- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Eplesnegler med sprekker i skallet
Eplesnegler med sprekker i skallet
Postet 27.08.08 kl 11:36
Postet 27.08.08 kl 13:50
Postet 27.08.08 kl 15:03
MvjnzSnegler trives best med hardt vann og høy pH. Dersom du har bløtt, surt vann må du gi dem for som inneholder mye kalk, eller heve hardheten i karet.
Finnes det noe for som inneholder mye kalk uten at dette hever PH og KH i karet?
Jeg skulle gjerne hatt litt penere eplesnegler, men vil ikke risikerere økt PH.
Postet 27.08.08 kl 15:10
Postet 27.08.08 kl 15:17
MvjnzMin pH er naturlig høy (7.8) så jeg har aldri hatt behov for å justere den, og derfor aner jeg faktisk ikke hvordan man går frem:/
PH kan justeres med dertil egnede tabletter eller dråper. Man kan også få lavere PH ved å filtrere over torv. Jeg justerer min PH ved å tilsette CO2. Dette senker PH-verdien.
Postet 27.08.08 kl 15:21
Tips til for??
MvjnzSnegler trives best med hardt vann og høy pH. Dersom du har bløtt, surt vann må du gi dem for som inneholder mye kalk, eller heve hardheten i karet.
Har dere noen tips om hva jeg skal gi,vil jo at de skal ha det greit til meg sneglene også.
Postet 27.08.08 kl 19:51
Geir Rolfsnes[QUOTE=Mvjnz]Snegler trives best med hardt vann og høy pH. Dersom du har bløtt, surt vann må du gi dem for som inneholder mye kalk, eller heve hardheten i karet.
Finnes det noe for som inneholder mye kalk uten at dette hever PH og KH i karet?
Jeg skulle gjerne hatt litt penere eplesnegler, men vil ikke risikerere økt PH.
Eg hadde det samme problemet.
Eg var på ein dyrebutikk for å spørre om det var noen som eplesnegler fekk fint skal uten at ph´en stiger. Da fekk eg anbefalt ein liten kalkskilpadde. Det var eigentlig til skilpadder men ho sa at det gjekk fint å gi det til snegler me sprekker i skalet.
Eg har tatt den i akvariet nå uten at ph´stiger
Postet 27.08.08 kl 19:57
Kalkkilde for eplesnegler
Et annet tips, er å fore snaglene med, jbl novo crabs og novo chrimps.
Dette er tabletter som er for dyr som må ha kalk til skallet sitt.
Funker bra for mine snegler
Men skader som allerede er oppstått, kan ikke repareres.
Dette er tabletter som er for dyr som må ha kalk til skallet sitt.
Funker bra for mine snegler
Men skader som allerede er oppstått, kan ikke repareres.
Postet 24.09.08 kl 19:18
Eplesnegler
Prøvde "alt" med mine.Men har de først fått sprekker/hull i skallet så dør de som regel.
Har flere akvarium,med like vannverdier.
Og i kunn et akvarium fikk de sprekker,og døde.
Så sjekk skallene nøye v kjøp.Og gi de kalk.
Har flere akvarium,med like vannverdier.
Og i kunn et akvarium fikk de sprekker,og døde.
Så sjekk skallene nøye v kjøp.Og gi de kalk.
Postet 24.09.08 kl 19:25
Postet 24.09.08 kl 19:27
Heihei
du løyser det problemet med å kjøpe deg en kalkstein å ha i akvariume ditt! sneglene liker også agurk,kinakål og sqhors.
lykke til
mvh renate
lykke til
mvh renate
Postet 07.11.08 kl 17:36
Postet 09.11.08 kl 19:32
Postet 12.11.08 kl 13:33
Postet 12.11.08 kl 15:07