Forsvunnet ancistrus

Inaktiv bruker
Jeg har/hadde en ancistrushanne på 6-7cm i en 63 liter som er forsvunnet.
Har sett etter han i snart 2 uker.
I dag prøvde jeg å grave litt i sanden uten hell.
Har hatt foringsluka oppe i hele sommer pga varmen.

Hvor er han?
Kan han ha hoppet ut?
Kva for noen andre fisker han du i lag med den ?

Eg har merka at det ikkje tar lang tid etter ein fisk dør at dei andre fiskene i har spist den opp.
Sjekk gulvet innunder akvarieskap o.l.

Heller ikke umulig at den er i pumpen.
Inaktiv bruker
Av fisker har jeg 5 kobbertetra og 2 gule dvergciklider.
Pumpa er en New-Jet med JBL Pro-flowfilter.
Han er ikke på gulvet og ikke i pumpa (der kommer han seg ikke inni).
Trygve Lillefosse
Heller ikke umulig at den er i pumpen.

Det skal jo noe til for at den er i pumpen når den er ca 6 cm og ein pumpe i ein 63 liter pleier jo ikkje vere så veldig stor og kraftig.

Eg trur heller at den har hoppa ut ja.
Inaktiv bruker
Hm. Har den hoppet ut har enten datra eller kjerringa spist den opp for på gulvet er den ikke.

Den er nok sporløst forsvunnet.
Hvis du har mange snegler så kan en død fisk forsvinne utrolig fort!
Inaktiv bruker
Jeg har bare en eplesnegle i dette karet.
Det kan vel hende at han ligger på lur under sanda en eller annen plass.
Håper jeg da.....
Nå har vel ikke ancistruser for vane å grave seg ned så vidt jeg vet. Men det ser jo ut som det er en del gjemmesteder i karet. Har hendt at ancistruser hos meg og har vært savnet ganske lenge før de plutselig en dag er der igjen.
Har du prøvd å se etter den når lyset i akvariet er av? Hive nedi en fortabelett og se om han kommer snikende?
Har selv savnet enkelte maller i flere mnd jeg, så har de brått dukket opp igjen.
Men da er det snakk om litt større karr da, 2 meter langt. Litt rart at du ikke finner mallen i et 63 l karr.
Jeg synes også det er merkelig at du ikke finner en fisk på 6 - 7 cm i et 60 liters kar.
Du har jo hatt hendene i karet, nede i sanden osv. Du har sikkert løftet på eventuelle røtter også?

Antar at ancistrusen er spist opp i samarbeid.
5 kobbertetra, 2 gule dvergciklider og en eplesnegle klarer fint dette.
Tror nok den er oppspist jeg og.
Men har du røtter så kan faktisk en malle knage seg inn i denne og lage seg en liten hule.
Hei har du sjekket røttene skikkelig for 4 år siden tokk jeg ut en rot av karet sjekket roten om det var noe fisk på den ,jeg så ingen så jeg satte den på vaskerommet. skulle ha roten til rengjøring pga pensel alge. dagen etter puttet jeg rota i vasken og begynte å skrubbe rota med en oppvask børste. plutselig føyk det noe over hånda mi tror du jeg skvatt den var min ancistrus. Jeg tokk ancistrusen i hånda å la den tilbake i karet ( den lever i dag )Jeg begynte å se på rota og da viste det seg at han hadde lagt seg en avlang hule på en måte i rota. Den var ikke lett å se når den skifter farge til samme farge som rota. så sjekk rota en gang til
sikker på at du har sjekket alle huler/hjemmesteder?
om du har ei hue der også kan det være at hannen vokter eggene.

hadde et lignende problem for noen uker siden, da hadde han gjemt seg inne i kokkosnøtt hulen så jeg ikke så han...
Har en Ancistrus på 15 cm i et kar på 160 liter, og det hender seg at selv den forsvinner i perioder. Så hvis den ikke er spist opp, så er den der.
Kjøp en til å putt i karet. De finner fort hverandre!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap