Corydoras aeneus

Hei!
Kjøpte i går noen Corydoras aeneus.Jeg ble så imponert av disse fiskene og deres aktivitetsnivå!Er dette normalt eller er de stressa?De roter rundt i sanden og vimser rundt virkelige morro å se på!.Hvor mange kan jeg ha av disse i en 60 liter.Må bare ha mere av disse fiskene!

TAM
Plussmedlem
Helt normal oppførsel for en cory i et nytt kar.
Hvis du ikke har noen andre fisker på bunnen så går det bra med 6 - 10 stykker.
Flott! Har 6 rødmunntetra og en Ancistrus pluss de 5 coryene som jeg kjøpte i går.Kan jeg da ha 10 coryer? altså 5 til?
Plussmedlem
Ja, det synes jeg

Edit:
Ooops...leste ikke ordet "ancistrus" der. Hvor stor er denne ancistrusen?
Den er ikke så veldig stor ca 5-6cm
Plussmedlem
Den blir jo større, og 10 stk cory kan bli i det meste laget.
Du kan sikkert prøve med et par aeneus til. Ancistrus er som regel relativt fredelig så det går sikkert bra.
Du får se det an om det går bra med flere
Da kjøper jeg inn noen fler 3/4 stk og ser hvordan det går! Takk for svar Loomis.Har forresten lagt 350literen din til en av mine favoritter,flott kar du har der!
Plussmedlem
Takk skal du ha

Husk at ancistrusen mest sannsynlig kommer til å spise eggene som coryene legger.
hmm ,bør jo ha anscistrusen i karet pga algene.Finnes det noen algespiser som ikke tar egga?da kan jeg jo bytte ut ancistrusen.Og hva med rødmunntetraene tar de egg?

Mye ???her
Plussmedlem
Jeg har ikke ancistrus i et kar med Corydoras metae og Nannostomus mortenthaleri.
Her vokser det opp yngel "helt av seg selv".
Ikke noe særlig alger å snakke om i dette karet, men har en del planter og hadde én stk eplesnegle inntil nylig. Tror den er død nå, for jeg finner den ikke igjen (store slasken).

Rødmunntetra vil nok spise eggene som er lett tilgjengelige. Samme med yngel som ikke er i skjul.
Prøv å få tak i eikeblader til bunnen. Det hjelper mye angående skjulesteder for yngelen i karet.
Jeg har albino aeneus i en 160L med et avlspar ancistrus og et par hundre yngel av varierende alder, noen trilineatus og kardinaltetra.
Aeneusene mine pleier å leke på morningen sånn i 6-8 tida, jeg plukker eggene når jeg kommer fra jobb om ettermiddagen, det er mer enn nok da.
Når vi var på ferie en uke var det egg fra tre legginger i karet da vi kom hjem.

Ingen som liker egg der tror jeg, nå har jeg flere overlevere i karet og et par hundre på oppforing i en 185L. Og de første klekket 14/7, og er 2 1/2 cm store alt.
I går så jeg en liten aeneus svømme nederst i AM-topen også, full redningsaksjon ble selvfølgelig igangssatt..
Bør ha mer enn 5-6 rødmunntetra, andre fisk kan fort bli hakkekyllinger ellers, og de vil nok være mer skvetne så få. Men synes det er en litt for stor tetrasort til 60L personlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap