Oppgradering av akvarium.

Vi har en 20 liter som vi synes er alt for liten. Vi har lyst på flere fisk og vi har derfor bestemt oss for å kjøpe en 60 liter. Nå har de tilbud på 60 liter hos Europris. Noen som har erfaring med de karene? Er de greie nok?
Kan vi "jukse" litt ved oppstarten av 60 liter ved å ta med vann og pumpe fra 20 literen slik at vi slipper innkjøring på 4 uker? Vil det funke å ta med pumpa fra 20 literen og sette i 60 literen i tillegg til pumpa som hører til 60 literen?
Vi ser det er trangt til fiskene og føler at det haster litt med å få opp 60 literen.
Les denne tråden om 60 litern:

Ja det du kan gjøre er å rengjøre filter svampen i en bøtte med vann så kemmer du vedlig forsiktig på svampen husk ikke for hart da forvinner filterbakteriene, så du den nye svampen fra 60 litern og legger den oppi bøtta med det skitne filter vanne, så kan du kvelle alt innholde i den bøtta over til 60 litern, så kommer alt krumse i filter etter en stund.
Ja du kan gjerne ta vann fra 20 litern.
husk du kan gjerne "mate" filtere med flakfor eller noe annet for, da har filtere litt å jobbe med.
dette gjør bare innkjøringen kjappere, jeg gjorde det samme og jeg ventet 3-4 dager før jeg hadde fisk oppi å det funker ennå.
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap