- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Foring med hønseegg?
Foring med hønseegg?
Postet 18.08.08 kl 21:10
Postet 18.08.08 kl 21:46
Forurensing er jeg med på, men er hønseegg verre enn andre ting? Jeg plukket ut en lodden reke engang og tror ikke den gjorde underverker for vannkvaliteten heller.
Jeg plukket opp en eggeskive som hadde vært på gulvet idag og prøvde en liten bit.
Eggeplommen var populær, men så ut til å smule ummidelbart.
Hviten holdt seg derimot fast i fisken men var lite spennende.
Egg inneholder jo langt fler næringsstoffer og vitaminer enn renskåret kjøtt.
Jeg plukket opp en eggeskive som hadde vært på gulvet idag og prøvde en liten bit.
Eggeplommen var populær, men så ut til å smule ummidelbart.
Hviten holdt seg derimot fast i fisken men var lite spennende.
Egg inneholder jo langt fler næringsstoffer og vitaminer enn renskåret kjøtt.
Postet 18.08.08 kl 21:58
Postet 18.08.08 kl 22:01
Tror ikke eggeplomme er værre enn andre ting, snarere tvert imot.
Men det er veldig konsentrert næring.
Mener å ha lest at eggeplomme og melkepulver brukes til oppforing av yngel hos enkelte store oppdrettere.
Edit: ikke værre enn annet for. Tror det kan forurense mere enn mye annet fordi det er så små partikler. Tror dette gjør at næringen kommer fort ut i vannet, og at det er mere svinn som legger seg her og der i kroker og kriker.
Men det er veldig konsentrert næring.
Mener å ha lest at eggeplomme og melkepulver brukes til oppforing av yngel hos enkelte store oppdrettere.
Edit: ikke værre enn annet for. Tror det kan forurense mere enn mye annet fordi det er så små partikler. Tror dette gjør at næringen kommer fort ut i vannet, og at det er mere svinn som legger seg her og der i kroker og kriker.
Postet 19.08.08 kl 20:04
Endret: 19.08.08 kl 20:07
det høres fornuftig ut.
Det er eggehviten som gjør at egg fungerer som bindemiddel og den virker ikke å være så populær hos fiskene mine, men kanskje egg kan fungere som bindemiddel og vitamintilskudd i en større porsjon forblanding?
Ren eggeplomme inneholder vel mye fett og lite protein om jeg ikke husker feil og blir vel litt feil ernæring for fisk?
Det er eggehviten som gjør at egg fungerer som bindemiddel og den virker ikke å være så populær hos fiskene mine, men kanskje egg kan fungere som bindemiddel og vitamintilskudd i en større porsjon forblanding?
Ren eggeplomme inneholder vel mye fett og lite protein om jeg ikke husker feil og blir vel litt feil ernæring for fisk?
Postet 19.08.08 kl 22:01
Endret: 19.08.08 kl 22:06
Postet 19.08.08 kl 22:09