236 l malawikar

På torsdag kjøpte jeg et akvarium av Kjell. Det er et flott Jebo kar på ca 236 liter.

Driver nå å setter det opp som i seg selv er en kjempemoro jobb.
I dette karet skal det gå en gruppe med Labeotropheus Trewavasae (1 Mc hann og 5 O hunner) og en gruppe med Pseudotropheus sp. Polit (2 hanner og 3 hunner) Alle fiskene er kjøpt på Nols Ciklidehobby og det er flotte fisker. Må si at Kent har utrolig flotte malawi og et utvalg som setter mange andre butikker i skammekroken.

Litt om karet:

Jebo møbelkar med bord
Juwel rock 600 innvendig bakgrunn
Fluval 305 utvendig pumpe
Maxi-Jet Ph 900 innvendig pumpe med proflow filter
Varmekolbe
Sand
Lavastein
Stor rot

Har silikonert på bakgrunnen idag så den skal stå til i morgen slik at den tørker og så er det bare å innrede karet.

Legger ved noen bilder. De er litt mørke, men skal ta noen flere i morgen.

Hej Linda

Så fint det blev med den nya bakgrunden!
mvh Kjell
Takker Kjell.
Takket være min gode venninde som skulle bytte ut sin bakgrunn fikk jeg en flott en i mitt kar. Og den passet nesten perfekt. Måtte bare skjære til litt..hehe..

Idag skal det fylles og innredes. Det skal bli skikkelig moro. Halve gleden ligger jo i å innrede karet.
Ble det bra i skjøtene? Vurderer å innvestere i bakgrunn selv
Ser at Boonyarit har en BTN Rocky bakgrunn til salgs, sikle sikle..

Det ble nok en litt for stor påkjenning for to av firefishene mine, så de har takket for seg...
Men men... sånn er det.. Sitter igjen med 1+3, så det ordner seg jo likevel dah.

Acei'ene er bare helt nydelige! De stimer godt, og har kjapt funnet seg til rette
Ser at en av dem skiller seg ut med gul halefinne, var dette noe annet sa du?
Litt OT her men

Bakgrunnen din er kjempefin!
Hei igjen.

Så trist å høre at noen av firefishene ikke overlevde da. Slik er det vel med små fisk og lange distanser. Hørtes ikke bra ut. Godt at du har 1+3 igjen da. Kan bli en flott gruppe det.

Ei av Acei damene mine hadde litt gult i halen så det sikkert der det kommer fra.

Bakgrunnen min ble kjempeflott og skjøtene er greie. Når man ikke kjøper en stor sammenhengende bakgrunn så vil skjøtene syntes litt uansett, men det går bra.
Er den bakgrunnen din i en eller to deler??

Mvh Linda
Bakgrunnen jeg har nå er bare en film med steinformasjon. Litt stusselig, liksom..
Luret fælt på den BTN rocky bakgrunnen som er til salgs her på forumet, den er sykt fin.

Vurderinga går slik ; Ny bakgrunn, eller spare litt ekstra til større kar!? hehe, luxusproblem, vi nordmenn har det godt!
Har fått innvilget et større kar, men betingelsen var at dette må ha møbel
Så nå er jeg på jakt etter en 400 +
Ahh.. ser dilemmaet. Det er tøft det der.
Grattis med innvilget kar ihvertfall. Ønsker meg selv en 720-1125 liter kar med møbel. Nols selger ikke 900 liter så nærmeste var 1125.

Vi får se hva som skjer..hehe

Mvh Linda
Grattis Linda med nytt karr.
Blir nok knall bra dette, gleder meg til å ta en titt når du er "ferdig".
Takker Ken.

Det er alltid moro med nytt kar. Får snart se det live du vet du..hehe

Mvh Linda
Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder av fiskene i karet.

De ser ut til å trives godt og har kommet seg mer frem i den siste uka. Nå er de veldig ivrige når det er mat og jeg kan sitte å se på dem i gangen når de leker.

Pseudotropheus sp. Polit hannen har farget ut og den har blitt skikkelig flott. Den andre hannen holder seg litt på avstand.

Bilde 1: Pseudotropheus sp. polit - hann

[External Image]

Bilde 2: Labeotropheus trewavasae - hann

[External Image]

Bilde 3: Labeotropheus trewavasae - hunn

[External Image]

Kjempefornøyd med mine flotte fisker. Politen spesiellt da den er blitt like nydelig som de store Kent hadde i butikken.
Akvariumet ble flott med kjempefine fisker

Var selv idag og kjøpte en Pseudotropheus sp. Polit på Tam Alnabru. Den er fremdeles litt ung, men håper den slår ut i like fine farger som din

mvh

Raymond

Takker for rosen.

Så moro at du har kjøpt polit du også. De er nydelige fisker. Jeg har to hanner og tre hunner etter annbefaling på Nols. Dette gjør at en hann farger ut og den andre ikke.
Nydelige fisker uansett.

Mvh Linda
Legger inn noen flere bilder av karet:

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Inaktiv bruker
flotte saker
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012