Et par spørsmål om kampfisk...

-kan man ha guppy i samme tank som kampfisk?
-hvor mange kampfisk hunner kan være i samme tank som 1 hann?
-hvordan ser man på plakat kampfisk (no-tail) om de er hann eller hunn?
guppiene blir nattmat ganske så fort da hannene ikke tåler synet av langfinnede fisk i de aller fleste tilfeller. noen ganger går det bra, men jeg ville ikke tatt sjangsen.
antall hunnfisk per hanne i ett kar kommer jo ann på størrelsen på karet og om det er mye gjemmeplasser. ville ikke plassert hunnfisk sammen med hanner i en bolle for og si det sånn. (ikke ville jeg hatt fisken i en bolle uansett, men du skjønner hva jeg mener:p)

det siste vet jeg ikke noe om desverre.
Kampfisk har det best aleine. Altså helt uten andre fisker.

Skal man ha dem i selskapskar, så bør dette karet være stort og med få fisker. Men sistnevnte gir ingen garanti om at det går bra.

Jeg har den ene kampfisken min sammen med en liten gruppe Endlers i en 96-liter. Det går fint i mitt tilfelle.
Den andre kampfisken min går kun sammen med en ancistrus i en 70-liter.

Det var egentlig meningen at jeg skulle ha kampfiskene i to 13-litere, og der hadde de det fint, helt til begge luftpumpene mine krasjet. Da ble de flyttet til midlertidig asyl.
Ibrahim Fazlic
-kan man ha guppy i samme tank som kampfisk? -hvor mange kampfisk hunner kan være i samme tank som 1 hann? -hvordan ser man på plakat kampfisk (no-tail) om de er hann eller hunn?

har ikke hannen masse farger og hunnen er enkel farget???
hva med åler? hvilke åler kan man ha med kampfisk? enn elefantfisk? jeg vil ha "spesielle" fisker for de synes jeg er kule... akkurat som de fiskene man kan se skjelettet på, husker ikke helt hva de heter, men hvis det er noen som vet om navnet på anre spesielle fisk så bare skriv
Ibrahim Fazlic
-kan man ha guppy i samme tank som kampfisk? -hvor mange kampfisk hunner kan være i samme tank som 1 hann? -hvordan ser man på plakat kampfisk (no-tail) om de er hann eller hunn?

jeg skal svare så godt jeg kan på dette:

1. nei, hvis du ikke vil kjøpe DYR mat til kampfisken.
Dette er fordi kampfisk ikke liker andre langhalede fisker som guppy, slørhale osv.
Dette er fordi de tror det er en kampfisk som da blir en inntrenger på territoriet dens.

2. det spørs hvor stor tanken er..... er det 60 liter bør du ikke ha mer en en hann og 5-10 hunner(men husk at men en gang kampfisken hannen har paret ferdig jager han hunnen og går til neste.) så ha ett gjemmested.

3. de har lenger hale enn hunnen bare at den er med rund.

Koz deg med kampfiskene dine : )
heddis
2. det spørs hvor stor tanken er..... er det 60 liter bør du ikke ha mer en en hann og 5-10 hunner(men husk at men en gang kampfisken hannen har paret ferdig jager han hunnen og går til neste.) så ha ett gjemmested.

1 hann og 5-10 hunner i en 60l? Har aldri hørt om ett så tett oppsett med kampfisk før. Har du prøvd dette?

Husk at hunnene også kan være veldig grumpy. Det kan komme til å gå vel hett for seg her!

Skal vi se, ja jeg ser den feilen. Du kjønner en venn av meg var her og overnattet og når jeg var på rommet og matet kampfisken min som nå er død(har fått ny )
da skrev hun det andre puktet.
Men, hun har tydeligvis prøvd det selv.

Men jeg er enig ikke mer en 3-4 hunner!

Her er ett bilde av min nye kampfisk som jeg fikk idag.
Han heter
Red Diamond
Du ser vel forskjell på plakatkampfisker på samme måte som langfinnede kampfisker vil jeg tro (- finnene da selvfølgelig) Hunnen har eggleder, ser ut som et lite saltkorn under buken, og også striper, men de kan være vanskelige å se på mørke hunner.

Hann og hunn ville jeg ikke prøvd å ha sammen med mindre det dreier seg om en tank på hvertfall over 100 liter. Hunnen ville ikke fått beveget seg fritt for hannen, og det er slitsomt å måtte gjemme seg hele tiden.

edit: Kuhlii-åler kan gå bra med kampfisk!
Inaktiv bruker
Aggi
Det var egentlig meningen at jeg skulle ha kampfiskene i to 13-litere, og der hadde de det fint, helt til begge luftpumpene mine krasjet. Da ble de flyttet til midlertidig asyl. ;)

var det en grunn til at disse luftpumpene ble ødelagt eller skjedde det bare helt plutselig, jeg har nemlig en sånt akvarium selv og jeg er veldig av hengig av dette akvariume, og hvor lang tid gikk det før de ble ødelagt????
Vet ikkke hvorfor filterne fra netthandelen kræsja.. Ingenting galt med strømmen her iallefall... Dårlig kvalitet er nok årsaken.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap