Eheim professional ii 2026 utv . sliter med den jeg

Da jeg satte den i gan for ca 5 uker siden holdt den røde indikatoren seg på den andre grønne streken. nå har den etterhvert krøpet nedover slik at den nå er på den nest nderste grønne streken. Har det noe å si? Jeg har tatt opp filteret for å se og jeg har byttet det hvite filteret , men ingen forskjell. Hvis dette filteret skal gjøres rent ca hver 6 mnd så er det vel tidlig at den indikatoren vandrer nedover alt?. Mitt kar er på ca 210 l og jeg er forsiktig med foring for vi har slitt med infusiorer før. Har i tillegg en fluval 4 plus gående fordi jeg sliter med masse aprtikler i vannet til enhver tid. Gibbin bærsjer mye og praktbotiaen virvler opp litt så må vel kanskje b are ha det sånn. Fint om noen har erfaring og meninger og gidder svare meg
Jeg har en 2128 i et 170 liters hjørnekar. Sliter med det samme som deg, med tanke på partikler i vannet. Bytter filtervatten titt og ofte, men blir ikke kvitt partiklene i vannet. Jeg har også 2 stk gibbiceps som driter ganske masse, samt andre fisker som roter i grusen.
Pumpa har gått i snart 1 år nå uten rens, bortsett fra bytte av filtervatt. Ingen antydning til redusert gjennomstrømning ihverfall
Så jeg har gitt opp å fjerne partiklene... De får bare være der Vannverdiene er gullefine uansett.
jeg og har vel egentlig funnet meg i at det må være noen partikler der, men er litt bekymret for den utv pumpa som er nesten på den siste grønne indikatoren alt etter 5 uker. Tørket pakningene da jeg tok den opp istad, de som er i hver kurv liksom. veit ikke om noe mer jeg kan prøve jeg siden vi har byttet det hvite filteret også. Slangene ser ok ut, og de kan vel ikke være tette alt nå? Får se ann litt om vi skal ta hele fra hverandre og prøve det , men er redd for å ødelegge bakteri floraen
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap