"Fairy shrimp" erfaringer?

Jeg ser på eBay at de selger egg fra "Fairy shrimp". De kan både klekkes og brukes til mat for andre fisker. Jeg søkte rundt på akvaforum, og jeg vet at Brine shrimp er noe av det samme, men kunne ikke finne noe om Fairy shrimp. På eBay annonsen står det at den er lettere å klekke enn Brine shrimp. De klekkes blant annet ved hjelp av regn-vann, og de lever i bassenger og sånt visstnok. Eggene kan være tørket i opptil 2 år, og klekkes etter mellom 24-48 timer etter de har blitt puttet i vann.

Men er det noen som har noen erfaringer med denne reken? Er den bare en pest og en plage? Eller er den et nyttedyr slik som de mer "vanlige" rekene vi har? Det virker for meg som den formerer seg raskt, siden den legger så mange egg og den ikke trenger 2 kjønn for å produsere egg.
Det eneste jeg har lest om dem, er at de er ferskvannets var på artemia, og at de brukes til fiskefôr.
mona o
Det eneste jeg har lest om dem, er at de er ferskvannets var på artemia, og at de brukes til fiskefôr.

Hva vil artemia si? *nybegynner*
Jeg får ta å prøve. Litt morsomt med noe nytt. Jeg får dem helt hjem for rundt 30-40 kr bare, for 20 000 egg. Hvis det er bare dritt, kan jeg jo selge dem/ gi dem bort til oppdrettere. Eller gi mine fisker det hvis de liker det
Det jeg har forstått er at dette er en slags "mini-artemia", som kan brukes til yngel som er for små til å spise vanlig artemia. Men hvor har jeg lest det da?...
Hei og hopp

Har hatt slike og har egg liggende.

De klekker ganske greit, men det har en tndens til å være stort frafall de første dagene. Vet ikke helt hvorfor.

De er veldig flotte når de er utvokst, men hos meg så det ikke ut til å bli flere av dem. Antar det var noe feil med forholdene hos meg, og har igrunnen ikke tenkt så mye på dem siden - Men skulle kanskje ha forsøkt en klekking til nå.

Her er en tråd på et svensk forum jeg synes er svært nyttig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap