Vanlig hamster eller dverg-hamster ? (side 5)

Jeg er klar over at denne tråden er gammel, men tenkte det sikkert er noen som finner den for å lære mer om hamstere. Her står det mye bra, men har et par ting jeg ønsker å tilføye.
Hjul- ikke bruk sånne metallhjul, det får hamsteren vondt i føttene av, plus at de bråker mye mer en plasthjul. Hjul som følger med bur er ofte altfor små, små hjul fører til bøyd rygg som fører til ryggplager. I USA sier de ofte at et 8-11 inch hjul er å anbefale til syriske hamstere, og et 6-8 inch til dverghamster.
Hamsterballer- dette er det mange ulike meninger om. Hamstere har ikke så godt syn og bruker derfor mer luktesans og kjenner seg litt frem. I en hamsterball sies det at den nærmest blir blind, og at denne kan være en ughyggelig opplevelse. Den blir jo også lukket inne i ballen og kan ikke velge selv når den vil ut. Ville heller anbefalt en innhegning eller et rom den kunne gått mer fritt i så den kan få luktet og utforsket.
Bur: ofte anbefales store akvarium eller terrarium som hjem til hamster. Et raskt søk på youtube gir deg svar på hvilke bur som er lure og ikke. Det gir forsåvidt også svar på alt du skulle lure på om hamstere.
Sand: hamstere elsker å ta et lite sandbad, slik som chinchillaen. Ha gjerne en skål i buret med sand. Ofte vil den også gå på do her. Du kan også ha en skål med jord så den kan utforske forskjellige ting. Gjerne også et par flate steiner, disse kan hjelpe klørne til å ikke bli så lange, i tillegg til at det er noe interresant for hamsteren og noe litt kjøligere å ligge på om sommeren om den skulle ønske det.
Takk for meg Anbefaler å se rundt på youtube.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap