor gamle de er(fødes nye hele tiden..) Men de er rundt 2 1/2 cm, begge kjønn er blanke. Skal få tatt bilder i mårra. Synes ikke det var så stor stas med disse, håper det ikke blir flere av de.
Da har jeg fått tatt noen bilder, her vises den ene blanke godt. synes den er for stor til at det skal komme noe farge nå.


[External Image]
Jeg kjøpte en guppy nå som var så og si fullvoksen (hunn) og som var helt blank fra butikken. Merket det ikke før jeg kom hjem.
Nå har den plutselig blitt mye mer farget i løpet av 2-3 dager som jeg var bortreist, kjente den nesten ikke igjen. Vil ikke si at jeg vet om det er vanlig, men det skjedde ihvertfall her
hatt sånne blanke selv, det er vel kansje vanlig farge, eller som elin sa, at det er endlers blod i de. og den ser jo ikke syk ut, ser nesten som om den er gravid.
Det ser ut som om de er rundt 1-2 cm? Fargene kommer etterhvert
Takker for alle svar jeg har fått

Det ene bilde viser de sidnav en hann med farge, for å vise at de er ganske så store. ikke under 2 1/2 cm.
Hva er spesielt med endlers? Hunnene er grå/blå og sorte. Mere om fam historien vet veg ikke Synes det bare er så rart at så mange er fargeløse.

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap