Arrowana - ofte kjent som aros. litt farger (side 4)

ser ut som den holder på å spyr ut mini appelsiner jo.
men likevel kult.
Ja ser ut som små rumpetroll med eggesekk. Når de er små. Å tenke seg til at disse blir 50-90 cm store. Helt fantasktisk.
DiscusGeir
Vedlagt ligger en litt unik bildeserie. Rød arowana i dammer som fanges inn for høsting av yngel.::)


Der lærte jeg noe nytt Jeg hadde ingen anelse om at arowanaen var munnruger

Dette er den asiatiske etter hva jeg forstår, men er den sør-amerikanske lik mht yngelpleie?
[QUOTE=mona o][Der lærte jeg noe nytt Jeg hadde ingen anelse om at arowanaen var munnruger

Dette er den asiatiske etter hva jeg forstår, men er den sør-amerikanske lik mht yngelpleie? Hva med størrelse, er det forskjell på arowanaene på de to kontinentene?

Quote:

Hei Mona. Jo de er faktisk munnrugere alle sammen. Bildene her er ganske riktig fra den Asiatiske.

Så har du de Sør-Amerikanske (Silver og Sort)

Så har du de Australske (Jardini)

Om man søker her inne på fisk , er de faktisk godt dokumentert i både adferd og str. Den fisken som er mest hissig er den Australske (jardini) det sies at det "skjer" noe med den ved str. på 30 cm.

Jeg har endel inne i slutten av sep. du er velkommen med kamera:
Geir, har du tillatelse fra fotografen til å poste de bildene?
Inger Anne
Geir, har du tillatelse fra fotografen til å poste de bildene?


Bra Spm. Inger Janne. Svar: Ja det har jeg.
Godt! Jeg måtte spørre (med moderatorhatten på, vet du). Det kan være en fordel å skrive at bildene publiseres med tillatelse fra fotografen, så slipper du risikoen med at moderatorer tror at dette er ulovlig bruk.

Prøv å se litt på denne siden. Her er det mange flotte bilder av arowanaer i alle slag.
var bare enormt kult å se hvordan disse ser ut som yngel,
tok 5 uker å få yngel.
nå frister det å gjøre om rommet til søstra til akvarie
guttn
var bare enormt kult å se hvordan disse ser ut som yngel, tok 5 uker å få yngel. nå frister det å gjøre om rommet til søstra til akvarie


Er jeg trøtt på morran, eller har du fått yngler på arrowana??
Morn, morn Ken.

Du er vel bare litt trøtt, se nederst på forrige side av tråden her (side 6) så ser du bilder av innhøsting av arowana-yngel. Litt kaffe hjelper kanskje .

Jon
Jon Bruce
Morn, morn Ken. Du er vel bare litt trøtt, se nederst på forrige side av tråden her (side 6) så ser du bilder av innhøsting av arowana-yngel. Litt kaffe hjelper kanskje :-). Jon


He he-gjalp med litt kaffe ja.
Så "kult"å høste arowana yngler.

Jon skal vi innvestere i et kjempe karr og prøve oss på oppdrett av disse fiskene??
Bruker kjelleren vår, har ihvertfall 100 kvm til rådighet.


Vi kan ta det over en kopp kaffe.

Jon
Jon Bruce
Vi kan ta det over en kopp kaffe. Jon


Kom på kaffe da, dere er hjertelig velkommene.
Ken Myrseth
He he-gjalp med litt kaffe ja. Så "kult"å høste arowana yngler. Jon skal vi innvestere i et kjempe karr og prøve oss på oppdrett av disse fiskene?? Bruker kjelleren vår, har ihvertfall 100 kvm til rådighet;).


Gjør det! Det hadde blitt litt av en artikkel "Prosjekt Arowana"!
Et kjempebasseng i kjelleren med arowana og oppdrett av dem... jøje meg, jeg synes jeg ser Ken med våtdrakt eller vadestøvler uti der for å fange hunner og tømme dem for yngel Hehe
mona o
[QUOTE=Ken Myrseth]He he-gjalp med litt kaffe ja. Så "kult"å høste arowana yngler. Jon skal vi innvestere i et kjempe karr og prøve oss på oppdrett av disse fiskene?? Bruker kjelleren vår, har ihvertfall 100 kvm til rådighet;).


Gjør det! Det hadde blitt litt av en artikkel "Prosjekt Arowana"!
Et kjempebasseng i kjelleren med arowana og oppdrett av dem... jøje meg, jeg synes jeg ser Ken med våtdrakt eller vadestøvler uti der for å fange hunner og tømme dem for yngel Hehe

Hadde vært litt av et syn det.
Blir veldig geara på slike ting jeg, spesielt når det ikke er registrert oppdrett på slike i Norge.
Moro og prøvd da.
Men man må jo investere endel tusen da.
mona o
[QUOTE=Ken Myrseth]He he-gjalp med litt kaffe ja. Så "kult"å høste arowana yngler. Jon skal vi innvestere i et kjempe karr og prøve oss på oppdrett av disse fiskene?? Bruker kjelleren vår, har ihvertfall 100 kvm til rådighet;).


Gjør det! Det hadde blitt litt av en artikkel "Prosjekt Arowana"!
Et kjempebasseng i kjelleren med arowana og oppdrett av dem... jøje meg, jeg synes jeg ser Ken med våtdrakt eller vadestøvler uti der for å fange hunner og tømme dem for yngel Hehe

hvis du ser på denne filmen() så ser du at det er hannen som bærer på ungene
for alle dere som ønsker å prøve å få yngel på arowana her er en link
Kasper Bedsted
hvis du ser på denne filmen([URLBLOCK1]) så ser du at det er hannen som bærer på ungene;)


Hadde vært kult om menneske-hannene kunne vært like flinke med barnepass og sånn Hehe
Vi prøver jo å strekke til på barnepass Mona. Derimot er vi kanskje ikke like flinke? (dukker for andre meninger). Men vi er forhåpentlig alle enige om at vi gutter gjør så godt vi kan:
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap