Fire døde.

kjøpte ti sommerfuglciklider for to dager siden,nå er fire døde.det går annen fisk i karet også som lever i beste velgående.har testet vannet for nitritt null utslag der.ph er 7,5 samme som i butikken der jeg kjøpte dem.så spørsmålet er:er sommerfuglciklider skjøre fisker.hilsen færskingen.
...Dette kan være noe av grunnen...Hva måler du av ammoniakk/ammonium...?
har tatt med vannprøve til butikken også fikk bare beskjed om att vannet er bra vet ikke om de skjekka annet enn nitritt og ph.
10? Var de veldig små? Litt høy pH for sommerfugler egentlig.
2cm ca
så de er vel små ja.om du henviser meg til min egen tråd om ventetid må jeg legge til att dette er ett annet kar som har stått flere uker uten fisk.ellers har malawiene mine det bra.færskingen.
Kjenner ikke til denne typen fisk, men det er nærliggende å tenke sykdom dersom vannet er ok.

Kjedelig når fisk dør. Det samme skjedde med meg; 4 mollyer døde kort tid etter at de ble kjøpt til tross for at alt var helt ok mht vann. Var ikke gøy
Må huske at pH 7.5 er ganske kraftig forskjell fra 6.5 og nedover som disse fiskene egentlig skal ha. Sier ikke det MÅ være problemet, men det gjør det ikke enklere å finne ut av, i og med at dette er ganske ømfintlige fisker.
Tiltaak.
hva kan jeg gjøre for å senke ph?
Røtter er jo en naturlig sak som senker pH, spesielt når de er nye. Ellers bruker flere av oss produkter som Eikebarkekstrakt. Som er syre man blander ut i vannet når man tar vannskifte (trengs bare noen få dråper, sterke saker).
nei gøy er det ikke,får litt hetta har ikke akuratt den store erfaringa heller.men men det hører vel med dette også,lærer så lenge man lever!færskingen.
Magne Appelgren
nei gøy er det ikke,får litt hetta har ikke akuratt den store erfaringa heller.men men det hører vel med dette også,lærer så lenge man lever!færskingen.

Aldri kjekt når noe dør. Jeg unngikk det mitt første halvår, var så uheldig med sykdom og halve røkla strøyk med Sånn skjer. Lærer av alt.

Har du fulgt med på fiskene om det er mye krangling og territoriebygging? De er kanskje for unge til store kranglinga enda uansett, men det er jo ganske mye personlighet i denne typen fisker når de vokser til.
biXen
Røtter er jo en naturlig sak som senker pH, spesielt når de er nye. Ellers bruker flere av oss produkter som Eikebarkekstrakt. Som er syre man blander ut i vannet når man tar vannskifte (trengs bare noen få dråper, sterke saker).
takk for tipsa,prøver å senke ph i morgen
etter hva jeg har hørt er sommerfugler meget skjøre fisk som er nærmest ihjelavla, og det er slettes ikke uvanlig at de dør i hytt og pine. men kjedelig er det uansett. de viltfangede er visst mer hard føre
Passive
biXen
[QUOTE=Magne Appelgren]nei gøy er det ikke,får litt hetta har ikke akuratt den store erfaringa heller.men men det hører vel med dette også,lærer så lenge man lever!færskingen.

Aldri kjekt når noe dør. Jeg unngikk det mitt første halvår, var så uheldig med sykdom og halve røkla strøyk med Sånn skjer. Lærer av alt.

Har du fulgt med på fiskene om det er mye krangling og territoriebygging? De er kanskje for unge til store kranglinga enda uansett, men det er jo ganske mye personlighet i denne typen fisker når de vokser til. de har vært veldig rolige,men det ble fart i resten når kveldsmaten kom. håper jeg redder de siste 6
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap