Skal jeg gå mini?

Har nå sett gjennom listen til tropehagen zoo her i bygda og fant ut at dem hadde VF corydoras pygme. Hadde jo passa perfekt til 60 litern min. Det var og en pris på ca 40-50 kr stykket. Er dette en bra pris eller burde det egentlig vært mindre? Vanlig aeneus koster jo hele 79 kroner så jeg vil selv si det er billig. Og siden det er VF så er det jo neppe ingen søsken i flokken. Da er det jo større sjangs for lek uten innavl.
Jeg er fast bestemt selv men vil gjerne høre hva andre syns om dette.

Men det jeg og så var at cory, panda og slike var og ikke så altfor dyre. Men vil jo ha et stort nok kar til dem.
Jeg vil si det kommer litt på hvilke andre fisker du har tenkt å ha i karet sammen med de. Skal du bare ha coryer så kan du fint holde en mindre gruppe med feks corydoras panda i en 60 liter, eller en større gruppe pygmèer.

Prisen på pygmèene synes jeg virket helt grei, ihvertfall ikke for dyr
Gå for pygme sier jeg, har selv dvergart av corydoras og synes det er mye bedre en de svære greiene. Men nå liker jeg jo smått da. (gjør lissom akvariet større)
C. pygmaeus bør man ikke ha sammen med andre større fisk som kan spise dem. Det er derfor ikke anbefalt å ha denne vesle Corydoras-arten i større selskapsakvarier, for der har man gjerne større og glupskere fisk også.
Skal du bare ha disse, og noen få andre fisk som ikke er større enn guppy f.eks, så ville jeg absolutt satset på dem. Men kjøp mange, så de ikke forsvinner helt i karet med sin lille størrelse

Skaffer du deg en real haug med javamose og beplanter tett også, så kan det faktisk hende at det vokser opp yngel på egenhånd i karet (dersom det er arts-kar for bare denne Coryen). C. pygmaeus ser nemlig ikke ut til å være spesielt glupske på egne egg og nyklekte yngel.
Skal ha dem i 60 liter sammen med reker tror jeg. Kanskje noen små tannkarper eller noe. Skal prøve å få noe rabbat. Men vil ha 10 stykker ihvertfall. Mer har jeg ikke råd til.

ps:du har enda ikke svart på den mailen min :P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap