Planteidentifikasjon

Noen som kan fortelle meg hva denne heter?

MvH Tom
Ser ut som en Vallisneria, kan det være denne?
Johanne B
Ser ut som en Vallisneria, kan det være [URLBLOCK1]?


Jeg misstenker at du har rett der ja, men det står i plantebasen at "Tiger" har stripete blader. Det har ikke min. :S Også står det "Den blir ikke så lang som endel andre vallisneria" og han jeg fikk de av har en del rimelig lange skudd. :P
Synes din har tykkere blad enn V.spiralis 'tiger'. Min tiger vokser ikke så skrudd i formen heller. Tipper det kan dreie seg om denne eller dens mindre slektning denne.
Tante Astrid
Synes din har tykkere blad enn V.spiralis 'tiger'. Min tiger vokser ikke så skrudd i formen heller. Tipper det kan dreie seg om [URLBLOCK1] eller dens mindre slektning [URLBLOCK2].


Der ja, den ene der var noe mer misstenkelig :P hehe! Den her mener jeg det er. For den er definitivt ikke "taggete" på tuppen av bladene som denne. Kan ta et nærbilde når det blir litt mørkere. Han jeg fikk de av har verken Co2 eller no særlig godt lys og de gror som F der så "mini twiser" er nok riktig. Takker og bukker Tante Astrid. Det tykkeste bladet er vel omtrent 0.8-1.0cm bredt.
Får håpe den trives hos deg også. Nydelig plante du har fått deg synes jeg
Takker Synes den er kjempe fin jeg å, men den passer liksom ikke helt inn i bio-toppen jeg har planlagt :P Skal ha Geophagus 'Red Head Tapajos' i den 128Litern disse plantene står i nå, og det er jo sør-amerika. Vallisneria
er jo fra Asia ikke sant. Men jeg skal nok finne en plass til de. Kanskje jeg setter en del i 54Litern min som jeg har planlagt og ha Juvelciklidene mine i. Skal bli artskar det og, men Afrika er jo ikke langt unna Asia. hehe! ;D
Mange av disse plantene er forvillet rundt omkring så det finnes faktisk viltvoksende arter med vallisneria i afrika, men om det gjelder akkurat denne arten tør jeg ikke si
Tante Astrid
Mange av disse plantene er forvillet rundt omkring så det finnes faktisk viltvoksende arter med vallisneria i afrika, men om det gjelder akkurat denne arten tør jeg ikke si ;)


ah, hehe! kult, kan jeg sitere til deg vist noen spør? hehe! neida, tror ikke akkurat noen av de jeg kjenner vil finne på og lure på hvor planten i akvariet kommer fra. Men man kan jo si at den er en kosmopolitt? :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap