Killi-egg fra ebay?

Jeg kom over en porsjon killi-egg på eBay, og det var av en art som jeg synes var fryktelig fin! Kjente brått en voldsom lyst til å prøve meg på killi-klekking... Så jo også denne: N. palmquisti Red... sikleobjekt!

Det gjelder denne killien: Nothobranchius orthonotus.
Såvidt jeg kan skjønne er det en anuell art. Dessverre må jeg nesten si, jeg synes det er så trist med fisk som dør etter så kort tid Men det kunne vært morsomt å forsøke uansett...Lykkes man med å få de voksne til å leke og legge egg, har man jo gjerne en koloni med killiarten gående over lengre tid enn èn fisks levetid, vel?

Noen som har tips å dele, fremgangsmåte ved klekking av killiegg, og kanskje også erfaring med å få tilsendt killiegg pr post langveisfra?
Jeg har vært og tittet på det samme. Leste en tråd her eller på ett annet forum en gang om en som hadde gjennomført dette, men nå finner jeg den ikke igjen. Kan iallefall huske han sa det ikke var noe problemer med hverken forsendelse eller klekking, han beskrev alt inngående.

Anette
Hvor lenge lever killifisk(siden du sier det er synd at de dør etter så kort tid)?
noen arter lever bare ett år eller så. andre arter er flerårige
Hei
Det er ikke noe problem og kjøpe egg av Killi på internet
Men det er bedre utvalg på dene siden http://www.aquabid.com/
og prisene så ut til og være rimiligere. Noen selgere leverer også med bruksanvisnig.Det morsomste med dene tåden er at Mona O har et hull i sin akvarie kunnskap.Har ikke mulig het for og skrive en bok om emnet
men er er en link http://sks.killi.dk/.Skal du handle må du gjøre det før det blir for kalt,egg tåler ikke kulde
Lykke til med Nothobranchiusene
Bare vær obs på at eggene kan bli stanset av tollen.. Fikk mine fra en selger i Danmark, og fikk problemer når de ble levert fra Spania, og den "spanske parten" ikke ville/kunne gi meg dokumentasjon på hvor de ble "laget".. Rare tollregler, siden jeg kunne hatt med meg en mengde egg i bagasje, lovlig, fra hvorsomhelst.. :p Fikk aldri ut de eggene mine, og det var surt!
er det noen her i landet som selger killi egg da?
Hei
Har selv fått stoppet egg ,det er en risiko at en treffer en overivrig post funsjonær som ikke kan reglene.Mattilsynet har sett på saken og de sier at det ikke er ulovlig og importere egg fra akvarister i utlandet.
Er en så uheldig at eggene blir stoppet har anuelle arter lenger klekkings tid så de overlever lettere.Mine var ikke anuelle og det var ikke mange som klekket.Selger sente nye og da gikk det bedre.
Har nå bestilt denne (se bilde) som ett lite eksperiment. Så da får vi se.
Den var utrolig flott, DiscusGeir. Hvilken art er det?
Blir spennenede og følge med på prosessen med klekking og oppforing, Mona. Hvs du bestemmer deg for å kjøpe

Skal bestille meg noen løkplanter fra Australia, crinum thai, via ebay. Spent på om dem er brukanes når jeg får dem. Dem koster ikke mer enn 27kr inkl.frakt, så den sjangsen tar jeg.
mona o
Den var utrolig flott, DiscusGeir. Hvilken art er det?

Hei, disse var av typen :killifish Korthausae red. Skulle komme 50 egg. Så da får vi se i spenning:
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap