Blodutredelse på L075

Plussmedlem
En av mine favorittmaller har fått blodutredelse på halen og venstre bukfinne.
Han/hun er apatisk og lot seg lett fange.
Så ikke ut som malla var noe interessert i mat i går kveld selv om tablettene falt rett foran snuta.
Jeg kan ikke se noe tegn til ytre skader så jeg tviler på at det har vært noen maktkamp med noen av de andre mallene (L200 og L144)
Det er en Peckoltia sabaji, nå visstnok Hemiancistrus sabaji, på ca. 14 cm som jeg har hatt siden romjula i fjor.
Det har ikke kommet noen nye innbyggere til dette karet siden mars.
Vannverdiene i karet tilfredsstiller artens krav.
Er det noen som har et godt forslag på hva dette kan komme av?
Loomis
En av mine favorittmaller har fått blodutredelse på halen og venstre bukfinne. Han/hun er apatisk og lot seg lett fange. Så ikke ut som malla var noe interessert i mat i går kveld selv om tablettene falt rett foran snuta. Jeg kan ikke se noe tegn til ytre skader så jeg tviler på at det har vært noen maktkamp med noen av de andre mallene (L200 og L144) Det er en Peckoltia sabaji, nå visstnok Hemiancistrus sabaji, på ca. 14 cm som jeg har hatt siden romjula i fjor. Det har ikke kommet noen nye innbyggere til dette karet siden mars. Vannverdiene i karet tilfredsstiller artens krav. Er det noen som har et godt forslag på hva dette kan komme av?

ser ut som noe har bitt eller skadet fisken din på et eller annet vis,.
kan også tenkes at det er vintersår(vibriose) men det har jeg kun sett på karpefisker og discus,og enkelte ciklider,. men man vet aldri,.
putt fisken i karantene og medisiner med tetra general tonic eller contralck,. luft godt vannet og la fisken få fred,. ha hyppige vannskifter
Plussmedlem
Har lest litt om vibriose, men synes ikke det passer helt.
Satte han/hun i isolat i går med god sirkulasjon og dobbel dose eSHa 2000.
Så må jeg se an hvordan det går videre...
Irriterende! Den fine malla
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap