Blå ciklide (blue acara) og tigerciklide

Føler trang til noen nye fisk i min 250 l. Siden et par har tatt repern nylig! Og disse 2 jeg har satt som overskrift virker fine.

Jeg har grus, ikke sand, som jeg vet Sommerfugl Ciklider foretrekker...
Er det noen her som har erfaring med disse fiskene?

Det sto at de kunne gå fint sammen med Scalarer, jeg har 2 av disse, av andre ciklider har jeg Nøkkelhullciklider, 3 stk. og Paletter, 1 hann og 3 hunner. Hannen, "Sjefen", er ikke kranglete unntatt når han har yngel. Da bare skremmer han de andre fiskene litt unna, og lar det bli med det!
Du bør ikke sette inn flere ciklider i karet ditt. Blir fort trangt for de andre innbyggerne hvis 2 par ciklider finner på å leke samtidig.

Det med en 250 liter og sør-amerikanske cilkider blir alltid er luxusproblem Alt for mange fine man vil ha, og som regel for liten plass til flere par.
Dette er en av grunnene til at jeg har falt for malawi, for der er det motsatt. Jo fler, jo bedre. (Til en viss grad da, sef )
Takk for svar! Da får jeg kanskje droppe det da.
Nå har jeg lest litt om Malawi, og det jeg leste her var i hvertfall ikke stort og glede seg over! Et par slag var jo direkte mordere!
Og slippe noe slik blandt mine "søte små" blir nok ikke aktuelt..
Og et annet slag av de jeg faktisk kunne ha tenkt meg, var det litt for mye stri med i matveien syntes jeg!
Nå mente ikke jeg at du skulle ha malawi sammen med det du har fra før
Det ville vært ren idioti, hehe.
OK! Begynte å lure litt skjønner du!
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap