Kjønnsforskjell på "gold stripe"

Jeg har 5 corydoras aneus "goldstripe" som piler rundt i et av akvariene mine. Syns jeg ser tendenser til leksadferd, men er usikker på om det kun er hanner i flokken, da ingen av de utmerker seg med typisk rund buk. På C. trilineatusene ser jeg tydelig forskjell på kjønnene.

Noen som vet om disse såkalte gullstripene vanligvis er smalere enn trilineatus?

Har ikke sett noen egg, bare voldsom aktivitet. Men vil coryene leke om det kun er hanner i flokken?
Har ingen problemer med å skille kjønn på våre "Goldstripe."
Hunnene er fine og runde (tykkere enn Trillene), og størrelsen er vel fra 4 cm. + halefinna.

Det er godt mulig at hannene trigges til "lek" ved vannbytte osv. selv om du ikke har hunner i karet.
Goldstripe er ikke noe unntak, hunnene skal være litt rundere enn hannene hos den arten også. Men det kan jo hende de er litt unge og ikke har dannet så veldig mye egg i buken enda, og derfor ser litt slanke ut? Det er ikke alltid like lett å se Best ser man det egentlig ovenfra, når man er i tvil og ikke ser det fra siden.

Ta et kaldtvannsbytte nå og server rikelig med røde mygglarver, så blir det sikkert lek og egglegging

PS!
Goldstripe er et populærnavn. Kom på at du kanskje mente en annen enn jeg trodde det var. Mener du den som het Corydoras schultzei tidligere....?
Kjøpte disse som aeneus i januar, og de har ikke vokst noe siden da, så jeg regner med at de er fullvoksne.

Spurte her om det var aeneus, og fikk goldstripe som svar. Vet ikke om de er "tidligere kjent som schultzei", eller hva man skal kalle de :o)

http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1058&thread_id=27158&sr=101&msr=1

De er veldig travle nå om dagen med å fyke opp og ned etter sideglasset, men jeg ser som sagt ikke noe størrelseforskjell på dem, slik som på trilineatusene, så begynner å tro at jeg har 5 hanner.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap