Skye malawi..
Malawiene mine er skye og kommer ikke frem uten rett etter foring.... Ser de stikker så vidt utav hulene sine, men det er alt....Nærmer jeg meg akvariet er de vekk....
Heller vil de ikke leke.....
Noen gode forslag.
Har 3 golden (1+2)
2 kingsizei (1+1)
2 metriaklima membe deep (1+1)
og noen ansistruser (yngel)
Heller vil de ikke leke.....
Noen gode forslag.
Har 3 golden (1+2)
2 kingsizei (1+1)
2 metriaklima membe deep (1+1)
og noen ansistruser (yngel)
Postet 25.08.08 kl 17:13
Postet 25.08.08 kl 17:21
Mine er redd for skygger. Går noen forbi mellom vinduet og karet mens sola skinner ute så blir de redd for skyggene på gulvet. De tror kanskje at det er en fiske-spisende fugl som lager skygger :-O
Hvis det er nye ciklider du har så vil det ta litt tid til de blir kjent med nytt akvarium, hverandre, rutiner, lyder osv..
Hvis det er nye ciklider du har så vil det ta litt tid til de blir kjent med nytt akvarium, hverandre, rutiner, lyder osv..
Postet 25.08.08 kl 22:38
fikk beskjed om at det å starte ett malawi kar med mye stein var litt kjedelig, fordi man nesten aldri så di.. Men ettermin erfaring med MANGE steiner så er di fortsatt litt plagsomt frampå... vis noen bare går forbi akvariet følger fiskene etter som en diger stim... så er litt rart det er så stor forskjell fra kar til kar.. da jeg forer står alle helt oppe i vannkanten og nesten hopper etter maten... di har bare blitt sånn helt av seg selv
Postet 26.08.08 kl 00:56
Affifikk beskjed om at det å starte ett malawi kar med mye stein var litt kjedelig, fordi man nesten aldri så di.. Men ettermin erfaring med MANGE steiner så er di fortsatt litt plagsomt frampå... vis noen bare går forbi akvariet følger fiskene etter som en diger stim... så er litt rart det er så stor forskjell fra kar til kar.. da jeg forer står alle helt oppe i vannkanten og nesten hopper etter maten... di har bare blitt sånn helt av seg selv :-)
Jeg har samme erfaring som Affi. Mine Malawi er mer fremme enn di "gjemmer" seg og kommer til fronten så fort jeg viser meg, så usosiale er dem ikke. Jeg har ikke mye stein i mitt 500Liters karr, men noe er det der. Har ellers en del annen fisk i karret som kanskje burde vært i et annet. Har ellers bigge pleco, gibbiceps, juvel ciklide, regnbue ciklide, accara ciklide, mosambiccus og øreål, men går veldig bra. Har ikke så god greie på malawi navn, men har noen små og mellomstore golden og rød sebra samt noen forskjellige andre som navn for meg er ukjent i karret mitt
Mvh Leif
Postet 26.08.08 kl 01:22
Postet 28.08.08 kl 01:34
Postet 28.08.08 kl 01:40
Postet 28.08.08 kl 16:26