Indisk knivfisk

Jeg bare lurte på om noen har formening om hvor mye en indisk knivfisk (chitala chitala) på 40 cm er verdt. mulig jeg har gjort ett kupp idag, men jeg vil høre hva dere mener før jeg avslører hvor mye jeg ga for den.
Billig fisk
Ga 140 for min på 15cm

Koster 80 for en på 7-10 på butikken. Er ikke en veldig dyr fisk.
Jeg håper du ikke har tenkt å ha den i det akvariet du har i profilen din, merket "masse annet"...?
Håper du vet at knivfisken eter alt av fisk som passer inn i munnen dens? Det er en skikkelig rovfisk og har ikke noe å gjøre i selskapsakvarier e.l.
Jeg tror det skal gå fint etter min erfaring. Man merker fort om det ikke går.
Fisk er forskjellige fra individ til individ, samme med mennesker og andre dyr!

Men med tanke på størrelsen på fisken du har kjøpt, har nok forrige eier erfaring om hvordan den er mot andre fisk.

400,- skulle de ha i kr.sand i butikk for en på ca 30-35cm på øyemålet mitt.
Patrick Berg
Fisk er forskjellige fra individ til individ, samme med mennesker og andre dyr!

Sludder! Den arten er og blir en rovfisk, samme hvilket individ du snakker om! Og for de øvrige fiskene i karet er det en voldsom stressfaktor å tvinges til å leve innesperret i et kar med et rovdyr. Den stressfaktoren vil på sikt forårsake at sykdom slår ut i karet, på de fiskene som er igjen og ikke er blitt spist (enda). Og da så skylder man på den sist ankomne, rovfisken, at den har smittet.... mens det i realiteten var dens blotte tilstedeværelse som utløste stresset til de andre.

Jeg mener det er helt feil av deg å sitte og nærmest anbefale en slik rovfisk i et selskapskar, og bare avfeie det med at "man merker om det ikke går" ??? Hvor trekker du egentlig grensen for hvor mange av fiskene i karet som skal bli spist før du fastslår at "det ikke går" da?

Jeg syns det er totalt unødvendig og utsette andre fisk for en sånn "prøve-periode"...!
Høres bra ut det Geiren! Det er en kjempe stilig fisk som du vil få mye glede av, men først etter du skrur av lyset

Mona o: Har du hatt sånn fisk? Har du erfaring med sånn fisk? Har du sett fisken på ekte? Det er mange som hater rovfisk her i landet mona o. Men skaffer man seg erfaring ved å ha rovfisk i karet kan man fort se att det kan være ganske så hyggelig!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap